سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

خرید و فروش محصولا کشاورزی بصورت عمده و جزء-بازرگانی خوشنام

 

با عرض سلام و خدا قوت به تمامی همکاران و تلاشگران عرصه تجارت محصولات کشاورزی

 بازرگانی خوشنام به مدیریت آقای قدرتی

از کلیه تولید کنندگان و  عرضه کنندگان و دلالان محصولات کشاورزی  تقاضای همکاری در زمینه خرید وفروش کلیه محصولات کشاورزی من جمله بذریجات و گیاهان داروئی را داریم

 لذا در صورت تمایل تماس حاصل فرمائید

از ویژگی های بارز  بازرگانی خوشنام اراءه کلیه بذریجات بصورت سرد و معمولی و سایر گیاهان داروئی ویژه عطاری ها و شرکت های بسته بندی که دنبال محصول با کیفیت و قیمت مناسب می باشند

لیستی از محصولات موجود در انبار مرکزی:

 موسیر - شوید- شنبلیله -نعناء معمولی و فلفلی درشت و بلغور- گیشنیز -آویشن-خاکشیر-بذر گلرنگ--گلرنگ- دارچین شکسته- میوه نسترن -افسنطین - بذر مرزه -بذر شنبلیله -بذر شوید -بذر کاهو - ارزن- کلزا -گلپر-کلپوره- به لیمو -پودر انواع سبزیجات  و سایر

09139667900

09133711971

09139279044

اخوان قدرتی

 


[ چهارشنبه 92/5/30 ] [ 12:6 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

روابط جنسی مناسب و صحیح علاوه بر این که ضامن بقا و بهبود زندگی م

روابط جنسی مناسب و صحیح علاوه بر این که ضامن بقا و بهبود زندگی مشترک است، اثرات سودمندی در تامین سلامتی بدن دارد. 

 

اغلب زوجین نمی دانند که روابط جنسی مطلوب می تواند کیفیت زندگی و سلامت جسمی و روحی آنها را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.


فواید روابط زناشویی

فواید و اثرات سودمندی که در ادامه می خوانید حاصل سال ها مطالعه و پژوهش متخصصان در سراسر دنیاست، بنابراین به آنها اعتماد کنید.


1- کاهش استرس


بر اساس تحقیقات انجام شده در اسکاتلند یکی از اثرات قابل توجه رابطه جنسی، پایین آوردن فشارخون و کاهش استرس است. شرح این مطالعه در نشریه روانشناسی به چاپ رسیده است. در این پژوهش، محققان 24 زن و 22 مرد را تحت شرایط استرس زا مانند سخنرانی در جمع قرار داده و فشارخون آنها را در این شرایط ثبت نمودند. نتایج نشان داد کسانی که قبل از قرار گرفتن در معرض شرایط استرس زا رابطه جنسی داشتند، واکنش بهتری نسبت به استرس نشان دادند.


2-کاهش فشارخون


در مطالعه دیگری که در نشریه روانشناسی به چاپ رسید مشخص شد که روابط جنسی منظم و مداوم، فشار دیاستولیک (عدد کمتر یا عدد دوم درخواندن فشارخون) را کاهش می دهد. بالا بودن فشارخون یک عامل خطرساز برای بیماری عروق کرونر قلب، حمله قلبی، بیماری های کلیوی و سکته مغزی است.


3-تقویت سیستم ایمنی


1 یا 2 بار ارتباط  جنسی در هفته موجب افزایش میزان یک آنتی بادی به نام ایمونوگلوبین A  یا IgA در بدن می شود که می تواند در برابر سرماخوردگی و سایر عفونت ها ایمنی ایجاد کند.

برای بررسی این اثر، محققان دانشگاه پنسیلوانیا نمونه بزاق 112 نفر (حاوی IgA) را مورد ارزیابی قرار دادند. در کسانی که 1 یا 2 بار در هقته ارتباط جنسی داشتند، میزان این آنتی بادی به مراتب بالاتر بود.


4- اثری مشابه ورزش


ارتباط جنسی در حقیقت نوعی ورزش است. متخصصان انجمن آموزش جنسی امریکا معتقدند که ارتباط جنسی ورزشی است که هم شرایط جسمی و هم شرایط روحی را بهبود می بخشد. این رابطه موجب بهبود عملکرد قلب و عروق، افزایش توان، انعطاف پذیری و تعادل می شود.


5- سوزاندن کالری


ارتباط جنسی به مدت 30 دقیقه، در حدود 85 کالری انرژی مصرف می کند. این مقدار انرژی شاید قابل توجه نباشد اما در دراز مدت اثرات مفیدی بر سلامتی دارد. این میزان مصرف کالری، تقریبا معادل پیاده روی ملایم است.


6- بهبود سلامت سیستم قلبی- عروقی


تحقیقات متخصصان انگلیسی نشان داد که بر خلاف تصور عموم که معتقدند  افزایش فعالیت بدنی در حین رابطه جنسی موجب سکته می شود، این رابطه هیچ نقشی در بروز سکته ندارد. برای انجام این مطالعه که در نشریه اپیدمیولوژی و سلامت جامعه به چاپ رسید، 914 مرد به مدت 20 سال مورد ارزیابی قرار گرفتند و مشخص شد که رابطه جنسی و تداوم آن هیچ ارتباطی با خطر بروز سکته ندارد. بعلاوه به اثبات رسید که داشتن 2 بار رابطه جنسی در هفته یا بیشتر، خطر مرگ ناشی از حمله قلبی را در مردان به نصف کاهش می دهد.


7- افزایش اعتماد به نفس


در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه تگزاس انجام شد و در نشریه رفتار جنسی به چاپ رسید، 237 علت علمی برای برقراری ارتباط جنسی ذکر گردید. تقویت اعتماد به نفس و داشتن احساس خوب در مورد خود، یکی از این علل به شمار می رود. همچنین مشخص شد اگر بین شما و شریک جنسیتان رابطه عاشقانه ای وجود داشته باشد، این اثر قوی تر خواهد بود.


8- حال خوب


رابطه عاشقانه، صمیمی و از همه مهم تر ارتباط جنسی مطلوب، احساس  و حال عمومی شما را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود می بخشد. تحقیقات نشان می دهند افرادی که از رابطه جنسی خوبی برخوردارند، شادتر و سالم تر از سایر افراد هستند.


9- افزایش صمیمیت


ارتباط و ارضای جنسی سطح هورمون اکسی توسین را که به هورمون عشق و محبت معروف است، افزایش می دهد و موجب ایجاد تعهد و اعتماد می گردد. محققان دانشگاه کارولینای شمالی 59 زن غیر یائسه را قبل و بعد از رابطه جنسی صمیمانه مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج نشان داد هر چه مدت تماس بیشتر باشد میزان اکسی توسین نیز بالاتر خواهد بود.


10- تسکین درد


با افزایش ترشح اکسی توسین، اندروفین افزایش یافته و درد کاهش می یابد. ارتباط جنسی و افزایش ترشح اکسی توسین موجب بهبود سردرد، درد ناشی از التهاب مفاصل و کاهش علایم سندرم پیش از قاعدگی می شود.

درمطالعه ای که در نشریه بیولوژی و پزشکی به چاپ رسید، اثر هورمون اکسی توسین در تسکین درد در 48 داوطلب مورد بررسی قرار گرفت. این افراد از اکسی توسین استنشاقی استفاده کرده و سپس در انگشتشان خراشی ایجاد گردید. استنشاق اکسی توسین درد را به نصف کاهش داد.


11- کاهش خطر سرطان پروستات


بر اساس تحقیقات انجام شده در استرالیا انزال مکرر به ویژه در دهه 20 زندگی مردان، خطر سرطان پروستات را کاهش می دهد. نتایج این تحقیق در نشریه بین المللی اورولوژی به چاپ رسید. این مطالعه نشان داد که 5 یا بیش از 5 بار انزال در هفته به ویژه در دهه 20 زندگی مردان، خطر سرطان پروستات را به یک سوم کاهش می دهد.


12- تقویت عضلات لگن


ورزش و تحرک عضلات لگن در حین ارتباط جنسی فواید بسیاری برای زنان دارد، از جمله این که لذت جنسی را افزایش داده و خطر بی اختیاری ادرار، افتادگی واژن، رحم و مثانه را نیز کاهش می دهد. این عضلات معمولا در اثر زایمان، چاقی و افزایش سن رفته رفته ضعیف می شوند. برای تقویت این عضلات می توانید، عضلات لگن را منقبض کرده (حالتی مشابه قطع کردن و نگه داشتن ادرار)، تا 3 بشمارید و سپس رها کنید.


13- خواب بهتر


ترشح اکسی توسین در هنگام ارضای جنسی موجب بهبود خواب می شود. خواب کافی و مطلوب در تنظیم وزن و فشارخون موثر است. علاوه بر اثرات هورمونی، تحرک در حین رابطه جنسی نیز موجب آرامش و بهبود خواب  می گردد. 

 


[ سه شنبه 92/5/29 ] [ 11:27 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

چگونه ثروتمند شویم؟ توصیه هایی از آیت الله بهجت (ره)

چگونه ثروتمند شویم؟

 توصیه های ثروتمندترین مرد معنوی جهان حضرت آیت الله بهجت (ره)

اهل بیت
به هر اندازه از بیانات اهل بیت دور باشیم از خود ایشان دوریم.
اهم آداب زیارت این است که بدانیم بین حیات و ممات معصومین هیچ فرقی وجود ندارد.

امام زمان (عج)
لازم نیست که انسان در پی این باشد که به خدمت حضرت ولی عصر تشرف حاصل کند بلکه شاید خواندن دو رکعت نماز سپس توسل به ائمه اطهار بهتر از تشرف باشد.
افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند و نمی دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند.
تا رابطه ما با ولی امر امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد و قوت رابطه ما با ولی امر (عج) هم در اصلاح نفس است.
اگر بفرمایید به آن حضرت دسترسی نداریم، جواب این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نیستید؟ او به همین از ما راضی است.

نماز
این احساس لذت در نماز یک سری مقدمات خارج از نماز دارد و یک سری مقدمات در خود نماز. آنچه پیش از نماز و در خارج از نماز باید مورد ملاحظه باشد و عمل شود این است که انسان گناه نکند و قلب را سیاه و دل را تیره نکند. معصیت روح را مکدر می کند و نورانیت دل را می برد. و در هنگام نماز نیز انسان باید زنجیر و سیمی دور خود بکشد تا غیر خدا داخل نشود یعنی فکرش را از غیر خدا منصرف کند.
معیار اصلی نماز است. این نماز بالاترین ذکر است، شیرین ترین ذکر است، برترین چیز است. حالا برخی به دنبال ذکرهای ویژه ای می گردند که کسی نشنیده باشد. همه چیز تابع نماز است، باید سعی کنیم این نماز را حسابی درستش کنیم. البته نماز سلمان فارسی خواندن حالا حالاها کار دارد و نمی توان به این زودی نماز با حالی همچون سلمان فارسی خواند. وقتی نماز درست شد و با حال گشت انسان آدم شده است. بالاخره محک نماز است.
اگر کسی مقید باشد نماز را اول وقت بخواند به جایی که باید برسد خواهد رسید.
مرحوم استاد ما میرزا سید علی آقای قاضی می فرمود: اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد، مرا لعن کند و یا فرمودند: به صورت من تف بیندازد.
کسی که باقی نمازهایش را در اول وقت بخواند خدا او را برای نماز صبح بیدار خواهد کرد.

نماز شب
نماز شب مفتاح توفیقات است.
گوی سبقت را نماز شب خوان ها ربودند مخفیانه!
فضیلت بکاء (گریه) بر سید الشهداء بالاتر از نماز شب می باشد.

خودسازی
ائمه فرموده اند: شما خود را اصلاح کنید ما خودمان به سراغ شما می آییم.
اگر کسی اهلیت داشته باشد یعنی طالب معرفت باشد و در طلب، جدیت و خلوص داشته باشد، در و دیوار به اذن الله معلمش خواهند بود وگرنه سخن پیغمبر (ص) هم در او اثر نخواهد کرد، چنانکه در ابوجهل اثر نکرد.
هیچ کاری نیست که احتیاط در آن پشیمانی در پی داشته باشد.
شیطان با شش هزار سال عبادت عاقبتش آن طور شد. آیا ما می توانیم به خود مغرور شویم؟! به خدا پناه می بریم!
شکر موجب ازدیاد نعمت هاست. و اگر شکر نکردید خبری از ازدیاد نیست. لذا اگر دیدیم ازدیاد نیست شک نکنیم و بدانیم که شکر نیست.
آنچه می دانید عمل کنید و در آنچه نمی دانید احتیاط کنید تا روشن شود. و اگر روشن نشد بدانید که بعض معلومات را زیر پا گذارده اید
خود را مریض نمی دانیم وگرنه علاج آسان است.
این مستحبات است که انسان را به جایی می رساند.
غرض از خلق، عبودیت است وما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون. و حقیقت عبودیت ترک معصیت است در اعتقاد که عمل قلب است و در عمل جوارح.
روایت دارد که اسم اعظم در سوره فاتحه متفرق می باشد. اگر کسی فاتحه را به این نیت بخواند، مثل این است که اسم اعظم را هم می داند. کسی که حاجتی داشته باشد و اسم اعظم را قصد بکند، می تواند همین فاتحه که این همه آثار را دارد بخواند. این به خاطر جامعیت آن است که تلخیص تمام قرآن است....این سبب می شود از برای این که مرده را زنده کند.
«ان لربکم فی ایام دهرکم نفحات» در روزهای عمر شما از سوی پروردگارتان نسیم هایی است. بر اساس این روایت ممکن است شخصی از راه دعا، حال خوش پیدا کند. و دیگری در نماز و یا به واسطه تلاوت قرآن لذت حضور بیابد و... بنابراین به هر عملی که به واسطه آن و از راه آن حال ما مساعدتر است توجه ما به خدا بیشتر است، باید به همان بیشتر بپردازیم و خود را با آن به ذکر و مراقبه و توجه به حضرت حق مشغول سازیم.
کی بر طبق مسلمات شرع مانند ترک معاصی، اتیان واجبات و نوافل و قرائت قرآن در جای خلوت با حضور قلب و... عمل کرده ای تا نتایج آنها را بیابی که حال از ما دستورالعمل برای سیر الی الله تعالی می خواهی؟ و گویا منتظری پیری از پشت کوه قاف بیابد و تو را راهنمایی کند! آیا این همه مسلمات شرع اطهر کافی نیست؟
ما قرآن و عترت همراهمان هست ولی می گوییم آقا چیزی بگو که حالم خوب بشود. دارم می میرم!
نماز استغفار را که دور رکعت است بخوانید و من هنوز این نماز را ترک نکرده ام.
گاهی به مطالب و دستورات روشن و آسان شرعی که می دانیم عمل نمی کنیم و آن گاه نزد اساتید معروف اخلاق و تربیت می رویم و تقاضای ذکری سنگین تر و مطالبی بالاتر از آن چه لازم داریم می کنیم. در سطح کلاس اول هستیم و تکلیف سال هفتم را می خواهیم. این علامت آن است که نمی خواهیم از راه صحیح بالا برویم و به کمالات و درجات عالی معنوی برسیم. ای کاش می دانستیم صلاح دین و دنیای ما در تمسک به انبیا و اولیا و تمسک به قرآن و عترت است.
استاد تو علم توست. به آنچه می دانی عمل کن، آنچه را که نمی دانی کفایت می شوی.
آقای بهجت در پاسخ به کسی که در خواست برگزاری کلاس درس اخلاق داشت، چنین فرمود: کو عمل کننده !؟ کو عمل کننده آقا؟! یک چیزی به شما بگویم که هر جا بروید این است و جز این نیست، بروید گناه نکنید.
اگر به آنچه می دانید عمل کنید و معلومات را زیر پا نگذارید این تمام عرفان است.
اگر انسان راستی راستی برای مومنین و مومنات دعا کند و برای خودش دعا نکند، ملک برای او دعا می کند اگر کسی برای خودش دعا بکند ممکن است به دلیل موانع و نبودن شرایط دعا به اجابت نرسد ولی اگر ملک دعا بکند در دعای او شرایط لحاظ نمی شود و موانع نیست و حتماً به اجابت می رسد.
آقا در پاسخ به سوالی که چرا در مسیر بندگی همیشه در جا می زنیم، فرمود: برای این که انسان همیشه استغفار بکند.
بزرگان برای اسلام زحمات بسیار کشیده اند ولی هر کدام از راه خاصی افراد را به سوی خدا می برند. ولی من هم راهم این است که دستورالعمل فقط در یک چیز جمع شده. در یک کلمه خیلی کوچک. خیلی کوچک. و آن ترک گناه است. ولی فکر نکن ترک گناه چیز ساده ای است. گاه خیلی مشکل است و تمام دستورات خودشان بعداً می آید. ترک گناه مثل چشمه ای است که همه چیز را خود به دنبال دارد. شما گناه را ترک کنید دستورات بعدی و عبادات دیگر خود به خود به سمت شما می آید. خیال می کنیم خیلی چیزها گناه نیست وحال آن که نگاه تند به مطیع و نگاه محبت آمیز به عاصی است که شاید ما گناه نشماریم. تا می توانید گناه نکنید. اگر احیاناً گناهی مرتکب شدید، سعی کنید گناهی که در آن حق الناس است نباشد. اگر گناهی مرتکب شدید که در آن حق الناس است، سعی کنید در همین دنیا آن را تسویه کنید.
اگر کسی هدف خلقت انسان را بفهمد بسیار برایش شیرین و آرزومند است که 70 بار زنده شود و دوباره شهید شود. لذتی دارد.
شخصی که تازه وارد حوزه علمیه قم شده بود می گوید: خدمت آیت الله بهجت رفتم و گفتم: تازه برای تحصیل علوم دین وارد حوزه شده ام چه کار کنم که طلبه موفقی باشم؟ ایشان برای لحظه ای سرش را پایین انداخته تأملی کرده و بعد فرموده بودند: طلبه و غیرطلبه فرقی ندارد. مهم این است که معصیت نشود.

چون کوی دوست هست
نویسنده: حسن طاهری

سلام علیه یوم یموت

هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود
هرگز از یاد من آن سرو خرامان نرود

آنچنان مهر توام در دل و جان جای گرفت
که اگر سر برود از دل و از جان نرود

سالی نگذشته بود که به اشارت و رهنمود او در طلب علم دین گام نهاده بودم. درست چهار ماه گذشته از بهار 1374 در نخستین روزهای تیرماه و گرمای سخت عصر جمعه قم، کمتر کسی را در کوچه و خیابان می یافتی و من که از بحث صمدیه، باز می گشتم، از مدرسه به سمت کوچه ارک راهی بودم. از کوچه ارک که پای در خیابان ارم گذاشتم، ایشان بود و در کنارشان طلبه ای که می شناختمش. هر دو وارد کوچه ارک شدند و من نیز به آنان پیوستم. تنهای تنها و در خلوتی سه نفره. طلبه پرسش هایش را گفت و پاسخی شنفت و رفت. و من ماندم و وجود نورانی مردی که تصور تنها بودن با او را هیچ گاه نداشتم. سرشار بودم از شوق؛ آنچنان که به طرب آمده باشم. گویا سال ها بود که می شناسدم. همچون پدری مهربان، سرشار از تبسم و مهر و صمیمیت، عصا به دست، عمامه ای ساده، لباسی تمیز و قدیمی و شالی بافتنی بر کمر بسته، آهسته می رفت. سخنم را کامل می شنید و چون سخن می گفت به رسم ادب می ایستاد و پاسخ را می فرمود.
پرسیدم: « حضرت استاد! کسب علم و معرفت آن چنان هم که می گویند، آسان و کوتاه نیست. چه باید کرد؟» تبسم فرمود و گفت: « عزیزم! راه کوتاه و بار را سبک کنید. سبک بار باشید، تا آسوده راه روید. مسافت طولانی است و سخت و دشوار. بار سنگین شما را باز می دارد از ادامه راه. بارتان را کم کنید. گناه نکنید و از معصیت دوری جویید تا بار سبک شود و مسافت کوتاه. برای کم کردن بار، گناه نکنید.!»
عصایش را حرکت داد و به راه افتاد و من در پی ایشان باز پرسیدم: « حضرت استاد! چه بسیارند جوانان مشتاقی که به انسان رجوع می کنند. برای ترویج معنویت و امور دینی و بالا بردن سطح بهره وری و باردهی معنوی به آن ها چه کنیم؟» دوباره ایستادند و بانشاط و صمیمیتی بیشتر، دستشان را جلو آوردند و فرمودند: « با دست پر جلو روید. خودتان را که اصلاح کنید، دستانتان پر خواهد بود .با دست پر حرکت کنید. مطمئن باشید، مؤثر خواهید بود. خودتان را که اصطلاح کنید، دیگران به شما روی می آورند و به سمت شما می آیند. باز هم می گویم، راه را طولانی نکنید؛ مسافت را کوتاه و بار را سبک کنید!»
و این جملات کوتاه را که می نگارم، ایشان برایم به تفصیل می فرمود؛ با شاهد مثال، شعر و حدیث و آیه، قصه و حکایت و حادثه. آن چنان که بند بند آن در تمام وجودم حک می شدند دوباره پرسیدم: « کدام یک از اساتید اخلاق بهترند؟ و در این راه چه باید کرد؟» و دوباره تبسم ایشان بود که شکفت. شاید به ناپختگی و نادانی من که از استاد کامل معرفت و عشق چنین پرسشی می نمودم. آب در کوزه و من تشنه لبان گرد جهان می گشتم. سپس با خنده ای پدرانه فرمود: « عزیز! این ها ملاک نیست. خیلی از افراد به دنبال استاد و معلم اخلاق می روند. اما به همان چیزی که می دانند، عمل نمی کنند. در آغاز کار بسیاری هستند که تشنه معرفت و اخلاق هستند.
به ظاهر تشنه اند، اما ممکن است همان شیدای تشنه لب، استاد خود را به قتل برساند؛ همچون ابن ملجم که شاگرد امیرالمؤمنین (ع) بود. باید مجاهده با نفس را کامل کنید، سپس به این مرحله برسید. «لنهدینهم سبلنا» باید حاصل شود. اگر دیدید هدایت در مسیر خدا به دست نیامده بدانید که مجاهده تان ناقص بوده. مجاهده را کامل کنید، یقین بدانید که خداوند همه امور را اصلاح خواهد فرمود. هدایت خداوند در صورتی کامل و تمام می شود که مجاهده شما کامل باشد.»
ایشان می گفت و من می شنفتم؛ جمله نورانی اش را . به منزل ایشان که رسیدیم، دستان فرتوتشان را به دو دست گرفتم و لب بر آنان نهادم با تمام وجود. با خویش می خواندم مصرعی را که بارها از ایشان شنفته بودم: « در خانه اگر کس است، یک حرف بس است» و حال آن که در آن دقایق، حرف ها به من فرمود. از آن عصر به یادماندنی، شبی چند نگذشته بود که در بازگشت از نماز عشاء در پی ایشان دوان دوان شدم؛ در عطش نوشیدن جرعه ای دیگر از کلامش. این بار پرسشی را که در ادامه زیارت آن عصر در ذهنم ایجاد شده بود، بازگفتم: « حضرت استاد! برای کامل کردن مجاهده و کسب توفیق خدمت به اسلام، لذت عبادت و انسان شدن، آسان ترین راه و کلید چیست؟» همچون پیش ایستاد و این بار با قاطعیت، دقیقاً چنین فرمود: « نماز شب، نماز شب، نماز شب! نماز شب کلید توفقیات روز است.»

گویی از صحبت ما نیک به تنگ آمده بود
بار بربست و به گردش نرسیدیم و برفت

صبر است مرا چاره هجران صبر! دیگر چه جای شکایت و اشک و شراره آه؟! با کسی که پای در عقال عقل، بسته نام و ننگ و فریب است، چه جای شرح فراق و داغ تو؟! «فراق یار نه آن می کند که بتوان گفت: با تو لحظه ای از لحظات بودن، آرزوی دیرینه. ساکنان سختی کشیده معرفت است. هر کسی را که راه نیست بر حلقه مستان خراباتی! عاقلان، خرابی خرابات را می نگرند و شیدایان، آبادی خراب آباد دل. فهم این جمله که داند

«ساخت ما را هم او که می پنداشت
به یکی جرعه اش خراب شدیم»

(محمود سنجری)
تنها ماییم که دیر رسیده بر قافله معرفت تو، انگشت حسرت به لب، می خوانیم که «نشان یار سفر کرده از که پرسم باز» دلخوش به آنیم که با قافله مطیعان خدا و رسول و وارثان انبیا و صدیقین و شهدا و صالحان، آشناییم و سربلندیم که رفیق و هم نشین آنان، هرچند دورادور و پای در گل و مانده در دام نام و نان! اگرچه «زبان خامه ندارد، سر بیان فراق»، لیک خرسندیم به دوستی با دوستان بهترین دوستان خدا و پیوستگی با کریمه نور که فرمود: « و من یطع الله و الرسول فاولئک مع الذین انعم الله علیهم من النبیین و الصدیقین والشهداء و الصالحین و حسن اولئک رفیقاً» (نساء / 69)
داغ دل ما را چه شفا و مرهمی است، جز به این امید که شادان و خرامان به حریم آسمانیان در زمزمه با امام غایب از دیده، چنین پر کشیدی ای آسمانی مرد!
کنون که وجود ایشان در جوار رحمت حق آرمیده و بانگ الرحیل فرموده شنوایان و بینایان اهل راز، این خطاب حق را می شنوند و می بینند: « و سلام علیه یوم ولد و یوم یموت و یوم یبعث حیا» سوره مریم / آیه 15.
منبع: نشریه دیدار آشنا شماره 104

 


[ سه شنبه 92/5/22 ] [ 10:49 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

پیامک عید سعید فطر

?

 

اس ام اس عید فطر

 

عید فطر، روز چیدن میوه های شاداب استجابت مبارک باد

 

********************

 

استشمام عطر خوش بوی عید فطر از پنجره ملکوتی رمضان گوارای وجود پاکتان

و صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت...


********************

 

وقتی یادم میاد خیلی ها بودن که پارسال آخرین ماه رمضونشون رو تجربه کردن، دلم میگیره.... آخه شاید این بار نوبت من باشه که آخرین مهمونی ماه رمضون رو تجربه کنم...

 

********************

 

خدایا به ما توفیق ده تا از کسانی باشیم که حاصل دسترنج یکماه ی خود را در رمضان، از این به بعد هم حفظ کنیم.(آمین)


[ پنج شنبه 92/5/17 ] [ 11:20 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

داستان کوتاه
تو خیابون یه مرد میانسالی جلومو گرفت , گفت:
آقا ببخشید, مادر من تو اون آسایشگاه روبرو نگهداری میشه, من روم نمیشه چشم تو چشمش بشم چون زنم مجبورم کرد ببرمش اونجا, این امانتی رو اگه از قول من بهش بدید خیلی لطف کردید.
قبول کردم و کلی هم نصیحتش کردم که مادرته بابا, اونم ابراز پشیمونی کرد و رفتم داخل آسایشگاه, پیر زن رو پیدا کردم, گفتم این امانتی مال شماس, گفت حامد پسرم تویی؟
گفتم نه مادر, دیدم دوباره گفت حامد تویی مادر؟
دلم نیومد این سری بگم نه , گفتم آره, پیرزنه داد زن میدونستم منو تنها نمی ذاری,
شروع کرد با ذوق به صدا کردن پرستار که دیدی پسر من نامهربون نیست؟
پرستاره تا اومد گفت شما پسرشون هستید؟
تا گفتم آره دستمو گرفت, گفت 4 ماه هزینه ی نگهداری مادرتون عقب افتاده , باید تسویه کنید
حالا از من هی غلط کردم واینکه من پسرش نیستم ولی دیگه باور نمی کردن
آخر چک و نوشتم دادم دستش, ولی ته دلم راضی بود که باز این پیر زن و خوشحال کردم , هر چند که پسرش خیلی ... بود.
اومدم از پیرزنه خدافظی کنم تا منو دید گفت دستت درد نکنه , رفتی بیرون به پسرم حامد بگو پرداخت شد , بیا تو مادر!!! :)))

روز? ش?خ به همراه چند تن از مر?دان غن? و ما?ه دارش حوال? م?دان کاج مشغول دور دور بودند?.
ت?پ خفن ش?خ باعث جلب توجه دافان حاضر در محفل دور دور شده بود. به ناگه چشم مبارک ش?خ به (داف? اسم?) افتاد!
پس ش?خ ش?شه برق? اتومب?ل مر?د را پا??ن بداد و چشمک? عارفانه و از خلوص دل به دخترک حواله نمودند?!
دخترک خنده مل?ح? به ش?خ نثاره کرد! در کمال نا باور? ش?خ از دادن نمره تلفن خو?ش اجتناب نمود?!
مر?دان خشتک بر کف ماندند که یاشیخ! کار را آن بکرد که تمام بکرد!
چه حکمت? در ندادن نمره تلفن بودند? که ما همچون آفتاب پرست از آن جاهل?م!؟
ش?خ ش?شه را با? بداد و صدا? ضبط که آهنگ (نار? نار? نار?) بود را کم نمود و پاسخ بداد:
همانا دختران آهن پرستند!
آن داف اسم? ، از برا? ماش?ن مر?د بر ما خنده زد. که اگر فردا با پ?کان67 گوجه ا? خسته ? خودمان او را ب?رون ببر?م تازه هو?ت واقع?ش معلوم م?شود!
مر?دان چو ا?ن سخن بشن?دند ، به ترت?ب حروف الفبا از ماش?ن پ?اده بگشت? و دست بر سر زنان و ک?غ پر کنان تا اتوبان صدر رفته و از خروج? اول وارد خ?ابان شر?عت? شدند? و از پل روم? به ق?طر?ه رس?دند? و در ا?ن حلقه تا ابد باق? ماندند


[ یکشنبه 92/5/13 ] [ 11:3 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

احیای شب قدر و رسیدن به خدا


بسم الله الرحمن الرحیم

سلام دوستان

خواستم  مطلبی جهت شهادت آقا امیرالمؤمنین (ع) و شب قدر بزارم که دیدم این مطلب  روضه یکی از علما باشه بهتره

دوستان شهادت آقا  تسلیت و رسیدن شب پر فضیلت قدر  مبارک

وقتی خدا میفرماید که تو ماه مبارک رمضان بنا به بخشیدن است وپیامبر اکرم میفرمایند هرکس در ماه رمضان بخشیده نشود وای به حال او.

 این وای به حال او یعنی چی ؟این باید برای ما یه ترس ایجاد بکنه یا نه ما رو یخود تکون بده یانه. خدای متعال این گروه رو که بخشیده نمیشن از این همه باران رحمت خداوند یه قطره بهشون نمیخوره، اینارو انتخاب میکنه واسه کارهای بد بزرگ عالم -نقشه داره خدا یه دفعه یکی رو جدا  میکنه میگه بیا اینجا ببینم خودت رو آماده کن تو باید امام علی رو بکشی، خدایا مگه من چیکار کردم باید امام علی رو بکشم خودت رو آماده کن از این به بعد تمام جریانات یه جوری ختم میشه که تو قاتل امامت بشی، طرف میشه ابن ملجم بدونه اینکه حواسش باشه چه جوری داره ابن ملجم میشه این سؤال یه سؤالیه که شاید برای همه باشه چگونه یه نفر ابن ملجم میشه نکنه من هم دارم به سمت ابن ملجم شدن پیش میرم میشه این سؤال رو طرح کرد یا نه، ابن ملجم رو زندگیش رو مطالعه میکنید میبینید که اهل نماز شبو و قرائت و قرآنو اینجور مسائل بوده آدمی بوده که به ظاهر اهل بندگی بوده ولی چی شد که خدا این جوری داره سواش میکنه

یکی رو انتخاب میکنه که نقش شمر رو بازی کنه یکی حرمله یکی عمر سعد ،تو باید خیلی بد بشی که بتونی نقش شمر رو بازی بکنی و امام حسینو بکشی خدا یکی یکی بدا رو توی ماه رمضون انتخاب میکنه و بعد کارهای بد بزرگ که باید توی سال بعد اتفاق بیفته رو میده دستشون  اینه که یهویی میبینین یکی آدم کش شد چی شد ،توی این فضا نتونسته درست استفاده کنه خدا همه بستر رو آماده کرد که تو بگی ببخشید ، زورت اومد که بگی ببخشید نتونستی درست زانو بزنی در خونه خدا ، یه روز از صبح تا شب نتونستی روزه بگیری ، حالشو نداشتی و به بهانه های مختلف فرار کردی ، این اتفاقا خیلی بدرد خدا میخوره از اون جهت که کارهای بد رو باید بدست اینا سپرد وگرنه کی باید کارهای بد این عالم رو انجام بده، خیلی خطرناکه وقتی انسان فکر میکنه که در ماه رمضان ممکنه بخشیده نشه ممکنه اون گناهی که در دلش هست مورد غفران خدا قرار نگیره  این انسان رو به زانو در میاره در خانه خدا، اینجوریه که میبینید امام در خونه خدا همیشه اشکش جاریه  اینجوریه که خوبان خدا رو میبینید که همیشه از خوف خدا به خودشون میلرزن از ترس اینکه مبادا کارهای بد رو بهشون بسپارن، هیچ تضمینی  در این عالم نیست که من کی میشم در آینده امروز من مورد عنایت نیست، فردای من خیلی مورد توجهه.

شب قدر یعنی چی، چرا میگن در شب قدر مقدرات ما رقم میخوره ، شب قدر یعنی این که خدا نگاه به طول مدت ماه رمضونت میکنه به علاوه اون کارایی که قبل از ماه رمضون انجام دادی ببینید تو این 17-18 روز ماه رمضون چیکارا کردی که بتونه کارای قبلتو ببخشه ، میبینی هیچ کاری نکردی، آمادگی نداری، حتی نتونستی یه روزه هم درست و حسابی بگیری، اونجا یه تصمیم میگیره برات که اون تصمیم داغونت میکنه در طول سال آینده یه افت درستو حسابی پیدا میکنی از نظر معنوی همین زمینه ای میشه برای اینکه ماه رمضون آیندت دقیقا نتونی با خدای خودت رابطه برقرار کنی ، همینطور ادامه پیدا میکنه در طی چندین سال برای تنزل بندگی و موقعیتی میرسه که این شخص رو انتخاب میکنه برای بد بودن خدا کارش اینجوریه توی ماه رمضان خداوند بیکار نیست که دروازه های رحمتش رو باز بکنه، کار داره با آدما با مقدرات عالم کار داره میخواد کارا رو بسپاره دست آدما بعضیا شایستگی نشون میدن خداکارای خوبو بهشون میسپاره بعضیا کارای بدو، آیا کارای بد همشون امام کشیه گاهی یه حرف میزنی عده زیادی دورت جمع میشن گاهی یه حرفی میزنی عده زیادی رو گمراه میکنی -و اون دنیا هی سیخت میزنن که چرا این حرفو زدی، نباید این حرفو میزدی اون حرف مال تو نبود ، مردم اعتماد میکنن به علمت، اخلاقت، مرامت، رفتارت که تو با یک کار اشتباه همه رو گمراه میکنی پس گاهی اوقات همین توی بچه مسجدی که الگویی انتخاب شدی برای بد بودن،  گاهی بستر محیا میشه که اهل کوفه بشی،انحرافات دین رو نادیده بگیری،مهمات دین رو بصورت ناچیز  و پست بگیری،  اینجاست که آدم به خودش میاد و در خانه خدا سجده میکنه  و میگه من نمیخوام جزو بدا انتخابم کنی منو جزو خوبا قرارم بده  اونجاست که با همه بلاهایی که قراره بسرش بیاد کنار میاد چون خیلی پدیده بزرگه، خیلی مجازات سنگینه ،کاری که میخواد بدست ما بسپاره سنگینه اونجاست که انسان به خدا میگه خدایا اگه قراره برای غفران و بخشش من توی ماه رمضون سخت ترین مشکلات رو بوجود بیاری  بوجود بیار ، من تحمل میکنم.

 هستن آدمایی که برای اینکه با سختی مواجه نشن از توبه کردن دست بر میدارن میدونی که بعضی آدما فکر میکنن اگه خوب بشن خداوند اونا رو با سختیها آزمایش میکنه، میگه من تحمل سختیها رو ندارم پس نمیخوام اینقده هم خوب بشم اینو که میدونید که اون آدم که اومد پیش امام علی علیه السلام عرضا کرد که ما شیعه و پیرو شما شده ایم ، امام فرمودند خودت رو برا سختیها آماده کن ، عرضه داشت آقا یعنی چه سختیها-آقا فرمود ازین به بعد بلاها بر سر شما فرود می آید،شما محب علی هستید ،خدا قرا ره شماها رو امتحان کنه به امتحانات سخت اونجا اگه آدم مواظب نباشه که اگه این بلاها رو قبول نکنه یه اتفاق دیگر و باید رقم بزنه بدست خودش که اون اتفاق دیگه اتفاق ساده ای نیست می پذیره اما اگه اون اتفاق بزرگه نبینه میگه ما نیستیم ما نمیتونیم با این بلایا دست و پنجه نرم کنیم ما این ظرفیتو نداریم ولش کن همه مشکلات عالم سبک میشه وقتی انسان احساس میکنه  که خدا داره اونو  به عنوان مجری کارهای بد انتخابش میکنه و میخواد رو اون حساب باز بکنه که کارهای بدش رو انجام بده به خودش میاد ،تکون میخوره.

ابن ملجم که به واسطه یه دختر امامشو نکشت ، بعضیا فکر میکنن ابن ملجم نگاه به اون قطام کرد یه دفعه به هم ریخت و بعد به خاطر اون امامشو کشت این حرفا چیه اونم یکی از برنامه های خدا بود .خدا داره نقشه میکشه براش، تو ظرفیت کشتن یه امام رو داری کی میتونی علی رو بکشه جز تو . حالا این چیکار کرده باید برید بخونید  تو تاریخ دیگه .از فضاها استفاده نکرده برا بندگی، برای تقرب، برای خالص شدن، برای یک رنگ شدن با خد،ا برای عذر خواهی درست و حسابی در خانه خدا، خدا انتخاب میکنه ماه رمضان امسالتون رو قدر بدونید یه جوری با خدا صحبت بکنید، یه جوری با خدا حرفاتون رو بزنید، گره های قلبتون رو با خدا باز بکنید، حتی اگه نمیتونید درست و حسابی توبه بکنید بگید خدایا ما را برای بدی انتخاب نکن، بزار ما همینجوری یه گوشه ای از این عالم زندگی کنیم برا خودمون نه میخوایم خیلی خوب باشیم نه میخوایم خیلی بد، ما همیشه سرمون پائینه ما همیشه شرمسارتیم، ما همیشه احساس گناه میکنیم.

بعضیا رو خدا بنده ی خودش قرار میده، بعضیا رو بنده ی شیطان ، از این به بعد اسمت رو به نام شیطان نوشتم هر جا شیطان رفت، هرجا بهت گفت تو برو دنبالش، یه جوری هم فضای زندگیت رو آماده میکنه که بتونی کار شیطان رو انجام بدی، یه کاری میکنه خیلیا ازت تا ثیر پذیر باشن تو این عالم.

نباید بعضیا به دور و بریای خودشون بنازن خداوند متعال انتخاب کرده منتخبان بدان کیان که خداوند متعال اینقده روشون سرمایه گذاری میکنه. یا رب العالمین، خدایا، ای پروردگار ما تو خیلی ما رو دوست داری که سفره برامون پهن کردی تو که اینقده بزرگواری نشون دادی دروازه ها رو باز کردی یه جوری دست مارو بگیر ما رو با توبه در خونت عادت بده ما بلد نیستیم توبه کنیم خدایا ما نمیدونیم باید چیکار کنیم تو که ما رو دعوت کردی دست توبه هم بده، شوق توبه هم بده، اذن توبه هم بده بذار ما یه توبه درست و حسابی در خونت داشته باشیم خدایا احساس میکنم از اول ماه رمضون حالمون خیلی بهتره این حال ما رو توسعه بده ازمون نگیر تازه داریم کم کم باهات انس میگیریم باهات آشتی میکنیم داریم بهت عادت میکنیم

خدایا این عادت رو رونق بده یه کم صمیمی تر بشیم باهات من توماه رمضون فهمیدم میشه با تو هم دوست شد

میشه با تو هم خصوصی حرف زد میشه غم و غصه ام رو به تو هم گفت تو به ما گوش میدی تو ما رو تحویل میگیری

خدایا من نمیخوام جزو بدای عالم بشم حالا که انتخاب دست توست یه جور دیگه به ما نگاه کن  ما رو جزو اونایی که قراره کارای خوب عالمتو بکنن قراربده تا ما هم عوض بشیم بعد ماه رمضون همه بهمون بگن چی شد یهویی عوض شدی

بگم خدا تو مهمونیش منو  دیگه از خونش بیرون نکرد گفت تو بمون تو اومدی سر سفره نشستی دیگه از سر سفره پا نشو

فدات شم خدا تو که این همه هزینه کردی یه کم هزینه هاتو بیشتر کن بگذر از سر تقصیراتی که ما داشتیم

اماده ای یه دو کلام  خصوصی با خدا بگیم اونایی که خیلی دوست داشتی با خدا بگی خدایا به حق اون آقایی که نمیدونم الان کجاست ، کربلاست پیش امام رضاست پیش مادرشه داره مشکل کیو حل میکنه به حق اون آقایی که هر از چند گاه یه نگاه بهمون میکنه الهی العفو الهی العفو الهی العفو                                      

  التماس دعا







[ دوشنبه 92/5/7 ] [ 11:4 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

جملات زیباهمراه باعکس

جملات زیباهمراه باعکس !


گاه می اندیشم...

چندان هم مهم نیست اگر هیچ از دنیا نداشته باشم

همین مرا بس که کوچه ای باشد و باران

وخدایی که زلال تر از باران است


به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید
من عاشقانه هایم را

روی همین دیوار مجازی می نویسم !


از لج تـو . . .

از لج خـودم . . .

که حاضر نبودیم یک بار


این ها را واقعی به هم بگوییم. . . !
به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

می گویند : سـاده نیست . . .

گذشتن از کسى که گذشته هایت را ساخته و آینده ات را ویران کـرده ...!!!

امـا من گذشتم . . .

به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید
زندگی

"زندگی" بـه من آموخـت . . .

آدمها نـه " دروغ " می گویند

نه زیر " حرفشان " می زنند .

اگر " چیزی " می گویند . . .

صرفا " احساسشان " درهمان لحظه سـت

نبـایـد رویش " حساب " کرد
به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید
خدایا التماست می کنم

همه دنیایت ارزانیِ دیگران !

ولی ...

آنکه دنیایِ من است

مالِ دیـگری نباشد...
به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید
برای عضویت در جذابترین گروه یاهو کلیک کنید
من دیوانه نیستم فقط کمی تنهایم همین !

چرا نگاه می کنی ؟ تنها ندیده ای ؟

به من نخند ، من هم روزگاری عزیز دل کسی بودم
برای نمایش بزرگترین اندازه کلیک کنید
اولش شیرینه
اولش عشق سرزده میاد تو دلت
اما...
اخرش تلخ
آخرش تموم هستی ات رو ازت میگیره تا از دلت دست برداره
به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید
حرفی نیست...
خودم سکوتت را معنی می کنم

کاش می فهمیدی

گـاهی همین نگاه سردت...

روی زمستان را هم کم می کند!!!
برای نمایش بزرگترین اندازه کلیک کنید
گاهی عمر تلف میشود ؛

به پای یک احساس ….

گاهی احساس تلف میشود ؛

به پای عمر !

و چه عذابی میکشد ،

کسی که هم عمرش تلف میشود ؛

هم احساسش ........
به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید
خاطــــــره

یعنی :

یک سکوت غیرمنتظره

میان خنده های بلند
به جذابترین گروه اینترنتی ملحق شوید

[ سه شنبه 92/5/1 ] [ 9:47 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی