سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

شاه کلید

 

جوانے نزد شیخ حسنعلے نخودکی آمد و گفت :

 

سـه قفل در زندگی ام وجود دارد و سـه کلید از شما مےخواهم.

 

قفل اول اینست کــه دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم.


قفل دوم اینکــه دوست دارم کارم برکت داشته باشد.


قفل سوم اینکـه دوست دارم عاقبت بخیر شوم.

 

                                                                                    شیخ فرمود :

 

براے قفل اول نمازت را اول وقت بخوان.


 براے قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان.


براے قفل سوم نمازت را اول وقت بخوان.


جوان عرض کرد: سـه قفل با یک کلید ؟!


شیخ فرمود : نماز اول وقت « شاه کلید » است !


[ چهارشنبه 93/6/26 ] [ 12:40 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

از استمداد شفا تا کرامت امام رضا(ع)

شفایافته: صدیقه فتحی، فرزند عباس، سن 40 سال، ساکن تهران،

بیماری: اسکلووزن

(M.S) «نوعی ویروس ناشناخته که وارد نخاع شده و بر روی سیستم مغز و اعصاب اثر می‌گذارد و در صورت پیش‌روی منجر به فلج کامل بدن می‌گردد»، مدت بیماری: 12 سال، تاریخ شفا: 20/7/76

چه روزها و شبهای پر خاطره‌ای را که گذران نکرده بود، دوران پر اضطراب و التهابی که هیچوقت فراموش شدنی نیست، شبها برایش نفرت‌انگیز بود، دل خوشی از شب نداشت، زیرا عفریت بیماری همچون هیولایی ترسناک روح و جسم نحیفش را آزار می‌داد.

مدتها بود که بدحال و رنجور، لاغر و ضعیف در بستر بیماری افتاده بود و توان حرکت از او سلب شده بود، بیچاره مادرش چه اشک‌هایی که برای او نریخته بود و چه شب‌هایی را که در کنار او به صبح نرسانیده بود و چونان پروانه‌ای بر گرد وجود عزیزش نچرخیده بود.

ادامه مطلب...

[ شنبه 93/6/15 ] [ 9:4 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

خبر ولادت حضرت معصومه سلام الله علیه

خبر ولادت بانویی بزرگوار
تولد فاطمه معصومه سلام الله علیها  براى اهل‏بیت(علیهم السلام) اهمیتى خاص داشت‏زیرا این خبر قبل از تولد بارها توسط امام صادق علیه السلام  اعلام مى‏شد و به این ترتیب‏از همان ایام شیعیان به شناخت مقام والاى وى فرا خوانده مى‏شدند. از جمله آنگاه‏که گروهى از شیعیان رى نزد امام صادق علیه السلام  آمدند، حضرت فرمود: آفرین بر برادران‏ما از اهل قم. آنان گفتند: ما اهل رى هستیم. ولى امام همان جمله پیشین راتکرار فرمود. و ادامه داد: «الا ان لله تعالى حرما و هو مکه. الا ان لرسول الله‏حرما و هو المدینه الا ان لامیرالمؤمنین حرما و هو الکوفه الا ان حرمى و حرم ولدى‏بعدى قم الا ان قم کوفتنا الصغیره.
الا ان للجنه ثمانیه ابواب ثلاث منها الى قم.تقبض فیها امراه هى من ولدى و اسمها فاطمه بن موسى. تدخل بشفاعتها شیعتناالجنه باجمعهم‏».
براى خداوند حرمى است که مکه است، حرم رسول، مدینه حرم امیرمومنان کوفه است وحرم من و فرزندانم قم است. بدانید قم کوفه کوچک ماست. بدانید بهشت هشت در داردکه سه در آن به سوى قم است.بانویى از اولاد من در آنجا وفات مى‏کند که نامش فاطمه دختر موسى است. همه‏شیعیان ما به شفاعت او وارد بهشت مى‏شوند. (بحارالانوار ج57 ص217)
این خبر و نحوه تعریف حضرت از قم به‏طور طبیعى مى‏توانست گروهى از اهالى رى را به عزیمت‏به سوى قم برانگیزد و درحقیقت اهمیت ویژه‏اى را که شهر قم به خاطر حضور فاطمه کبرى مى‏یافت‏براى آنان‏بازگو کند.
 مى‏توان گفت‏به همین خاطر گروههایى از مردم قم از جمله صاحبان فکر واندیشه از آمدن چنین بانویى به قم مطلع بودند و براى فرا رسیدن آن زمان و یارى‏و پاسداشت مقدم وى لحظه شمارى مى‏کردند. نکات دیگرى نیز از این روایت‏به دست‏مى‏آید از جمله این که قم حرم ائمه طاهرین است. موضوعى که در دهها روایت دیگراز زبان پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم ، امام على علیه السلام  و اغلب ائمه یکى پس از دیگرى به آن اشاره شده‏است.
در خبرى دیگر نیز امام صادق علیه السلام  به پیشگویى تولد وى پرداخت. آن روز یکى ازشیعیان به نزد حضرت آمد، امام را دید که با کودکى در گهواره سخن مى‏گوید. گامى‏جلوتر نهاد و مبهوت از این واقعه پرسید: آیا با این طفل سخن مى‏گویید؟ امام اورا دعوت کرد تا با کودک در گهواره سخن بگوید. مرد باز هم جلوتر آمد و سلام کرد.کودک نه تنها جوابش را داد; بلکه گفت: اى مرد نامى را براى دخترت [که تازه‏متولد شده است] انتخاب کرده‏اى که خداوند آن را دشمن مى‏دارد پس نامش را عوض کن[وى نام دخترش را حمیرا گذاشته بود] شگفتى مرد دو چندان شد. آنگاه امام‏صادق علیه السلام  فرمود:
«این کودک فرزندم موسى است.»
خداوند از او دخترى به من عنایت مى‏کند که نامش فاطمه است. او را در سرزمین قم‏به خاک مى‏سپارند. هر شخصى که او را در قم زیارت کند، بهشت‏برایش واجب مى‏شود».
شیخ صدوق از سعد بن سعد روایت کرده است که از امام رضا درباره فاطمه دختر موسی بن جعفر علیه السلام سوال نمودم فرمودند: «هر کس او را زیارت کند بهشت برای اوست».
 در روایت دیگری از امام رضا علیه السلام می فرمایند: «هر کس معصومه علیها السلام را در قم زیارت کند مانند کسی است که من را زیارت کرده است.»
در روایت دیگری فرمودند:«هرکس او را در حالی که شناخت به حقش دارد زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.»


[ چهارشنبه 93/6/5 ] [ 1:36 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

یا مولای ادرکنی

http://www.axgig.com/images/92729921912594412018.jpg


[ چهارشنبه 93/6/5 ] [ 9:2 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

اخلاق شوهر نسبت به زن

اظهار محبت بیشتر؛ ایمان بیشتر

1- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: کلما ازداد العبد ایمانا ازداد حبا للنسآء[1]

هر چه ایمان بنده زیاد شود، محبت [وی] به زن ها نیز زیاد می شود .

دوستدار اهل بیت علیهم السلام دوستدار همسر است

2- امام صادق علیه السلام می فرمایند: کل من اشتد لنا حبا اشتد للنساء حبا [2].

هر کس بیشتر دوستدار ما (خاندان عصمت و طهارت) باشد، به زن ها (همسرش) نیز بیشتر دوستی می کند.

http://portal.anhar.ir/node/13408#gsc.tab=0

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/6/4 ] [ 11:31 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

اخلاق زن نسبت به شوهر
زیور اطاعت از شوهر به گردن آویز
1- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: ان للرجل حقا علی امراته اذا دعاها ترضیه واذا امرها لا تعصیه ولا تجاوبه بالخلاف ولا تخالفه [1].
مرد حقی بر زنش دارد [و آن حق این است که] چنانچه او را صدا زند پاسـخ دهد، و هنگامی که او را دستوری دهد[2] سرپیچی نکند و پاسـخ مخالف ندهد و با او مخالفت نورزد.

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/6/4 ] [ 11:25 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

روز کارمند بر تمامی کارمندان کشور بویژه کار مندان بخش کشاورزی مب

 

 

 

روز کارمند مبارک

روز کارمند، تجلیل ازانسان های شایسته ای است که هدفشان خدمت به مرم و کسب رضای پروردگار است. آنان که همه همت و تلاششان، گشایش گره های زندگی انسان ها، رفع مشکلات و ایجاد آرامش در جامعه است. کار و فعالیت کارمندان، به عنوان عضو فعال جامعه و خدمتگزار ملت، شایسته تقدیر و بیان است. ازاین رو، سزاوار است امروز را قدر بدانیم و در بزرگداشت مقام ارزشمند و والای کارمندان کشور بکوشیم.

باید مغزهای خود را از اینکه تنها مستخدم دولت باشیم و پشت میز بنشینیم خالی کنیم و برگردیم به اینکه، انسانیت انسان در رابطه با کار به وجود می آید. انسان می تواند به وسیله کاری که انتخاب می کند خالق خود باشد.  شهید رجایی (اسفند 1359)

ادامه مطلب...

[ سه شنبه 93/6/4 ] [ 9:22 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی