سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

میلاد امام رضا علیه السلام مبارک باد


[ سه شنبه 92/6/26 ] [ 8:12 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

آراستگی مرد

 

حق دارم اگر بیشتر از حق کنم افغان
دل دادن و نومید شدن درد کمی نیست
(1)


آراستگی مرد
تجارب مشاوره‌ای و آموزه‌های دینی می‌گویند: مردانی که به آراستگی خود توجهی نمی‌کنند و لباس و بدن‌شان بوی بد می‌دهد، سر عفت زنان‌شان در خطر است، امام رضا-ع- فرمودند: زنان بنی‌اسرائیل به بی‌عفتی کشیده شدند، چون مردان‌شان به آراستگی و نظافت خود رسیدگی نمی‌کردند. بسیاری گمان می‌کنند فقط زن باید آراسته باشد. امام موسی بن جعفر(ع) موهای‌شان را رنگ و خضاب می‌کردند، از ایشان علت را پرسیدند، فرمودند: تو دوست داری همسرت ژولیده باشد؟

لباس داخل خانه
مردان باید در داخل خانه هم لباس مناسب بپوشند. لباسی که سبب نشاط همسر و فرزند شود و به عفت همسرشان کمک کند. جویا شدن نظر همسر در این مورد بسیار پسندید‌ه‌است. اگر چه مناسب نیست، مرد در جامعه هر لباسی را بپوشد و لازم است برای حفظ عفت اجتماعی، حجاب خود را داشته باشد، ولی برای همسرش می‌تواند از مدل‌ها و رنگ‌های لذت‌بخش و مسرت‌بخش که متناسب با شأن مرد است، استفاده کند. بسیاری از زنان و دختران از مردان و پدران‌شان به دلیل پوشیدن و پیژامه‌ها و زیرپوش‌های رنگ‌باخته عهد قاجار و مندرس شکایت دارند.هم‌چنین بوی بد دهان و سیگار نیز سبب آزار زنان می‌شود که بسیاری مردان متوجه نیستند که فضای دهان یکی از کانون‌های مؤثر در ایجاد مهر و عشق در روابط زناشویی است و اشتراکی است و حق‌آلوده کردنش را ندارند. البته خانم‌ها هم باید به بهداشت دهان خود توجه داشته باشند.

آراستگی موهای پیامبر(ص)
پیامبر دستور دادند که به بهداشت موی خود رسیدگی کنید. اگر برای‌تان دشوار است کوتاه کنید. ایشان وقتی موهایشان را بلند می‌گذاشتند آنها را چرب می‌کردند و پارچه‌ای بر دوش خود می‌انداختند تا لباس‌هایشان چرب نشود.

لباس قرمز امام حسین(ع)
شخصی که به ملاقات امام حسین
ع- رفته بود، دید، امام حسین لباس قرمز پوشیده با تعجب گفت شما هم از این کارها می‌کنید؟ امام فرمودند در خانه برای همسرم می‌پوشم. عده‌ای مهمان ایشان شده بودند اشتباهی وارد اتاقی شدند که تزیین شده بود امام آنها را به اتاق خود که ساده بود راهنمایی کردند و گفتند ما مهر زنان مان را می‌دهیم تا با آن هر گونه که خواستند اتاق‌شان را تزیین (نه تجمل‌گرایی اشرافی) کنند.

حجاب مردان
بسیاری از مردان گمان می‌کنند که حجاب فقط مخصوص زنان است. در هر حالی که اگر لباس، عطر و آرایش مرد محرک شهوت زنان غیر از همسرش شوند، اشکال شرعی دارد.

لطیفه
برخی با دین قیافه زشت پوتیفار در سریال حضرت یوسف ‌می‌گویند، اگر پوتیفار کمی به آراستگی خودش می‌رسید، زلیخا شیفته و دلباخته یوسف نمی‌شد.

علل ناآراستگی مردان
علل ناآراستگی‌مردان را می‌توان در موارد زیر جستجو کرد:
1- کلی نگری: مردان کلی نگر هستند ولی این باید با توجه به انتقاد برادران دینی، توصیه های اسلامی، الگو قرار دادن ائمه-ع- ضررهای فردی و زناشویی و اجتماعی نا آراسته بودن و...بر طرف شود.
2- الگوهای خانوادگی و اجتماعی: الگوهای خانوادگی که فرد با آنها رشد یافته و همسالان دوره رشد و...مؤثر است.
3- تقویت نکردن همسر: مردی که خود را آراسته کند ولی همسرش او را تشویق کلامی و غیرکلامی نکند و برایش بی‌تفاوت باشد این حس و رفتارش خاموش می‌شود.
4- درخواست نکردن همسر: برخی از همسرانشان آراستگی را طلب نمی‌کنند و از ناآراستگی او انتقاد سالم نمی‌کنند.
5- باورهای غلط: تصور این که کارش زهد است و مورد پسند ائمه
ع - است. یا این که باورش این است که آراستگی سبب چشم خوردنش می‌شود و چیزی برای دفع آن نیست برخی برای فرار از اسراف همیشه یک لباس می‌پوشند در حالی که اگر لباس کار جدا باشد سبب دوام بیشتر لباس مان می‌شود و اسراف نیست..
6- افسردگی: از ویژگی های افسردگی و برخی دیگر از بیماری های روانی این است که فرد به ظاهر خود بی توجه می شود.
7- خساست
8- بی‌حالی و عادی منفی
نکته: توجه به فواید آراستگی و ضررهای شلختگی نقش مهمی در آراستگی دارد.
روان شناسی مثبت
برای ایجاد و تشویق به نظم و آراستگی از روان‌شناسی مثبت کمک بگیریم.در روان شناسی رویکرد جدیدی وجود دارد، به نام روان شناسی مثبت.روان‌شناسان این رویکرد می‌گوید:برای رفع نقص‌ها باید از نقاط مثبت و پتانسیل‌های فطری و تجارب خوب شروع کرد و بر توانایی‌ها تمرکز داشت نه نقص ها و کمبودها و تجارب تلخ گذشته.

بسیاری از مسئولان نسبت به روان‌شناسی مثبت توجه ندارند.مچ گیری و جریمه یک اصل در سازمان و نهادهای بهداشتی ما شده است.نیروی انتطامی مثل زبلخان اینجا و آنجا مخفی می‌شوند تا مچ راننده متخلف را بگیرند چند بار ما دیده‌ایم که یک وقت حاضر شوند در خیابان نیمه شب، روز، صبح زود به کسی که پشت چراغ قرمز توقف کرده جایزه بدهند. این جریمه‌های چون اخلاص و دلسوزی کمی پشتش نهفته اثری مطلوبی ندارد.بسیاری والدین در صددند به کار اشتباه فرزند گیر بدهند و توجهی به نکات مثبت ندارند.

داستان واقعی
برای تعویض روغن ماشین رسیدم به مغازه ای حالا نگم چه شهری بود چون تبلیغ نصف جهان میشه و خوبیت نداره. وقتی وارد مغازه شدم دیدم یه نفر سوسول با لباس‌تر و تمیز تو پاچال است، فکر کردم او راننده ماشینی است که داخل مغازه است. به او گفتم: ببخشید اوسا کجاست؟گفت:بفرمایید. با تعجب گفتم:شمایید؟ گفت:بله بهم نمیاد؟ گفتم می‌خواستم روغن ماشینم رو عوض کنم. گفت: الان کار این ماشین تموم میشه. کمی این طرف و آن طرف نگاه کردم ببینم شاگردش کجاست، کسی را با سر وضع و لباس آلوده به روغن سوخته ندیدم. نوبتم شد دیدم خودش رفت توی پاچال و کارش را شروع کرد، بعد داد زد و به یه نفر دیگر که ام‌پی‌تری پلی‌یر داشت و چیزی گوش می‌داد، گفت: فیلتر هوا و روغن را عوض کن. کمی به مغازه تر و تمیز نگاه کردم گفتم: مبارک است مغازه رو میگم تازه باز کردید؟ خندید و گفت: ای حدود ده سالی میشه. با تعجب گفتم ده سال؟ بعد گفتم: شاگردتان نیامده؟ گفت: خودمان نوکر مشتری هستیم. بعد گفت: راستش خیلی مثل شما تعجب کرده‌اند. ما می‌خواهیم ثابت کنیم که می‌توان با این کار هم آرسته بود. اتفاقا از صدا و سیما آمدند برای مصاحبه و از بهداشت هم آمدند و گفتند لوح تقدیر و جایزه برای تان می آوریم و رفتند که رفتند.
نکته: این نظافت مطلوب است ولی اگر تمیزی سر وضع و لباس هنگام کار سبب نقص در انجام کار شود امری ناپسند است.


معرفی کتاب:
1- حلیه المتقین اثر علامه مجلسی.
2- مجموعه کتاب‌های خانواده پویا نشر مؤسسه امام خمینی قم.

شعار این هشدار
خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد.

 


[ دوشنبه 92/6/25 ] [ 8:44 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

خواص بی نظیر لیمو ترش و روشهایی برای استفاده بهتر
 خواص بی نظیر لیمو ترش و روشهایی برای استفاده بهتر  


 
آب لیمو خواص درمانی زیادی دارد که با به دست آوردن اطلاعات کافی می توانید در زندگی روزمره خود از آن بهره کامل ببرید. لیمو یک میوه مرکباتی است که در غذاها، نوشیدنی ها و دسرهای مختلف استفاده می شود. این میوه منبع غنی ویتامین C است و حاوی ویتامین B، ریبوفلاوین، املاح معدنی مانند کلسیم، فسفر، منیزیم، پروتئین و کربوهیدرات نیز می باشد.

 
1

مفید برای معده:
مخلوطی از آّب لیمو و آب جوش ناراحتی های گوارشی مانند حالت تهوع، سوزش سردل، نفخ و آروغ زدن را تسکین می دهد. مصرف منظم آب لیمو به روده ها در دفع مؤثر مدفوع کمک می کند. این میوه نقش تصفیه کننده خون را دارد، یبوست را برطرف می کند و سکسکه را از بین می برد. به عنوان تقویت کننده کبد در تولید اسید معده به هنگام هضم غذا عمل می کند. میزان خلط دستگاه تنفسی بدن را کاهش می دهد. علاوه بر آن در از بین بردن سنگ صفرا نقش دارد.


2

برای سلامتی پوست مفید است:
لیمو که ضد عفونی کننده طبیعی به حساب می آید در درمان مشکلات پوستی مؤثر است. ویتامین C موجود در این میوه با جوان سازی پوست از درون، به چهره نشاط می بخشد، مصرف روزانه آب لیمو به طور چشمگیری در ظاهر پوست تأثیر می گذارد. این میوه عملکرد درمانی ضد پیری دارد و چین و چروک و جوش های سر سیاه را نیز از بین می برد. مالیدن آب لیمو روی قسمت های سوخته بدن، به مرور زمان لک ها را کم رنگ می کند. از آن جا که آب لیمو خنک کننده است، سوزش پوست را کاهش می دهد.


3

برای دندان و لثه مفید است:
برای از بین بردن دندان درد، لیموی تازه به دندان بمالید. خون ریزی لثه را با مالیدن لیموی تازه به لثه ها بند بیاورید. علاوه بر آن، بوی نامطبوع و بیماری های دیگر مربوط به دهان را از بین می برد.


4

درمان گلودرد:
لیمو میوه ای است که خاصیت ضد باکتریایی دارد و برای مقابله با عفونت های گلو، گلودرد و التهاب لوزه بسیار مؤثر است. برای رفع گلودرد، مخلوطی از نصف لیمو و یک و نیم لیوان آب را به طور مرتب غرغره کنید.


5

در کاهش وزن مؤثر است:
آب لیمو روند کاهش وزن را سرعت می بخشد. مصرف یک لیوان آب ولرم حاوی آب لیمو و عسل به صورت ناشتا به افرادی که قصد کاهش وزن دارند، توصیه می شود.


6

فشار خون بالا را کنترل می کند:
پتاسیم بالای موجود در آن، تأثیر معجزه آسایی روی بیماران قلبی دارد. آب لیمو فشار خون بالا، سرگیجه و حالت تهوع را کنترل می کند و آرامش ذهنی و جسمی به وجود می آورد. علاوه بر آن استرس و افسردگی را نیز کاهش می دهد.


7

بیماری های تنفسی را درمان می کند:
آب لیمو بیماری های تنفسی و آسم را درمان می کند.


8

برای بیماری روماتیسم مفید است:
این میوه که خاصیت ادرار آور دارد، روماتیسم و آرتروز را درمان می کند و در دفع باکتری و سموم از بدن نقش دارد.


9

کاهش دهنده تب :
آّب لیمو برای بیماران دارای سرماخوردگی، آنفولانزا و تب مفید است و با افزایش تعریق، تب بدن را کاهش می دهد.


10

تصفیه کننده خون:
بیماری هایی مانند وبا و مالاریا را با تصفیه خون درمان می کند.

[ دوشنبه 92/6/18 ] [ 1:17 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

میلاد حضرت معصومه(س) مبارک باد

 میلاد مظهر عصمت و نجابت، حضرت فاطمه معصومه(س)

و روز دختر بر تمام دختران عفیف ایران زمین مبارک باد . 


[ شنبه 92/6/16 ] [ 9:24 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

معجزه زعفران برای تناسب اندام

 

معجزه زعفران برای تناسب اندام

درمانگران چینی از این گیاه دارویی خوش رنگ و گران‌قیمت و از خواص کم نظیر آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی بهره می‌برند. این درمانگران با تعیین دوز مصرفی مناسب از زعفران برای بیمارشان به او کمک می‌کنند تا بیماری را پشت سر بگذارد .

 

همه ما در طول هفته بارها از زعفران، این گیاه خوش آب و رنگ و خوش عطر برای تزئین و خوش رنگ کردن موادغذایی و سفره‌های غذای خود استفاده می‌کنیم اما شاید در کنار جنبه‌های تزئینی و خوش عطری این گیاه قرمز رنگ، کمتر به خواص درمانی و اثرات مثبت آن در بهبود و درمان دردهای ناشی از قاعدگی، دردهای شکمی بعد از زایمان و افسردگی توجه کرده باشید. درمانگران چینی اما از این گیاه دارویی خوش رنگ و گران‌قیمت و از خواص کم نظیر آن برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی بهره می‌برند. این درمانگران با تعیین دوز مصرفی مناسب از زعفران برای بیمارشان به او کمک می‌کنند تا بیماری را پشت سر بگذارد.


 

جذب حداکثر مواد مغذی


چینی‌ها بر این باورند که مصرف به اندازه زعفران به همراه موادغذایی در یکی از وعده‌های غذایی می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود جریان گردش خون در بدن داشته باشد. به این ترتیب اعضای خانواده با خوردن زعفران در کنار غذا با بهبود و تسهیل جریان گردش خون در بدن قادرند بیشترین موادمغذی موجود در غذا را به سلول‌های مختلف در نقاط مختلف بدن برسانند و جذب مواد مغذی را افزایش دهند.


 

تسکین دردهای دوره قاعدگی


درمانگران چینی با تجویز زعفران برای خانم‌هایی که از دردهای دوره‌های ماهانه اعتراض دارند، به کاهش دردهای دوره ماهانه آن‌ها کمک می‌کنند. مصرف این گیاه دارویی به‌صورت شربت یا در کنار غذا به دلیل خواص ضد‌دردی که دارد موجب کاهش دردهای قاعدگی به‌ویژه در خانم‌ها و دخترانی است که خونریزی دوران قاعدگی آن‌ها به تعویق افتاده است.


 

 

2 هدف با یک تیر


افرادی که پس از تصادف یا وارد آمدن ضربه‌ای به بدن‌شان دچار تورم و درد بدن می‌شوند، می‌توانند با مصرف زعفران در کنار غذا یا به‌صورت شربت به کاهش میزان تورم ناشی از ضربه و بهبود دردهای‌شان کمک کنند. علاوه بر این زعفران به‌دلیل خواص نشاط‌بخشی که دارد علاوه بر بهبود جریان گردش خون که در نهایت منجر به تسکین و بهبود درد و کاهش تورم بیمار می‌شود می‌تواند روحیه بیمار را نیز تحت‌تاثیر قرار داده و به لحاظ روحی او را قوی کرده و به شرایط عادی بازگرداند. در حقیقت مصرف زعفران برای این افراد علاوه بر برطرف کردن نگرانی بیمار، ترس او را نیز بر طرف می‌کند.


 

شادی خانوادگی


میزان مجاز مصرف زعفران در روز برای افراد یک تا 3 گرم است. بنابراین خانم‌های خانه باید دقت داشته باشند که برای تهیه غذا در وعده‌های غذایی تنها تا 3 گرم اجازه استفاده از زعفران را دارند و مصرف بیش از اندازه زعفران حتما باید با تجویز پزشک یا درمانگر طب سنتی صورت گیرد زیرا مصرف بی‌رویه این گیاه دارویی عوارض جانبی متعددی به همراه دارد. بنابراین توصیه ما این است که فقط در یکی از وعده‌های غذایی روزانه خود از زعفران استفاده کنید فقط مراقب باشید که از میزان مجاز آن بیشتر مصرف نکنید. استفاده مداوم از این گیاه خوش آب و رنگ خواص مختلفی دارد که یکی از آن‌ها افزایش نشاط و شادمانی اعضای خانواده است.


 

چه افرادی زعفران نخورند!


مصرف روزانه یک تا 3 گرم زعفران به‌عنوان حد مجاز مصرف این گیاه دارویی شناخته می‌شود و افرادی که تمایل به مصرف بیشتر این گیاه خوش آب و رنگ دارند باید حتما تحت نظارت پزشک یا درمانگر خود آن را مصرف کنند. با این وجود برخی از افراد هستند که حتی مصرف مقدار مجاز زعفران برای آن‌ها مضر است.این افراد عبارتند از:

  •  افرادی که با مشکل تعریق کف دست روبه‌رو هستند باید از مصرف زعفران پرهیز کنند یا مقدار آن را به حداقل برسانند چون مصرف زعفران تعریق کف دست این افراد را بیشتر می‌کند.
  •  مصرف زعفران به افرادی که چاق بوده یا دچار اضافه وزن هستند به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. این ادویه اشتهاآور بوده و مصرف مداوم آن منجر به افزایش وزن می‌شود.
  •  افرادی که مصرف زعفران در آن‌ها بیشتر از حد مجاز شود معمولا با علائمی مثل تهوع، استفراغ، درد شکم و خونریزی در مدفوع روبه‌رو می‌شوند. این افراد علاوه بر این افزایش ضربان قلب را نیز تجربه می‌کنند که در این حالت بهتر است فورا با پزشک خود تماس بگیرند.

 



با طلای سرخ چاق شوید


زعفران یکی از گران‌قیمت‌ترین ادویه‌ها در ایران است که به‌عنوان یک چاشنی خوش‌رنگ و خوش عطر برای تزئین غذاها و زیباتر کردن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ادویه به‌دلیل ظاهر مناسبی که به غذا می‌بخشد و به‌دلیل خواص اشتها آوری که در خود دارد برای افرادی که تمایل به اضافه وزن و افزایش اشتها دارند بسیار مناسب است. مصرف اندازه مجاز زعفران که به طلای سرخ در جهان معروف است موجب افزایش اشتها در افراد لاغر و کم اشتها شده و به مرور به رسیدن آن‌ها به وزن ایده‌آل کمک می‌کند
.

 

www.parsmatlab.com

 


[ سه شنبه 92/6/12 ] [ 8:18 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

گلستان سعدی


گلستان سعدی


 

 

نویسنده : سعدی

1

باب اول در عبرت پادشاهان
حکایت

در یکى از جنگها، عده اى را اسیر کردند و نزد شاه آوردند . شاه فرمان داد تا یکى از اسیران را
اعدام کنند . اسیر که از زندگى ناامید شده بود، خشمگین شد و شاه را مورد سرزنش و دشنام خود
قرار داد که گفته اند: هر که دست از جان بشوید، هر چه در دل دارد بگوید.
وقت ضرورت چو نماند گریز
دست بگیرد سر شمشیر تیز
ملک پرسید: این اسیر چه مى گوید؟
یکى از وزیران نیک محضر گفت : ای خداوند همی گوید:
والکاظمین الغیظ و العافین عن الناس
ملک را رحمت آمد و از سر خون او درگذشت .وزیر دیگر که ضد او بود گفت : ابنای جنس مارا
نشاید در حضرت پادشاهان جز راستی سخن گفتن .این ملک را دشنام داد و ناسزا گفت . ملک
روی ازین سخن درهم آمد و گفت : آن دروغ پسندیده تر آمد مرا زین راست که تو گفتی که
روی آن در مصلحتی بود و بنای این بر خبثی . چنانکه خردمندان گفته اند : دروغ مصلحت آمیز
به ز راست فتنه انگیز
هر که شاه آن کند که او گوید
حیف باشد که جز نکو گوید
و بر پیشانى ایوان کاخ فریدون شاه ، نبشته بود:
جهان اى برادر نماند به کس
دل اندر جهان آفرین بند و بس
مکن تکیه بر ملک دنیا و پشت
2
که بسیار کس چون تو پرورد و کشت
چو آهنگ رفتن کند جان پاک
چه بر تخت مردن چه بر روى خاک
حکایت
یکى از ملوک خراسان ، محمود سبکتکین را در عالم خواب دید که جمله وجود او ریخته بود و
خاک شده مگر چشمان او که همچنان در چشمخانه همی گردید و نظر می کرد. سایر حکما از
تاویل این فرو ماندند مگر درویشی که بجای آورد و گفت : هنوز نگران است که ملکش با
دگران است.
بس نامور به زیر زمین دفن کرده اند
کز هستیش به روى زمین یک نشان نماند
وان پیر لاشه را که نمودند زیر خاک
خاکش چنان بخورد کزو استخوان نماند
زنده است نام فرخ نوشیروان به خیر
گرچه بسى گذشت که نوشیروان نماند
خیرى کن اى فلان و غنیمت شمار عمر
زان پیشتر که بانگ بر آید فلان نماند
حکایت
ملک زاده ای را شنیدم که کوتاه بود و حقیر و دیگر برادران بلند و خوبروی . باری پدر به کراهت
و استحقار درو نظر می کر د . پسر بفراست استیصار بجای آورد و گفت : ای پدر ، کوتاه خردمند
به که نادان بلند . نه هر چه بقامت مهتر به قیمت بهتر . اشاة نظیفة و الفیل جیفیة.


[ پنج شنبه 92/6/7 ] [ 11:51 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

نکته هایی عملی و کاربردی برای مدیریت شروع، یک تجارت موفق

به نام خدای مهربون

سلام!

خب یه تاجر موفق... برای اینکه بشه یه تاجر موفق.. باید یه شروع خوب داشته باشه ... باید شروعش یه مدیریت خوب داشته باشه... من که خیلی دوست دارم این نکته ها رو... شمام بخونین!

نکته هایی عملی و کاربردی برای مدیریت شروع، یک تجارت موفق

 1) آن چیزی را که به آن علاقه دارید انجام دهید

شما برای شروع و ادامه یک تجارت تمام وقت و انرژی خود را صرف آن رشته می کنید، بنابراین شما باید کاری را شروع کنید که واقعا" به آن علاقه مندید زیرا اگربه کاری که هیچ علاقه ای به آن ندارید دست بزنید، بعداز مدتی از آن خسته خواهید شد و دست از کار خواهید کشید .

بنابراین آن مدتی نیز که صرف آن تجارت یا کار کرده اید، به هدرخواهید داد . اما اگر کاری را که به آن علاقه دارید آغاز کنید اگر در آن کار نیزهرچقدر جلو تر روید با انگیزه تر خواهید شد و پیشرفت های زیادی خواهید کرد .

پس آن کار را که واقعا" از ته دل می خواهید، انجام دهید . تا به پیشرفت های مالی و موقعیتی برسید .

" من که واقعن با این حرفش موافقم... من همیشه میگم  که با انجام دادن کاری که دوستش نداریم داریم فرصت ها رو از اون کاری که دوسش داریم میگیریم... "

*** 

2) وقتی که کارمندید، شروع به تجارت کنید .

البته این به این معنی نیست که شما برای تجارت باید استخدام باشید . و اگر استخدام نباشید نمی توانید شروع به تجارت کنید . این بدین معنی است که برای شروع تجارت باید یک تکیه گاه مالی داشته باشید و بعداز آن اقدام کنید . این طور نباشد که اصلا" پول نداشته باشید . و در این حین به یک کار تجاری خیلی بزرگ اقدام نمایید . پس حتما" برای شروع یک تجارت که منجر به موفقیت شود شما نیازمند یک پشتوانه مالی هستید تا شما را در آغاز ودر طول مدت تجارت ساپورت و حمایت نماید .

" اینم ینی اینکه... دوست عزیزم... منتظر نباش یه شبه و یه روزه پولدار بشی... هر کاری... هر موفقیتی یه پشتوانه میخواد.... پشتوانه ی تجارت موفق هم حمایت مالیه!‌"

*** 

3) تنهایی انجام ندهید .

شما حتما" به یک حمایت کننده که ممکن است یک فرد یا یک تیم یا یک گروه باشد نیاز خواهید داشت . البته فقط در آغاز نیست بلکه در طول مدت تجارت نیز نیازمند خواهید بود اما برای شروع بیشتر نیازمندید یک دوست صمیمی یا یکی از اعضای فامیل یا خانواده که بتوان به راحتی و بدون دغدغه در مورد امور تجارت با او صحبت کرد و او هم با دلسوزی به حرفهای شما گوش کند و شما را آرام نماید خیلی بهتر می تواند در رفع استرسها و فشارهای آغازین تجارت موفق موثر واقع شود . پس یک دوست صمیمی و واقعی را هیچ وقت از دست ندهید . اگر هم ممکن باشد او را به استخدام شرکت خود در آورید .

" منم فقط میگم که تنهایی انجام ندهید"

*** 

4) مشتریاتنتان را قبلا" پیدا کنید .

قبل از اینکه تجارتتان را آغاز کنید حتما" مشتریان را پیدا کنید . این طور نباشد که با خود فکر کنید که اول باید شرکت را تاسیس کنیم و فعالیت آن را شروع کنیم ، . بعد اقدام به جذب مشتری کنیم بلکه باید سعی شود مشتری را در هر حالت جذب کرد حتی اگر قبل از تاسیس باشد . زیرا که سیستم تجارت شما وابستگی تام و تمام به مشتری دارد و خواهد داشت . پس جزء جدا نشدنی تجارت خود (مشتری) را از دست ندهید آگهی های متفاوت و متنوع به شبکه های مختلف مثل اینترنت بدهید.

همیشه انتظار نداشته باشید که به این زودی مشتری یا بی خواهید کرد ، شاید گاها" خیلی زمان بر باشد .

" به نظر من قبل از اینکه اصلن برید دنبال اینکه مشتری پیدا کنین... یه مطالعه و تحقیق راجع به روش های مشتری یابی و بازاریابی داشته باشید... خیلی به دردتون میخوره... حتی روش برخورد با مشتری و... "

*** 

5) طرح تجاری برای خود بنویسید.

طرح تجاری باعث خواهد شد که شما تمامی مراحل تجاری خود را روی کاغذ بیاورید و از دوباره کاری ها و هدر دادن وقت و زمان خود جلوگیری خواهید کرد.

اولین فایده یک طرح تجاری این است که شما را به یک تجارتی که به موفقیت ختم می شود رهنمود می سازد

"یکی دیگه از فایده هاش هم اینه که ایرادای طرحتون خیلی قشنگ خودشونو نشون میدن... رو کاغذ مسیر عوض کردن خیلی راحت تره تا در عمل!"

*** 

مواظب خودتون و دلای پاکتون باشید

یا علی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ سه شنبه 92/6/5 ] [ 8:35 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشیم؟

 

چگونه زندگی شاد و آرامی داشته باشیم؟

1. به مردم بیش از انتظاراتشان ببخشید و اینکار را با روی خوش انجام دهید.

2. شعر مورد علاقه تان را از بر کنید.

3. هر آنچه که میشنوید را باور نکنید، همه دارایی تان را خرج نکنید و هر چقدر که می خواهید نخوابید.

4. وقتی میگویید "دوستت دارم"، واقعاً داشته باشید.

5. وقتی میگویید "متاسفم"، در چشم طرف مقابل نگاه کنید.

6. پیش از ازدواج حداقل شش ماه نامزد بمانید.

7. به عشق در نگاه اول اعتقاد داشته باشید.

8. هیچگاه به رویاهای دیگران نخندید.

9. عمیق و مشتاقانه عشق بورزید. ممکن است صدمه ببینید ولی این تنها راه کامل زندگی کردن است.

10. در اختلافات، منصفانه مبارزه کنید. بدون صدا زدن اسامی افراد.

11. مردم را از روی خویشاوندانشان مورد قضاوت قرار ندهید.

12. آرام صحبت کنید، سریع فکر کنید.

13. وقتی کسی از شما سوالی می پرسد که تمایلی به پاسخ دادن ندارید، لبخند زده، و سوال کنید، "چرا میخواهی بدانی؟"

14. بیاد داشته باشید که عشق بزرگ و کامیابی های بزرگ ریسک بزرگ می طلبند.

15. با مادرتان در تماس باشید.

16.وقتی کسی عطسه میکند به او بگویید "عافیت باشه!"

17. وقتی شکست میخورید، درسی که از آن شکست می آموزید را فراموش نکنید.

18. سه چیز را بیاد داشته باشید: احترام به خود، احترام به دیگران و پذیرفتن مسئولیت همه کارهایتان.

19. اجازه ندهید یک مشاجره کوچک یک دوستی بزرگ را خراب کند.

20. وقتی متوجه اشتباه خود شدید، قدمهای فوری برای جبران آن بردارید.

21. وقتی گوشی تلفن را برمی دارید لبخند بزنید، فرد تماس گیرنده لبخند شما را در صدایتان خواهد شنید.

22. با زن یا مردی ازدواج کنید که عاشق صحبت کردن با او هستید. وقتی سنتان بالاتر میرود، مهارتهای محاوره ای به اندازه مهارتهای دیگر اهمیت پیدا خواهد کرد.

23. مقدار زمانی را در تنهایی سپری کنید.

24. آغوشتان را برای تغییر باز کنید ولی نه به اندازه ای که ارزشهایتان زیر سوال رود.

25. بیاد داشته باشید که گاهی سکوت بهترین پاسخ است.

26. بیشتر کتاب بخوانید و کمتر تلویزیون تماشا کنید.

27. شرافتمندانه و خوب زندگی کنید تا در زمان پیری وقتی به گذشته فکر کردید، فرصتی دوباره برای لذت بردن از آن پیدا کنید.

28. به خدا توکل کنید ولی درب ماشینتان را قفل کنید.

29. وجود فضایی عاشقانه در خانه تان بسیار مهم است. هر آنچه که میتوانید برای ایجاد خانه ای آرام، آسوده و امن انجام دهید.

30. در اختلافات با کسی که دوستش دارید، با موقعیت کنونی دست و پنجه نرم کنید. گذشته را پیش نکشید.

31. مفهوم عمیق و ژرف مطالب را درک کنید.

32. دانش خود را به اشتراک بگذارید. این روشی است برای دستیابی به ابدیت.

33. با محیط زیست مهربان باشید.

34. با خدا راز و نیاز کنید. قدرت بیکرانی در این کار است.

35. وقتی کسی از شما تعریف میکند هیچگاه حرفش را قطع نکنید.

36. حواستان به کار خودتان باشد.

37. به کسی که زمان بوسیدن شما چشمانش را نمی بندد اعتماد نکنید.

38. یکبار در سال به جایی بروید که تابحال نرفته اید.

39. اگر درآمد زیادی دارید، بخش از آنرا در زمان زنده بودنتان برای کمک به دیگران اختصاص دهید. این بزرگترین لذت بردن از ثروت است.

40. بخاطر داشته باشید که دست نیافتن به چیزی که دوست دارید گاهی خوش اقبالی است.

41. قوانین را بیاموزید سپس برخی را بشکنید.

42. بیاد داشته باشید بهترین رابطه آنی است که عشق شما به یکدیگر بزرگتر از نیاز شما به یکدیگر باشد.

43. موفقیت خود را اینگونه محک بزنید که چه چیزی را از دست می دهید تا چه چیزی را بدست آورید.

44. بخاطر داشته باشید که شخصیت شما سرنوشت شما است.

45. متهورانه به عشق خود نزدیک شوید.


[ یکشنبه 92/6/3 ] [ 8:20 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی