سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

رازهایی برای ازدواج همیشه پایدار


رازهـایی برای یک ازدواج همیـشه پایـدار


اینکه در زندگی زناشویی، موفق نیستید بخاطر شانس و اقبال تان نیست. گناه زندگی تان را به گردن سرنوشت و تقدیر نیندازید. اگر زندگی زناشویی تان آنگونه که تصور می کردید پیش نمی رود باید به دنبال علت مشکلات باشید و راه رسیدن به یک زندگی خوب را یاد بگیرید. هم شما و هم همسرتان باید لوازم رسیدن به یک زندگی موفق و شاد را بشناسید و طبق یک الگوی درست و هماهنگ در زندگی پیش بروید. واقع بین باشید و اگر پیش از ازدواج تصورات رویایی از ازدواج داشته اید آنها را کنار بگذارید و زندگی واقعی تان را شروع کنید. اگر زندگی زناشویی تان را تازه شروع کرده اید اما احساس می کنید زندگی خوبی نخواهید داشت و یا اگر سال ها است که ازدواج کرده اید و همچنان از زندگی زناشویی تان ناراضی هستید نباید تسلیم این نوع زندگی شوید و باید برای تغییر آن تلاش کنید. از ازدواج های موفق الگو بگیرید و برای بهبود رابطه خودتان از آنها استفاده کنید.

? توافق درباره خواست ها

ازدواج با هم خانه شدن فرق می کند. هر دوی شما از همسرتان انتظارات و توقعاتی دارید. توقعاتی که هرگز از یک همخانه ندارید. بسیاری از توقعات و انتظارات شما الگو گرفته از آن چیزهایی است که والدینتان از یکدیگر توقع داشتند. مثلا شاید شما از اینکه همسر تحصیلکرده ای دارید خوشحال باشید و یا از اینکه همسرتان اهل مطالعه است راضی باشید اما واقعیت این است که شما انتظار دارید که او بعد از تحصیلاتش درآمد خوبی هم داشته باشد و اینکه او فقط مطالعه کند و به مسائل دیگر بی توجه باشد شما را ناراحت می کند.

یک زوج موفق پیش از ازدواج درباره خواست ها و نیازهایشان با هم صحبت می کنند و اگر متوجه شوند که خواست هایشان با هم بسیار متفاوت است مثلا اگر مرد می خواهد که بچه دار شود و زن نمی خواهد، درباره ازدواج با هم جدی تر فکر می کنند. زن و شوهر هایی که در زندگی زناشویی شان موفق هستند بعد از ازدواج نیز درباره انتظارات و توقعاتشان گفت وگو می کنند و اگر درباره این خواست ها با هم توافق نداشته باشند از راه همدلی، گفت وگو و تعامل دیدگاه هایشان را به یکدیگر نزدیک می کنند.

? حفظ استقلال فردی

اگرچه بعد از ازدواج زن و شوهر به یکدیگر وابسته هستند و آزادی های دوران مجردی تغییر می کنند، اما زن و شوهر موفق هرگز فردیت و استقلال همسرشان را نادیده نمی گیرند. این مسئله با وابستگی زن و شوهر بسیار فرق دارد. وابستگی اعضای خانواده بعد از بچه دار شدن بیشتر می شود اما این وابستگی بخاطر حمایت و علاقه زن و شوهر به هم و به فرزندانشان است.

یک زوج موفق معنای این وابستگی را می دانند اما یکدیگر را تشویق می کنند تا استقلال خودشان را نیز حفظ کنند. آنها به هم اجازه می دهند تا خلوت و تنهایی خودشان را داشته باشند. به سرگرمی ها و علایق شخصی شان بپردازند و در امور فردی یکدیگر دخالت های بی مورد نداشته باشند. برای داشتن یک رابطه سالم به فردیت و استقلال همسرتان اهمیت بدهید، خواهید دید که زندگی زناشویی تان چقدر شاداب و سرزنده می شود.

? توجه متقابل

پس از ازدواج این احتمال هست که از شور و شوق دوران نامزدی تان کم شود و توجه و حواستان نسبت به همسرتان کمتر شود و اگر از روی علاقه با همسرتان ازدواج نکرده باشید این مسئله بیشتر بروز پیدا می کند. دیگر همسرتان حرف اول زندگی تان را نمی زند و شما دغدغه و نگرانی کمتری نسبت به همسرتان نشان می دهید.

زوج های موفق نمی گذارند که مسیر زندگی شان چنین تغییراتی داشته باشد. آنها یکدیگر را در مرکز توجه می بینند و عقاید و نیازهای شریک زندگی برایشان بسیار مهم است. آنها همسرشان را جدی می گیرند. آنها زمانی که با دیگران درباره همسرشان صحبت می کنند، همیشه از جملات محبت آمیز و زیبا استفاده می کنند. زن و شوهرهای موفق نگاه مثبتی به زندگی زناشویی شان دارند و زمانی که به همسرشان فکر می کنند او را شایسته بیشترین احترام و بهترین چیزها می دانند.

? کشف راه حل اختلافات

چیزی که زندگی موفق را از ازدواج ناموفق متمایز می کند توانایی حل مشکلات و اختلافات است. اگر زمانی که با همسرتان اختلاف و درگیری دارید، نخواهید و نتوانید که راه حلی برای مشکلاتتان پیدا کنید جراحت های عمیقی در زندگی تان ایجاد می کنید. اگر می خواهید که زندگی خانوادگی سالمی داشته باشید باید بیاموزید که چگونه اختلافاتتان را حل کنید. همانگونه که زوج های موفق این کار را می کنند. آنها با هم تعامل می کنند. حتی زمانی که بدترین اختلافات را با یکدیگر پیدا می کنند تعامل درستی با یکدیگر دارند. آنها نمی گذارند که کینه و نفرت به راحتی قلب و احساس شان را پر کند. زوج های موفق اختلافات را بخش کوچکی از مسائل زندگی شان می دانند و به دنبال راه حلی برای مشکلاتشان می گردند. آنها به جای متهم کردن حامی یکدیگر هستند و با صبوری و آرامش به دنبال برطرف کردن اختلافات هستند. آنها می دانند که اهمیت و ارزش عشق بیشتر از آن است که اختلافات بتوانند به آن آسیبی بزنند.

? روابط سالم

خودخواهی و بی توجهی به خواست های همسر دو عامل مهم در سردی روابط جنسی همسران است. این در حالیست که زوج های موفق در این رابطه خودخواه نیستند و به خواست های همسرشان توجه می کنند. در طی سال های دراز زندگی ممکن است به دلایل مختلف همسران روابط جنسی در نوسانی داشته باشند و به افراط یا تفریط کشیده شوند. زوج های سالم می توانند حدومرز این رابطه را بشناسند و تعادل را برقرار کنند. سلامت جنسی یکی از عوامل پایداری زندگی زناشویی است. اگر در زندگی زناشویی تان درباره این موضوع مشکلی دارید باید به دنبال چاره ای برای آن باشید. هر نوع بیماری جسمی و روحی در این مورد باید مورد بررسی قرار بگیرد تا یک رابطه سالم میان زن و شوهر ایجاد شود. این نکته ای است که زوج های موفق آن را رعایت می کنند.

? کمک به رشد یکدیگر

هرگز این نکته را فراموش نکنید که شما و همسرتان همیشه یک فرد ثابت نخواهید ماند. شما با تجربه و زمان تغییر می کنید بنابراین نباید بخواهید که خودتان و همسرتان در دهمین سال زندگی مشترک دقیقا همانی باشید که روز اول ازدواجتان بودید. اتفاقاتی مثل بچه دار شدن، مرگ عزیزانتان، شکست ها و یا موفقیت های مالی و بسیاری از موارد دیگر در زندگی، باعث تغییر شما و همسرتان می شود.

زوج های موفق متوجه این تغییرات هستند و توقع ندارند که هیچ تغییری در آنها ایجاد نشود. آنها انواع تحولات روحی مثبت و منفی را برای زندگی زناشویی می پذیرند. زن و شوهری که رابطه سالمی با هم دارند به خوبی می دانند که همانطور که قواعد و قانون ها تغییر می کنند آنها نیز باید تابع قانون های جدید باشند. آنها از یکدیگر حمایت می کنند و این تغییرات را به نفع زندگی زناشویی شان می دانند. آنها هرگز مانع رشد یکدیگر در مسیر زندگی نمی شوند و با همدلی تغییرات را می پذیرند. همچنین آنها سعی می کنند همانگونه که همسرشان تغییر می کند در خودشان نیز تحول و تغییر ایجاد کنند تا درک درستی از یکدیگر به دست بیاورند.

? هشیار و بیدار

شاید گمان کنید که زندگی زناشویی موفقی دارید و هیچ چیز نمی تواند در رابطه شما با همسرتان خللی ایجاد کند. اما هشیار باشید. گاهی زندگی به مرور زمان و بخاطر اتفاقات ناخوشایند آسیب می بیند بدون اینکه شما متوجه این ترک های کوچک بشوید. زوج های موفق برای اینکه به این مرحله نرسند چه می کنند؟ آنها همیشه با هم گفت وگو می کنند و درباره مسائل زندگی شان گفت وگو می کنند. آنها از هم می پرسند که "کجای کار هستیم" و با این پرسش تلاش می کنند تا به یک زندگی شاد برسند.

اگر هرکدام از شما نخواهید تا با گفت وگو با هم به شناخت های جدید از یکدیگر برسید مشکلات همچنان باقی خواهند ماند. زن وشوهر های موفق زمان را از دست نمی دهند و نمی گذارند با بی توجهی به رابطه زناشویی شان آسیبی وارد شود.

? تصمیم گیری مشترک

آنها در مورد موضوعات مهم زندگی تصمیم های مشترک می گیرند و هرگز تک روی نمی کنند. مثلا اگر قرار است درباره مدرسه فرزندشان تصمیمی بگیرند هردو نفر درباره آن نظر می دهند. یا اگر قرار است تغییر شغل بدهند و یا خانه جدیدی بخرند تنها یک نفر تصمیم نمی گیرد. اگر عادت دارید که تصمیم های شخصی تان را به دیگران تحمیل کنید باید در مورد روش زندگی تان تجدید نظر کنید. زمانی که تنها یک نفر در مورد مسائل زندگی تصمیم می گیرد شریک زندگی همواره با این احساس درگیر است که نظر و خواسته هایش از سوی همسرش نادیده گرفته می شود. زوج های موفق تصمیم گیری های مشترک را از روی احترام به حقوق یکدیگر می گیرند.

? اعتماد همیشگی

یکی از رازهای ازدواج های موفق اعتماد به یکدیگر است. اعتماد یک شبه بین زن وشوهر ایجاد نمی شود زمان زیادی لازم است که هر دونفر بتوانند کاملا به هم اعتماد کنند. اما اگر قرار است بنای درستی در زندگی زناشویی ایجاد شود زن و شوهر باید بتوانند که به یکدیگر اعتماد داشته باشند. زوج های موفق این اعتماد متقابل را در خود پرورش می دهند. آنها همسرشان را تکیه گاه خود می دانند. برای تکیه کردن به دیگری باید به او اعتماد داشت. آنها عشق و اعتماد را به عنوان دو خصلت مهم در زندگی زناشویی زنده نگه می دارند. پس به یاد داشته باشید که اگر در زندگی یک تکیه گاه می خواهید و به دنیال یک زندگی شاد هستید باید شک و بی اعتمادی را کنار بگذارید و به یکدیگر اعتماد کنید.

? تعامل مناسب

آیا در زندگی زناشویی تان می توانید درباره ایده ها و افکارتان به راحتی با همسرتان حرف بزنید؟ این ویژگی زوج های موفق است که می توانند با تعامل درست با یکدیگر در مورد خواست ها، نیازها و افکارشان گفت وگو کنند. آنها نسبت به شریک زندگی شان ترس و نگرانی ندارند و از قضاوت هایش هراسی ندارند. ایجاد یک ارتباط زناشویی سالم بسیار ساده است اگر بخواهید که این رابطه را داشته باشید. برقراری این ارتباط و تعامل بسیار مهم است زیرا اگر چنین تعاملی نداشته باشید به مرور زمان عقده ها و مشکلات زیادی نسبت به همسرتان پیدا خواهید کرد.

? عشق جاویدان

عشق ورزی یکی از کلید های زندگی سالم خانوادگی است. زمانی که به همسرتان عشق می ورزید شما توانایی انجام بسیاری از کارها را دارید. اگر بتوانید احساسات مثبت، دوستی و علاقه تان را به همسرتان نشان بدهید زندگی شادتر و موفق تری خواهید داشت. احساساتتان را به همسرتان ابراز کنید و گاهی با خرید گل و یا هدیه ای علاقه و عشق تان را نشان بدهید. زوج های موفق راه ابراز عشق و علاقه را می شناسند. و از هر فرصتی برای ابراز علاقه به همسرشان استفاده می کنند. رسیدن به یک زندگی شاد و سالم که در آن زن و شوهر فارغ از انواع مشکلات و سوء تفاهم ها با عشق و علاقه زندگی کنند آسان نیست اما هوشیاری و هوشمندی همسران می تواند راه رسیدن به آن باشد. برای داشتن یک زندگی موفق باید تلاش کنید و درک بالایی از زندگی مشترک و خانواده داشته باشید. از عشق ورزی خجالت نکشید و به تفسیر ها و تعبیرهای غلط دیگران در این باره اهمیتی ندهید. بسیاری از مردم تعاریف غلطی از عشق ورزی در ذهن دارند اما زوج های موفق ابراز عشق درست و کاربردی را به خوبی می شناسند. شما نیز ابتدا به تعریف درستی از عشق ورزی برسید و آن را نشان بدهید.

هر کدام از الگوهایی که زوج های موفق برای بهبود روابط شان استفاده می کنند تنها در صورتی برای شما کارایی دارد که ذهن و قلب پذیرایی داشته باشید. این الگوها را جدی بگیرید و سعی کنید از آنها در زندگی زناشویی تان پیروی کنید.



منبع:پرشین استار


[ پنج شنبه 91/6/9 ] [ 6:0 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

یک تست روانشناسی جالب
 


1- خود را در یک کشتی تصوّر کنید که در حال غرق شدن است. شما خود را به آب می‌اندازید و با شناکردن خود را به یک قایق نجات می‌رسانید و از آن بالا می‌روید. چند نفر دیگر را در آن قایق نجات همراه خود می‌بینید؟

2- خود را به ساحل می‌رسانید و بیابان وسیعی را در مقابل خود می‌بینید. چند وسیله شخصی و مقداری خوراکی بر می‌دارید و در جستجوی نجات، راه بیابان را در پیش می‌گیرید. چند جفت کفش برمی‌دارید؟

3- پس از یک راه‌پیمایی طولانی و سخت، از یک تپه شنی بالا می‌روید و با خوشحالی شهری را در دوردست می‌بینید. همچنین متوجه می‌شوید که در فاصله‌ای نه چندان دور در سمت راست شما واحه‌ای وجود دارد. آیا ابتدا به آنجا می‌روید و برای مدتی کوتاه، یا هر چقدر که می‌خواهید استراحت می‌کنید و یا آن که آن را نادیده گرفته به راهتان به سوی شهر ادامه می‌دهید؟

4- پس از ورود به شهر، قصری توجه شما را به خود جلب می‌کند و تصمیم می‌گیرید که وارد آن شوید. پس از عبور از دروازه‌ها، خود را در یک راهروی طولانی می‌یابید که به اتاق پادشاه منتهی می‌شود. وارد اتاق می‌شوید و شاه و ملکه را می‌بینید که در کنار هم به تخت نشسته‌اند. شاه و ملکه چه شکلی هستند؟ و چه ویژگیها و خصوصیاتی را برایتان مجسم می‌کنند؟

5- از آن اتاق خارج می‌شوید و از یک پلکان مارپیچی پایین می‌روید. تاریک و سایه‌دار است، با مشعل‌هایی بر روی دیوار که به طور نوبتی روشن و خاموش می‌شوند. همین طور که پائین می‌روید، ناگهان یک زن (اگر شما مرد هستید) و یا یک شوالیه (اگر شما زن هستید) از کنارتان عبور می‌کند. شما فقط برای یک لحظه صورتش را می‌بینید و این تصویر، یک نفر که می‌شناسید را به یادتان می‌آورد. او چه کسی است؟

6- پلّه‌ها شما را به اتاق پذیرایی می‌رساند و شما میز بسیار بزرگی با یک گیلاس پایه‌دار در وسط آن می‌بینید. به گیلاس نگاه کنید. چقدر آن پر از مایعات است؟


::  جواب های خود را مرور کنید و برای دیدن نتیجه آزمایش ادامه را بخوانید ...

.

.

.

.

.

.


1- تعداد دوستان واقعی که دارید.

2- تعداد عشقهای واقعی که قبل از ازدواج خواهید داشت .

3- اصول اخلاقی شما در کار.

4- آنچه تصوّر کرده‌اید آن چیزی است که به نظر شما یک زوج ایده‌آل باید آن گونه باشند.

5- این همان شخصی است که تا پایان عمر، ذهنتان درگیر اوست .

6- میزان پر بودن گیلاس، نشانگر این است که شما در یک رابطه دوستی چقدر از خودتان مایه می‌گذارید.


[ چهارشنبه 91/6/8 ] [ 4:0 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

بهتـرین لحـظات زنـدگی از نـگاه چـارلی چاپلیـن


بهتـرین لحـظات زنـدگی

از نـگاه چـارلی چاپلیـن



To fall in love
عاشق شدن

To laugh until it hurts your stomach
آنقدر بخندی که دلت درد بگیره

To find mails by the thousands when you return from a vacation
بعد از اینکه از مسافرت برگشتی ببینی هزار تا نامه داری

To go for a vacation to some pretty place
برای مسافرت به یک جای خوشگل بری

To listen to your favorite song in the radio
به آهنگ مورد علاقت از رادیو گوش بدی

To go to bed and to listen while it rains outside
به رختخواب بری و به صدای بارش بارون گوش بدی

To leave the Shower and find that the towel is warm
از حموم که اومدی بیرون ببینی حوله ات گرمه

To clear your last exam
آخرین امتحانت رو پاس کنی

To receive a call from someone, you don"t see a lot, but you want to
کسی که معمولا زیاد نمی‌بینیش ولی دلت می‌خواد ببینیش بهت تلفن کنه

To find money in a pant that you haven"t used since last year
توی شلواری که تو سال گذشته ازش استفاده نمی‌کردی پول پیدا کنی

To laugh at yourself looking at mirror, making faces
برای خودت تو آینه شکلک در بیاری و بهش بخندی

Calls at midnight that last for hours
تلفن نیمه شب داشته باشی که ساعتها هم طول بکشه

To laugh without a reason
بدون دلیل بخندی

To accidentally hear somebody say something good about you
بطور تصادفی بشنوی که یک نفر داره از شما تعریف می‌کنه

To wake up and realize it is still possible to sleep for a couple of hours
از خواب پاشی و ببینی که چند ساعت دیگه هم می‌تونی بخوابی

To hear a song that makes you remember a special person
آهنگی رو گوش کنی که شخص خاصی رو به یاد شما میاره

To be part of a team
عضو یک تیم باشی

To watch the sunset from the hill top
از بالای تپه به غروب خورشید نگاه کنی

To make new friends
دوستای جدید پیدا کنی

To feel butterflies! In the stomach every time that you see that person
وقتی اونو میبینی دلت هری بریزه پایین

To pass time with your best friends
لحظات خوبی رو با دوستانت سپری کنی

To see people that you like, feeling happy
کسانی رو که دوستشون داری رو خوشحال ببینی

See an old friend again and to feel that the things have not changed
یه دوست قدیمی رو دوباره ببینی و ببینی که فرقی نکرده

To take an evening walk along the beach
عصر که شد کنار ساحل قدم بزنی

To have somebody tell you that he/she loves you
یکی رو داشته باشی که بدونی دوستت داره

remembering stupid things done with stupid friends. To laugh, laugh, and ... laugh
یادت بیاد که دوستای احمقت چه کارهای احمقانه ای کردند و بخندی و بخندی و ... باز هم بخندی

These are the best moments of life
اینها بهترین لحظه‌های زندگی هستند

Let us learn to cherish them
قدرشون رو بدونیم

"Life is not a problem to be solved, but a gift to be enjoyed"
زندگی یک مشکل نیست که باید حلش کرد بلکه یک هدیه است که باید ازش لذت برد"


وقتی زندگی 100 دلیل برای گریه کردن
به تو نشون میده
تو 1000 دلیل برای خندیدن
به اون نشون بده ...

"چارلی‌ چاپلین"
 

منبع:پرشین استار


[ چهارشنبه 91/6/8 ] [ 1:17 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

اجلاس جنبش عدم تعهد

دانستنـی هایی از اجـلاس کشـور‏های غـیر متـعهد


در راستای برگزاری اجلاس کشورهای غیر متعهد که اینبار در هفته جاری (9 و 10 شهریور 1391) تهران میزبان شانزدهمین دوره از این گردهمایی است و خبرها حاکیست که بمناسبت برگزاری این اجلاس، روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه 7 تا 11 شهریور، تهران تعطیل خواهد بود، بر آن شدیم تا به جهت آگاهی بیشتر شما دوستان عزیز چند سطری را تقدیم کنیم که امید است قابل استفاده واقع شود.



جنبش کشور‏های غیر متعهد، جنبش عدم انسلاک یا جنبش عدم تعهد (Non-Aligned Movement) در سال 1961 میلادی برابر با 1340 خورشیدی در اوج جنگ سرد و فضای دوقطبی بین غرب و شرق با هدف وحدت میان کشورهایی که نه در اردوگاه کمونیسم و نه در اردوگاه سرمایه‌داری (امپریالیسم)، قرار داشتند، تشکیل شد. نام جنبش ابتدا "Non-Commitment" بود اما سریعا به نام جدید تغییر یافت و با اتمام دوران جنگ سرد، هم اکنون اعضای این جنبش را اکثراً کشورهای در حال توسعه تشکیل می‌دهند. به کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، کشورهای غیر متعهد می‎گویند. گفتنی است که سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هر سه سال یکبار در اجلاسی با همین نام گرد هم می‌آیند. پیروی از سیاست همزیستی مسالمت‎آمیز، پشتیبانی از جنبشهای آزادیبخش، عدم پیوستگی به هیچیک از پیمانهای نظامی در چارچوب اختلافات قدرتهای بزرگ از جمله مشخصات کشورهای غیر متعهد است.


کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در سال 2005 (میلادی)
آبی تیره: عضو، آبی روشن: ناظر


تاریخچه کشور‏های غیر متعهد :

نخستین تلاش برای ایجاد همگرایی میان کشورهایی که بعدها به غیرمتعدها معروف شدند، در سال 1955 در کنفرانس باندونگ در شهر باندونگ اندونزی انجام شد. جواهر لعل نهرو، جمال عبدالناصر و سوکارنو رؤسای وقت حکومت کشورهای هند، مصر و اندونزی در این اجلاس اندیشه تشکیل چنین سازمانی را مطرح کردند. چون این اتفاق کمی بعد از استقلال هند رخ می‌داد تحت تأثیر جهان بینی ماهاتما گاندی نیز قرار داشت.

در 1961 اولین اجلاس سران عدم تعهد با حضور مارشال یوسیپ بروز تیتو رهبر یوگسلاوی، قوام نکرومه رهبر غنا، جمال عبدالناصر رئیس جمهور مصر، جواهر لعل نهرو نخست وزیر هندو احمد سوکارنو رهبر استقلال اندونزی در کنفرانسی که با شرکت 25 کشور در شهر بلگراد در کشور یوگسلاوی برگزار شد، این سازمان موجودیت خود را اعلام کرد.


سران شرکت کننده در اولین اجلاس جنبش عدم تعهد در بلگراد در سال 1961.
از راست به چپ یوسیپ بروز تیتو، احمد سوکارنو، جمال عبدالناصر، قوام نکرومه و جواهر لعل نهرو



با پایان جنگ سرد و فروپاشی اردوگاه سوسیالیسم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد دچار نوعی بی هویتی شده و دلیل وجود این جنبش که ایجاد موازنه منفی بین دو ابر قدرت دوران جنگ سرد بود از بین رفته‌ است. عده‌ای را فرض بر این است که جنبش عدم تعهد وارث موازین ضد آمریکایی یا همان ضد امپریالیستی است. این در حالیست که بسیاری از تحلیلگران سیاسی فلسفه وجودی چنین سازمانی را وابسته به جهان دوقطبی می‌دانند و دلیلی برای ادامه حضور جنبش در صحنه بین المللی با معیارها و مختصات دوران جنگ سرد نمی‌بینند. بنابراین به دنبال فروپاشی شوروی و پیمان ورشو، بعضی از کشورها مثل آرژانتین از جنبش کناره گیری کردند و کشورهای مثل هندوراس و تایلند به عضویت آن در آمدند. قرقیزستان به عنوان عضو ناظر و جمهوریهای چک و اسلواکی نیز به عنوان میهمان پذیرفته شدند. تا سال 1944 حدود 109 کشور عضو جنبش عدم تعهد بودند که مالت و قبرس از اروپا و بقیه از سه قار? آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بودند. اعضای اولیه جنبش عدم تعهد هند، یوگسلاوی، مصر و اندونزی بودند. در حال حاضر 118 کشور جهان از جمله ایران که تقریباً بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل متحد را تشکیل می‌دهند، عضو جنبش عدم تعهد می‌باشند که هم‌اکنون کشور ایران ریاست دوره‌ای این جنبش را بر عهده دارد.

بنیان گذاران جنبش عدم تعهد :

بنیان گذاران جنبش عدم تعهد رهبران برخی از کشورها بودند که در رأس این شخصیت‌ها می‌توان از مارشال تیتو رهبر یوگسلاوی، جواهر لعل نهرو نخست وزیر هند، جمال عبدالناصر رهبر مصر و احمد سوکارنو رئیس جمهور اندونزی نام برد.

به اعتقاد عبدالرشیدی، جنبش عدم تعهد نیز همچون جنبشهای دیگر، از شخصیت افراد و رهبران آن تأثیر پذیرفته‌ است و با بررسی شرح حال این چهار شخصیت و تشریح اوضاع سیاسی کشورهای هند، اندونزی، مصر و یوگسلاوی در دهه? 1950، چنین نتیجه می‌گیرد که کشورهای مزبور و رهبران آنها که همگی در استقلال کشورهای خود و رهایی از استعمار و نفوذ کشورهای دیگر نقش تاریخی بر عهده داشته‌اند، از وجوه مشابهی برخوردار بوده‌اند که عبارتند از:

- هر چهار کشور دوران سخت و طولانی تحت استعمار بودن، استیلا و تفوق کشور قویتر و زور مدار را گذرانده‌اند و مبارزه آنان برای استقلال، عدم وابستگی و عدم تعهد بجا و بحق بوده‌است.
- همه? رهبران چهار کشور از نخستین رهبران سیاسی کشورهای خود پس از استقلال و رهایی از استعمار بوده‌اند، همه? آنها نه تنها در جنگ‌های ضد استعماری و ضد امپریالیستی فعالانه شرکت کرده‌اند، بلکه رهبری این جنگ‌ها را نیز بر عهده داشته‌اند.
- سال‌های 1950 تا 1955 برای هر چهار کشور نقطه? عطفی در مبارزات سیاسی بوده‌است.
- در سال 1954 (کنفرانس کلمبو)، نهرو نخست وزیر هند است و سوکارنو در نخستین انتخابات پس از استقلال به عنوان اولین رئیس‌جمهور اندونزی برگزیده شده‌ است. عبدالناصر به ریاست‌جمهوری مصر انتخاب شده و تیتو، رهبر جمهوری خلق یوگسلاوی است که هر چهار نفر در سال 1955 در کنفرانس باندونگ شرکت می‌کنند.

اصول جنبش عدم تعهد :

1. احترام متقابل به تمامیت ارضی و حاکمیت یکدیگر
2. برابری و منافع متقابل
3. عدم تجاوز به یکدیگر
4. همزیستی مسالمت آمیز
5. عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر

ارکان جنبش عدم تعهد :

بالاترین رکن جنبش اجلاس سران است که هر سه سال در یکی از کشورهای عضو تشکیل می‌گردد. علاوه بر آن می‏توان از اجلاس سالانه وزیران، اجلاس سالانه کارشناسان، اجلاس سالانه دفتر هماهنگی و نشست‏های تخصصی و دوره‏ ای این جنبش نام برد. نشست‏های دوره‏ ای جنبش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشست‏های آژانس‏ها و سازمان‏های تخصصی این سازمان نیز حائز اهمیت است.

نشستهای انجام گرفته توسط اعضای جنبش :

گردهمایی نخست - بلگراد، ا الی 6 سپتامبر 1961
گردهمایی دوم - قاهره، 5 الی 10 اکتبر 1964
گردهمایی سوم - لوزاکا، 8 الی 10 سپتامبر 1970
گردهمایی چهارم - الجزیره، 5 الی 9 سپتامبر 1973
گردهمایی پنجم - کلمبو، 16 الی 19 اوت 1976
گردهمایی ششم - هاوانا، 3 الی 9 سپتامبر 1979
گردهمایی هفتم - دهلی نو، 7 الی 12 مارس 1983
گردهمایی هشتم - حراره، 1 الی 6 سپتامبر 1986
گردهمایی نهم - بلگراد، 4 الی 7 سپتامبر 1989
گردهمایی دهم - جاکارتا، 1 الی 6 سپتامبر 1992
گردهمایی یازدهم - کارتاگینا، 18 الی 20 اکتبر 1995
گردهمایی دوازدهم - دوربان، 2 الی 3 سپتامبر 1998
گردهمایی سیزدهم - کوالالامپور، 20 الی 25 فوریه 2003
گردهمایی چهاردهم - هاوانا، 15 الی 16 سپتامبر 2006
گردهمایی پانزدهم - شرم الشیخ، 11 الی 16 جولای 2009
و گردهمایی شانزدهم که در تهران، 30 الی 31 آگوست 2012 برابر با 9 الی 10 شهریور 1391 برگزار خواهد شد

ایران و جنبش عدم تعهد :

ایران که به دلیل عضویت در پیمان نظامی مرکزی سنتو از عضویت در این جنبش محروم مانده بود در سال 1979 پس از پبروزی انقلاب اسلامی به جنبش عدم تعهد پیوست. در سال‌های اولیه حیات جنبش ایرانیان نام آن را به "جنبش ناوابستگان" ترجمه کردند. اما به دلیل عدم اقبال عمومی نام "غیرمتعهدان" مصطلح گردید. ایران بعد از پیوستن به جنبش در اجلاس سران 1979 در هاوانا و از آن به بعد در همه نشست‌های مختلف این جنبش حضور داشته‌ است. لغو برگزاری هفتمین اجلاس سران در بغداد به دلیل تجاوز نظامی عراق به ایران و انتقال این اجلاس به دهلی نو از مهمترین رویدادهای جنبش به حساب می‌آید. شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد 9 و 10 شهریور 1391 (30 و 31 آگوست 2012) در تهران برگزار شود.

اعضای کنونی جنبش عدم تعهد :

ایران، افغانستان، الجزایر، آنگولا، آنتیگوا و باربودا، باهاما، بحرین، بنگلادش، باربادوس، بلاروس، بلیز، بنین، بوتان، بولیوی، بوتسوانا، میانمار، برونئی، بورکینافاسو، بروندی، کامبوج، کامرون، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، شیلی، کلمبیا، کومور، جمهوری کنگو، ساحل عاج، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، جیبوتی، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، مصر، گینه استوایی، اریتره، اتیوپی، فیجی، گابون، گامبیا، غنا، گرنادا، گوآتمالا، گینه، گینه بیسائو، گویان، هائیتی، هندوراس، هند، اندونزی، عراق، جامائیکا، اردن، کنیا، کویت، لائوس، لبنان، لسوتو، لیبریا، لیبی، ماداگاسکار، مالاوی، مالزی، مالدیو، مالی، موریتانی، موریس، مغولستان، مراکش، موزامبیک، نامیبیا، نپال، نیکاراگوئه، نیجر، نیجریه، کره شمالی، عمان، پاکستان، فلسطین، پاناما، پاپوآ گینه نو، پرو، فیلیپین، قطر، روآندا، سنت لوسیا، سنت کیتس و نویس، سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سائوتومه و پرینسیپ، عربستان سعودی، سنگال، سیشل، سیرا لئون، سنگاپور، سومالی، آفریقای جنوبی، سری‌لانکا، سودان، سورینام، سوازیلند، سوریه، تانزانیا، تایلند، تیمور شرقی، توگو، ترینیداد و توباگو، تونس، ترکمنستان، اوگاندا، امارات متحده عربی، ازبکستان، وانواتو، ونزوئلا، ویتنام، یمن، زامبیا، زیمباوه.

اعضای سابق جنبش عدم تعهد :

آرژانتین، قبرس، مالت، یوگوسلاوی(از جمله صربستان و مونته‌نگرو)

کشورهای ناظر در جنبش عدم تعهد :

آرژانتین، ارمنستان، بوسنی و هرزگوین، برزیل، چین، کستاریکا، کرواسی، قبرس، السالوادور، قزاقستان، قرقیزستان، مکزیک، هلند، پاراگوئه، لهستان، روسیه، صربستان، مونته‌نگرو، تاجیکستان، اوکراین، اروگوئه.

سازمان های ناظر در جنبش عدم تعهد :

اتحادیه آفریقا، سازمان همبستگی خلق آفریقایی آسیایی، سازمان کشورهای مشترک المنافع، اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی، مرکز جنوب، شورای جهانی صلح، سازمان ملل متحد.

مهمانان شرکت کننده در اجلاس جنبش عدم تعهد :

هیچ مهمان دائمی وجود ندارد اما اغلب چند کشور غیرعضو در کنفرانس حضور دارند. علاوه براین، تعداد زیادی از سازمان‌ها چه از درون سازمان ملل یا بیرون از سازمان معمولا دعوت می‌شوند.


[ چهارشنبه 91/6/8 ] [ 1:2 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مساحقه
گناهان کبیره: مساحقه
 
متأسفانه آنچه در قرن اخیر بیشتر مشاهده می شود و زنان از این عمل و ابراز آن ابایی ندارند، آمیزش آن ها با یکدیگر است. امری که در کشورهای اروپایی پذیرفته شده و حتی برای همجنس بازان چه زن و چه مرد مجوز صادر می کنند و آن را قانونی جلوه می دهند؛ و از آن با اسم ازدواج مرد با مرد و زن با زن یاد می کنند. در حال حاضر دو درصد از جمعیت مردان دنیا و و چهار درصد از جمعیت زنان دنیا را همجنس گرایان تشکیل می دهند.

همجنس گرایی موضوعی است که تا سال 1967 در انگلستان دارای مجازات زندان بود ولی پس از آن در سال 1988 این قانون تغییر کرد و رفته رفته بخشی از زندگی اجتماعی گردید تا جائیکه سن مجاز برای این عمل به 18 سال تقلیل یافت. اخیرا طرفداران این گروه فشارهایی را بر دولت و کارگزاران وارد ساخته اند تا بتوانند سن مجاز برای این عمل را تقلیل نموده و به 16 سال برسانند که سن بلوغ برای نوجوانان میباشد(1).

 جای نگرانی دارد که این عمل زننده در کشورمان هم گزارش شده و در سایت ها اخبار و گزارشات تأسف باری را از آن ها خواهیم شنید.فقط جای شکرش باقی است که مانند کشورهای غربی و آمریکا که رکورداران این عمل قبیح هستند؛ مبارزات لازم جهت پیشگیری صورت می پذیرد.

در فقه اسلامی این عمل با نام مساحقه ذکر شده است. مساحقه به عملی گفته می شود که دو زن فرج خود را به هم دیگر بمالند(2).
 این عمل پیشینه ای تاریخی دارد. اولین قومی که زنان آن بر این عمل مبادرت کردند، زنان قوم لوط بودند. هنگامی که مردان این قوم به لواط سرگرم شدند؛ زنانشان بی همسر ماندندو آن ها هم به همدیگر روی آوردند .(3)

روزی زنی خدمت حضرت امام صادق(علیه السلام) رسید و از ایشان پرسید:
زنانی که با یکدیگر مساحقه می کنند حدشان چیست؟ امام (ع) فرموند:
 "حد زنا است (صد ضربه تازیانه). به راستی چون قیامت شود آن ها را می آورند و لباس هایی از آتش بریده شده بر آن ها می پوشانند، مقنعه هایی از آتش برسرشان می بندندو زیر جامه های آتشین به بدنشان می پوشانند؛ و عمودهای آتشین در جوفشان (عورتشان) فرومی کنند و آن ها را در جهنم می اندازند. ...."(4) و ایشان در جای دیگر می فرمایند:
"به خداوند سوگند، مساحقه زنای بزرگ است."(5)

در قرآن مجید از این عمل هم یاد شده است.  در سوره فرقان آیه 40 از این افراد با نام" اصحاب الرس" یاد می شود. (6)

احکام و حد عمل مساحقه:
 مساحقه حرام است و در روایات و منابع معتبر جزء گناهان کبیره شمرده شده و عذاب آن طبق آنچه گفته شد وعده داده شده است.

باز در این باره امام صادق(ع) می فرمایند:
"چون قیامت شود، در جهنم اند. چادرهایی از آتش بر آنها پوشیده می گردد و عمود هایی آتشین در باطن و عورتشان داخل می کنند و آن ها را در جهنم می اندازند."(7)
حد این عمل عبارت است از: هرگاه زن چهار مرتبه به این عمل حرام اقرار کند، یا چهار مرد عادل شهادت دادند؛ باید هریک از دو زن را یکصد تازیانه (شلاق) بزنند. و در صورتی که پیش از اقرار یا شهادت افراد، توبه کند، حد از او ساقط است.(8)
به امید روزی که زمین عاری از هرگونه گناهی باشد.



پی نوشت:
1. مجله الکترونیکی بهار ایران به نقل از سایت ایران سلامت.
2. کتاب گناهان کبیره نوشته شهید آیت الله دستغیب.
3. امام صادق(ع). وسائل شیعه کتاب نکاح،باب24، جلد 14، صفحه 261 به نقل از کتاب گناهان کبیره شهید آیت الله دستغیب.
4. همان
5. وسائل شیعه کتاب نکاح، باب 24، جلد 14، صفحه 262 به نقل از کتاب گناهان کبیره شهید آیت الله دستغیب.
6. همان
7. همان
8. کتاب گناهان کبیره شهید آیت الله دستغیب.

ماءمعین


" امیرالمؤمنین فرمودند : هیچ بنده ای نیست مگر اینکه چهل لطف و توفیق از ناحیه خداوند دارد تا اینکه چهل گناه کبیره مرتکب شود. زمانیکه چهل گناه کبیره کرد، پرده ها و الطاف خدا برداشته شود، خدا به ملائکه وحی فرماید: با بال و پر خود بنده مرا بپوشاند (و او را حفظ کنید). پس ملائکه او را با پرهای خود می پوشانند، پس بنده تمام گناهان را انجام می دهد تا اینکه مردم او را با اعمال قبیح او تعریف و گفتگو نمایند. ملائکه گویند: خدایا این بنده تو تمام گناهان را عمل کرد و ما از اعمال او حیا می کنیم، پس خداوند به آن ها وحی نماید؛ بالهای خود را بردارید و از او کنار روید."
منبع:http://mastoor.ir

[ چهارشنبه 91/6/8 ] [ 10:4 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

ادامه راههای درمان استمناء

این افراد هر چه وقت اضافى و خالى از برنامه دارند باید به بازى هاى گوناگون ورزشى و یا پیاده روى در هواى آزاد تخصیص دهند تا هم سلامت از دست رفته خود را باز یابند و هم قسمتى از انرژى هاى جسمى و فکرى آنها متوجه این قسمت گردد.

به همان اندازه که تحرّک و ورزش هاى فردى و دسته جمعى براى آنها مفید است، انزوا و به گوشه اى خزیدن و در فکر فرو رفتن براى این قبیل افراد سم مهلک است که باید به هر قیمتى شده از آن دورى گزینند.

این توصیه را فراموش نکنید و آثار معجزه آساى آن را ببینید، در روز آن قدر ورزش کنید که خسته شوید و شب هنگام به محض این که در بستر آرمیدید در خواب عمیقى فرو خواهید رفت و از شر بسیارى از خیالات و افکار مضر و کشنده که در این موقع به سراغ جوانان مى آید در امان خواهید بود!

* * *

4- باید عادتى جانشین عادتى گردد

روانشناسان مى گویند: براى ترک یک عادت بد حتماً باید به سراغ عادت خوب رفت و آن را جانشین عادت بد نمود.

مثلا کسانى که عادت به قمار دارند، و با این که تمام زیان هاى آن را مى بینند و حس مى کنند، باز حاضر نیستند آن را ترک گویند، و به گفته خودشان وقت قمار که مى رسد نمى فهمند چه نیرویى آنها را مانند یک اسیر و برده به سوى این عمل که عقل و وجدانشان آن را محکوم ساخته مى کشاند؟!، چنین کسانى براى این که بر این عادات غلط پیروز شوند حتماً باید در همان ساعات، بازى صحیحى را (مانند یک مسابقه ورزشى سالم) جانشین بازى قمار کنند تا این عادت بد به اصطلاح از سر آنها بپرد.

و به عبارت دیگر انرژى خاصى که تحت تأثیر انگیزه عادت در آن حال تحریک مى گردد به این سمت کشیده شود و مصرف گردد بدون این که هیچ گونه واکنش نامطلوبى داشته باشد (دقت کنید).

در مورد عادات بد جنسى باید درست در همان ساعاتى که انگیزه آن در مبتلایان تولید مى شود به سراغ برنامه خاصى براى چنین ساعتى از قبل پیش بینى کرده اند بروند، به سراغ مسابقه علمى، ورزشى، مسابقه هوش، مطالعه یک اثر جالب، یک ورزش مورد علاقه مانند کوهنوردى، اسب سوارى و... این کار را آن قدر ادامه دهند که جانشین عادت بد سابق گردد.

* * *

5- پرهیز مطلق از تنهایى

این گونه افراد باید حتماً و بدون هیچ گونه قید و شرط از تنها ماندن به شدت اجتناب کنند.

هرگز تنها نباشند; در خانه تنها نمانند، شب در اطاق تنها نخوابند، تنها براى مطالعه به نقاط خلوت نروند.

و به محض این که در محیطى احساس کردند تنها هستند از آن محیط بیرون بروند.

این گونه افراد مخصوصاً باید این نکته را فراموش نکنند که به مجرد این که نخستین تحریک را در خود حس مى کنند بلافاصله برخیزند و سرگرم کار دیگرى شوند. فراموش کردن این تذکر غالباً گران تمام مى شود.

تنهایى، محیط کاملا مساعدى است براى پرورش میکرب این اعتیاد در فکر هر جوان، و تمام جوانانى که مى خواهند خوشبخت و سالم و از خطرات عظیم استمنا در امان باشند باید از تنهایى بپرهیزند.

6- ازدواج در نخستین فرصت

این افراد اگر امکاناتشان اجازه مى دهد باید در نخستین فرصت ازدواج کنند حتى اگر امکانات آنها «تنها» براى انتخاب نامزد (البتّه نامزد مشروع که عقد شرعى آن اجرا شده باشد) فراهم است باید این فرصت را نیز از دست ندهند.

خلاصه ازدواج تأثیر قابل توجّهى در مبارزه با این انحراف جنسى دارد و در صورتى که دامنهة توقّعات را کوتاه و تشریفات زاید و بیجا را از آن حذف کنند کارى است بسیار سهل و ساده و آسان، ولى متأسفانه یک سلسله اوهام و قیود غلط، دست و پاى غالب طبقات را - اعم از تحصیل کرده و بى سواد - در این قسمت بسته است.

بعضى از جوانان معتاد از ازدواج وحشت دارند، ولى این وحشت کاملا بى اساس است زیرا با به کار بستن دستورها هم ترک این اعتیاد آسان است و هم پیروزى در تمام مراحل ازدواج و زناشویى.

7- تلقین و تقویت اراده

«تلقین» نیز در مبارزه با این عادت رُل مهمى را بازى مى کند.

افراد معتاد باید مرتباً به خود تلقین کنند که به خوبى قادر هستند این عادت زشت را ترک گویند.

براى این که تلقین در آنها اثر قوى و سریع ببخشد آن طور که یکى از اطباى روانشناس دکتر «ویکتور پوشه فرانسوى» مى گوید: - باید تلقین را به صورت زیر چندین روز پشت سر هم ادامه دهند - همه روز در محل آرامى که چیزى فکر آنها را به خود مشغول نسازد، فکر خود را متمرکز ساخته و با کلمات شمرده و محکم این جمله را تکرار کنند: «من به خوبى قادر هستم این عادت بد را از خود دور کنم، من قادرم»! تکرار این تلقین ساده اثر عجیبى در تقویت روحیه و ترک این عادت و هر عادت بدى دارد. (مى توانید آزمایش کنید).

علاوه بر این باید براى تقویّت اراده از مطالعه کتاب هاى روانى که براى تحکیم و رشد شخصیت و تقویت اراده نوشته شده است غفلت نورزند، زیرا همان طور که دانستیم - و همه معتادانى که موفق به ترک این عادت بد و سایر اعتیادهاى ناپسند شده اند اعتراف دارند - نخستین گام در این راه «اراده و تصمیم» است.

* * *
8- پرهیز کامل

از معاشرت و همنشینى با افراد منحرف و مبتلا به این عادت بد، در همه اوقات مخصوصاً دوران مبارزه، باید به طور مطلق دورى جست همان طور که از مبتلایان به «وبا» فرار مى کنند. علاوه بر این باید زیان ها و عواقب دردناک و مرگبار این عمل را هرگز از خاطر خود دور ندارند و هرگز گوش به سخنان وسوسه انگیز این و آن ندهند.

نقش معاشران بد و فاسد در ابتلاى به این انحراف، و ادامه آن، بسیار عجیب است آنها براى این که کمتر احساس گناه و بدبختى کنند سعى دارند افراد دیگرى را نیز مبتلا سازند و به سرنوشت غم انگیز خود گرفتار نمایند، لذا همواره مى کوشند با سخنان وسوسه انگیز این عمل شوم و زشت را لذت بخش و کم ضرر جلوه دهند، ولى جوانان بیدار هرگز در دام وسوسه هاى شیطانى آنها نمى افتند.

* * *

9- تقویت عمومى و رژیم غذایى

داشتن یک رژیم غذایى کامل و سالم که موجب تقویت عمومى بدن گردد نیز در مبارزه با این عادت که در بسیارى از مواقع از ضعف اعصاب سرچشمه مى گیرد و یا خود عامل ضعف اعصاب است تأثیر قابل توجّهى دارد.

استحمام با آب سرد (البتّه در مواقعى که وضع هوا اجازه مى دهد) و سپس ماساژ دادن بدن با حوله نیز کمک مؤثرى به این گونه افراد مى تواند بنماید.

همچنین این گونه افراد باید به شدت از پوشیدن لباس هاى تنگ و چسبان که عامل مؤثّرى براى تحریک مصنوعى است بپرهیزند، این گونه لباس ها اصولا براى همه جوانان زیان بخش و حتى گاهى خطرناک است هم به نمو و رشد طبیعى جسم آنها صدمه مى زند و هم وسوسه انگیز و تحریک آمیز است.

* * *
10- استمداد از نیروى ایمان و عقاید مذهبى

نیروى ایمان و عقیده مذهبى مى تواند بزرگ ترین کمک را به این مبتلایان کند و آنها را به زودى از چنگال این عادت بد نجات بخشد.

این گونه افراد هرگز نباید خود را یک فرد نفرین شده و مطرود درگاه خداوند بدانند. بلکه باید به لطف خداوند بزرگ کاملا امیدوار باشند و هنگام نماز و پس از نماز که سر به سجده گذاشته و با آفریننده مهربان و بخشنده خود راز و نیاز مى کنند با تمام دل و جان و با تمام ذرات وجود خویش از او بخواهند که آنها را در ترک این عادت زشت یارى کند و از چنگال آن برهاند و مطمئناً هرگاه با جان و دل به او توجّه نمایند، لطف خداوند مهربان به یارى آنها خواهد شتافت و در این مبارزه حیاتى پیروز خواهند شد.

و نیز باید در همه جا و در همه حال او را حاضر و ناظر بدانند و هرگز به خود اجازه ندهند در پیشگاه مقدّس او دست به چنین کار خلافى بزنند.

 ما اطمینان کامل داریم اگر مبتلایان دستورهاى بالا را دقیقاً فقط براى یک ماه به کار بندند از شر این انحراف رهایى خواهند یافت.        { انشاء الله تعالی }

کتاب مشکلات جنسی جوانان { مولف : آیت الله مکارم شیرازی } 149 الی 174



[ چهارشنبه 91/6/8 ] [ 9:27 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

راههای درمان استمناء


راه ها و دستورهاى پیشگیرى و درمان عمل شنیع استمناء

گام نخست

1- نخستین مطلبى که مبتلایان باید به آن توجّه کنند این است که این عادت شوم جنسى با تمام آثار مرگبارى که دارد قابل معالجه و درمان است، و به گواهى پزشکان و بسیارى از افرادى که آلوده بوده اند اگر از طریق صحیحى وارد شوند مانند هر عادت و اعتیاد غلط دیگر به طور حتم برطرف خواهد گردید.

قابل توجّه این که بیشتر آثار شومى که به واسطه آن به وجود آمده در مدت نسبتاً کوتاهى پس از قطع آن برطرف خواهد گردید، زیرا نشاط و نیروى جوانى مى تواند بیشتر ضایعات گذشته را جبران نماید (نمى گوییم همه آن را، مى گوییم، بیشتر آن را) و همان طور که زخم هاى تن کودکان و جوانان خیلى زود التیام پیدا مى کند آثار سوء این عمل نیز پس از بیدارى (در صورتى که به موقع متوجّه شوند) در مدّت نسبتاً کمى برچیده خواهد شد.

آن دسته از جوانان مبتلا که از بهبودى خود مأیوس و یا در تردیدند سخت در اشتباه هستند، و همین یأس و تردید بزرگ ترین سد راه آنهاست (دقت کنید).

بنابراین نخستین و لازم ترین موضوعى که آنها باید به آن توجه و ایمان داشته باشند همان امکان سریع ترک این عادت شوم و ننگین و رهایى یافتن از بسیارى عواقب آن است.

اکنون که گام نخستین برداشته شد و با ایمان و امیدوارى کامل به سوى درمان این مبتلایان پیش مى رویم باید خود را براى به کار بستن نخستین دستور آماده کنند.

 

مهمتر از آنچه تصوّر شود

2- پزشکان عموماً معتقدند براى ترک هر نوع اعتیاد قبل از هر چیز اراده و تصمیم لازم است، تصمیمى قاطع و جدى و محکم.

ممکن است شما این موضوع را یک موضوع ساده و معمولى تلقى کنید امّا ما به شما مى گوییم بیش از آنچه تصوّر نمایید این موضوع مهم و مؤثّر است.

براى گرفتن تصمیم باید نخست به زیان هاى ادامه این عمل خطرناک اندیشید و آنچه از زیان هاى آن در بحث هاى گذشته یادآور شدیم با دقت چندین مرتبه از نظر گذراند. و عواقب شومى که در انتظار معتادان است در نظر مجسم ساخت، و با توجّه به شخصیت و قدرت فوق العاده اى که در هر انسانى نهفته شده - مخصوصاً در جوانان - باید تصمیم گرفت، تصمیمى آهنین و خلل ناپذیر.

حتماً مى دانم در این جا بعضى از جوانان مبتلا، به من ایراد مى کنند که «ما قادر به تصمیم گرفتن هم نیستیم و نیروى تصمیم از ما سلب شده، بارها تصمیم گرفته ایم و باز هم شکسته ایم»!

ما به این ایراد شما کاملا توجّه داریم امّا شما هم به پاسخ ما کاملا توجّه و دقّت کنید:

من از این گونه افراد مى پرسم: «آیا هرگز شده در پیش روى پدر و مادر و برادر، دبیر و یا شخص محترم دیگرى آشکارا دست به این کار بیالایید هر قدر هم (مثلا) ناراحت باشید؟...

حتماً خواهید گفت: نه.

مى پرسم چرا؟

مى گویید آخر چنین کارى شرم آور است!

مى گوییم: معناى سخن شما این است چون این کار شرم آور است ما تصمیم گرفته ایم در پیش روى آنها انجام ندهیم!

این موضوع به خوبى ثابت مى کند که شما هرگز آن طور که خیال مى کنید بى اراده و بى اختیار به سوى این عمل کشانده نمى شوید، اگر بى اختیار و فاقد اراده بودید براى شما حضور این افراد و عدم آن کوچک ترین تفاوتى نداشت!

شما باید بکوشید این «اراده نیرومند خود» را که در چنین مواردى به کار مى اندازید به همه جا گسترش دهید، این سرمایه در وجود شما هست پس چرا از آن استفاده نمى کنید؟

این را هم فراموش نکنید که خدا در همه جا حاضر و ناظر اعمال شماست و شما در همه جا در حضور او هستید آیا شایسته است در حضور چنین پروردگارى دست به چنین آلودگى بزنید؟!

جالب توجّه این که در یکى از سخنان پیشوایان بزرگ اسلام امام صادق(علیه السلام)مى خوانیم: روزى یک نفر به خدمتش عرض نمود: بیچاره فلان کس مبتلا به «یک نوع انحراف جنسى» شده (نوع دیگرى غیر از این عادت) و از خود هیچ گونه اراده اى ندارد!

حضرت با عصبانیت فرمود: چه مى گویى؟! آیا حاضر است این عمل را پیش روى مردم هم انجام دهد؟!

عرض کردند: نه.

فرمود: پس معلوم مى شود به اراده و اختیار خود اوست...

و امّا این که بعضى مى گویند: «بارها تصمیم گرفته ایم و شکسته ایم» ما به این افراد صریحاً اعلام مى کنیم: شکستن تصمیم به معناى از بین رفتن همه آثار آن در وجود انسان نیست، همین تصمیم شکسته شده رسوباتى در اعماق دل و روح انسان باقى مى گذارد و زمینه را براى تصمیم نهایى بیش از گذشته، آماده مى سازد (دقت کنید).

اجازه بدهید مثالى براى شما بیان کنم:

بسیارى از اوقات انسان مى کوشد با پاى خود از کوهى بالا رود و یا با اتومبیل از یک سر بالایى تند بگذرد، دفعه اوّل و دوّم و گاهى دفعه دهم عقب گرد مى کند و نمى تواند، ولى آخرین بار موفق مى شود و از آن مى گذرد، این سخن به این معنا نیست که در دفعات اوّل هیچ کارى انجام نداده بلکه هر دفعه که براى عبور از این راه دشوار اقدام نموده و عقب رفته به طور ناخودآگاه یک مقدار آمادگى آموخته و ذخیره کرده و بالاخره در پایان پیروز شده است.

دانشمندان مى گویند براى حفظ یک قطعه شعر یا نثر ممکن است در نخستین بار 5 مرتبه تکرار آن لازم باشد، و پس از مدّتى ممکن است فراموش گردد امّا براى حفظ آن در دفعه آینده مسلّماً 5 مرتبه تکرار لازم نیست ممکن است سه مرتبه هم کافى باشد. یعنى رسوبات تصمیم ها و یادگیرى هاى گذشته همواره در روح انسان باقى مى ماند. مسائل مربوط به روان انسان همه از این قبیل است.

بنابراین اگر ده بار هم تا کنون تصمیم گرفته اید و شکسته اید هم اکنون آماده یک تصمیم قاطع و جدّى و آهنین براى ترک هر نوع اعتیاد غلط شوید و تمام نیروهاى معنوى خود - مخصوصاً ایمان به خدا - را بسیج کنید و این گفتار پیشواى بزرگ ما على (علیه السلام) را فراموش نکنید آن جا که مى فرمود: «افراد با ایمان همچون کوه سرسخت و با استقامتند».

اکنون که تصمیم نهایى خود را گرفتید دستورات دیگر آینده را دقیقاً به کار بندید.

دستورهاى ده گانه    

گفتیم خطر و زیان انحرافات جنسى مخصوصاً «استمنا»  که گاهى به تناسب یک افسانه تاریخى «اونانیسم» نیز نامیده مى شود. اگر چه غیر قابل انکار است، زیرا به زودى شکل «اعتیاد» به خود مى گیرد، اعتیادى ریشه دار و کشنده تا آن جا که گاه در یک روز چندین بار دامان مرتکبین خود را آلوده مى سازد،و حتّى طبق اعتراف صریح بعضى از مبتلایان گاهى کارشان به جایى مى رسد که تنها با «تصوّر و فکر»! بدون هیچ گونه عمل دیگر مایع مخصوص از آنها دفع مى گردد.

ولى از آن خطرناک تر یأس و نومیدى از مبارزه با این اعتیاد است، زیرا این نومیدى بزرگ ترین سدّ راه نجات مبتلایان خواهد شد و واکنش هاى فوق العاده نامطلوب روحى در آنها ایجاد خودهد کرد.

مبتلایان باید اطمینان کامل داشته باشند که اگر بخواهند مى توانند در مبارزه با این عادت شوم پیروز گردند، و حتّى عمده آثار آن را از وجود خود برچینند، خواه دوران این مبارزه کوتاه یا طولانى باشد.

آنها هرگز نباید به خود تلقین کنند که این اعتیاد تا آخر عمر از آنها دست بردار نیست و یا آثار آن همچنان باقى خواهد ماند.

منتها باید با هوشیارى کامل و تصمیم قاطع و به کار بستن «دستورهاى آینده» به مبارزه پى گیرى برخیزند.

کسانى که از چنگال این عادات شوم نجات یافته اند باید قدر پاکى خود را بدانند، و در حفظ آن نهایت مراقبت را بنمایند، از هر گونه وسوسه شیطانى در این راه بپرهیزند، و با هیچ قیمتى سرنوشت خود را به دست افراد گمراه و معاشران منحرف نسپارند.

همان طور که سابقاً هم اشاره کردیم شرط پیروزى قطعى در مبارزه با هر نوع اعتیاد غلط - اعم از اعتیادهاى خطرناک جنسى یا اعتیادهاى دیگر - پس از «امیدوارى و اطمینان به پیروزى» داشتن تصمیم قاطع است.

تصمیمى آهنین و محکم و متّکى به ایمان و شخصیت و شرافت و وجدان.

تصمیمى راسخ و غیر قابل عدول.

حتّى اگر به عللى این تصمیم ده بار هم شکسته شد مجدداً، بلکه قاطع تر و راسخ تر باید تصمیم بگیرند و با همان امیدوارى و ایمان تصمیم خود را تجدید کنند.

زیرا سرانجام آثار این تصمیم ها در ناخودآگاه آنها اثر گذارده و هنگامى که روى هم متراکم شد تأثیر خود را خواهد بخشید.

امّا مسلّماً و بدون تردید اگر این تصمیم شکسته نشود خیلى زودتر آثار این عادات شوم از روح و جسم آنها برچیده خواهد شد.

بدیهى است این گونه افراد اگر رابطه و پیوند نزدیکى با خداى خود برقرار سازند و با تمام ذرات وجود خود از ساحت مقدّس او استمداد جویند، و به لطف او امیدوار و دلگرم باشند در پرتو این ایمان مذهبى خیلى زودتر نتیجه خواهند گرفت.

* * *

اکنون که این مراحل پیموده شد باید امور زیر را دقیقاً به کار بندند.

ممکن است این امور در نظر بعضى ساده جلوه کند، ولى هنگام عمل روشن مى شود که اثر معجزه آسایى دارد.

1- اجتناب از هر گونه تحریک مصنوعى

اگر جوانان انتظار داشته باشند که هر شب در سینما یا در برابر تلویزیون ناظر صحنه هاى هوس آلود «فیلم هاى س ک س ى» باشند، و همه روز قسمت مهمى از وقت گران بهاى خود را به مطالعه «رمان هاى عشقى» و تماشاى «عکس هاى شهوت انگیز» مجلات فاسد و مبتذل بگذرانند، و در کوچه و خیابان با ولع تمام اندام برهنه زنان و دختران را ورانداز کنند، و با این همه باز هیچ گونه آلودگى پیدا نکنند سخت در اشتباهند.

این گونه «تحریکات مصنوعى» که هیچ گونه ضرورتى هم ندارد، مسیر فکر هر جوانى را از مسائل اصولى زندگى تغییر مى دهد و به سوى مسائل جنسى، آن هم به صورت حاد و طغیانگر، مى کشاند.

شب و روز، آنها را در یک حال اضطراب دائمى عصبى که آثار نامطلوب آن بر تمام وجود آنان سایه خواهد افکند نگه مى دارد.

همه جوانان عزیز - مخصوصاً آنهایى که داراى پاره اى از عادت هاى غلط جنسى هستند - باید به شدت از این گونه امور بپرهیزند، از دیدن این فیلم ها، و مطالعه آن رمان ها و هر گونه چشم چرانى عمدى اجتناب ورزند، آرامش فکرى خود را بى جهت بر هم نزنند، و اعصاب نیرومند خود را با هیجان هاى دائمى تضعیف نکنند.

براى موفقیت در این قسمت لازم است سرگرمى هاى سالم و مناسبى براى اوقات فراغت خود انتخاب نمایند و به کمک دوستان خود برنامه هاى صحیحى براى این اوقات تنظیم کنند.

این سرگرمى ها ممکن است:

ورزش هاى فردى و دسته جمعى

پیاده روى در هواى آزاد

مطالعه کتب سودمند و مفید

پرورش گل در منزل و به طور کلى کارهاى کشاورزى،

کارهاى دستى

و غیره .....

{ تذکری مهم ؛ این قسمت از مولف محترم نیست ولی به دلیل مهم بودن به اینجا اضافه میشود { منظور از سرگرمی ها ، کارهایی است که از نظر شرعی مشکل نداشته باشد  }

* * *

2- تهیه برنامه فشرده و تمام وقت

جوانان باید بطور حتم براى تمام شبانه روز خود برنامه تنظیم کنند به طورى که یک ساعت وقت بیکار و بدون برنامه نداشته باشند.

نمى گوییم مرتباً درس بخوانند یا کار کنند، بلکه مى گوییم اگر تفریح یا ورزش هم دارند برنامه داشته باشند، و یک ساعت خالى از برنامه نباشد.

جوانان باید بدانند بزرگ ترین بدبختى براى یک جوان این است که وقت هاى خالى از هر گونه برنامه داشته باشد. 

ممکن است جوانى بیکار باشد و جویاى کار، امّا در عین حال براى شب و روز خود برنامه اى تهیه کند، اعم از مطالعه و تفریح و استراحت و مانند آن.

حتى اگر جوانان بتوانند برنامه روزانه خود را کمى بیش از مقدار وقتشان تنظیم کنند به طورى که فکر آنها حتى یک لحظه بیکار به معناى واقعى نباشد بهتر است، زیرا اشتغالات فراوان فکرى، اثر عمیقى در انصراف فکر از آن عادات شوم دارد.

بسیار دیده شده که افراد معتاد به سیگار در روزهاى تعطیلى چند برابر روزهایى که مشغول کار هستند سیگار دود مى کنند، این تفاوت فاحش، اثر همان اشتغال فکر و اعصاب و بدن به کارهاى مثبت و انصراف از کارهاى بیهوده یا زیان آور در ایّام غیر تعطیلى است.

خلاصه افرادى که گرفتار اعتیادهاى غلط جنسى هستند اگر برنامه مشغول کننده اى براى تمام وقت خود نداشته باشند به آسانى نمى توانند این عادت را از سر خود دور کنند، و تهیه چنین برنامه اى از مؤثرترین عوامل ترک اعتیاد است، و مطمئناً با تهیه چنین برنامه اى قسمت مهمى از مشکلات ترک این اعتیاد را پشت سر خود خواهند گذاشت.

3- توجّه مخصوص به ورزش

معروف است ورزشکاران نسبت به مسائل جنسى کم علاقه هستند، چون ورزش مقدار فراوانى از انرژى هاى بدنى و فکرى آنها را به خود اختصاص مى دهد و طبعاً از مسائل دیگر کم مى کند.

به همین دلیل براى جلوگیرى از تحریکات زیاد جنسى لازم است جوانان برنامه هاى وسیع و متنوع ورزشى انتخاب کنند.

مبتلایان به این عادت شوم غالباً افرادى گوشه گیر، منزوى کم تحرک و خمود هستند و همین گوشه گیرى و انزوا و عدم تحرک وضع آنها را تشدید مى کند، و اگر از این وضع به کلى در آیند و زندگى خود را با تحرک زیاد بیامیزند اثر عمیقى در بهبود حال آنها و ترک عادتشان خواهد بخشید.

 این گونه افراد معمولا اعصاب ضعیف و ناتوانى دارند، و ورزش هاى متنوع و مناسب در تقویت اعصاب آنها فوق العاده مؤثّر است.

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 91/6/8 ] [ 9:20 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

استمناء(جلق)

 

 

در این قسمت سخنان شهید آیت الله سید عبدالحسین دستغیب (ره) از کتاب گناهان کبیره ، درباره حرمت استمناء آورده میشود :

 

دهم از گناهان کبیره ای که بر آن وعده عذاب داده شده استمناء است و آن بیرون کردن منی خود است از راه غیر طبیعی مانند مالیدن به دست یا سایر اعضاء خود یا به اعضاء دیگری غیر از همسر.

در آخر کتاب حدود جواهر می نویسد هرکس به دستش یا عضو دیگرش استمناء کند باید تعزیر شود چون کار حرامی بلکه کبیره ای را مرتکب شده است چنانچه از حضرت صادق (ع) از حکم آن می پرسند آن حضرت میفرماید : (( گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناء کننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می کند بشناسم با او هم خوراک نخواهم شد )) ، راوی حدیث می پرسد از کجای قرآن حکم آن فهمیده میشود ، فرمود : از آیه (( هرکس با غیر از همسر و کنیزش شهوتش را دفع کند ایشان تجاوزکارانند )) ، راوی پرسید گناه زنا بزرگتر است یا استمناء ؟ حضرت فرمود : استمناء گناه بزرگی است. { جواهر الاحکام کتاب الحدود المسئلة الثانیه من استمنی بیده او بغیرها من اعضائه عزر لانه فعل محرماً بل کبیرة ففی خبر احمد بن عیسی سئل الصادق (ع) عن الخضخضه فقال اثم عظیم قد نهی الله عنه فی کتابه و فاعله کنا کح نفسه ولو علمت بمن یفعله ما اکلت معه فقال السائل بین لی یا بن رسول الله (ص) من کتاب الله فیه فقال قول الله تعالی و من ابتغی وراء ذلک فاولئک هم العادون و هو فما وراء ذلک فقال الرجل ای اکبر الزنا اوهی فقال (ع) هو ذنب عظیم }

از امام (ع) حکم استمناء را می پرسند می فرمایند : از گناهان بزرگ و بسیار زشت است { فی الصحیح عن الخضخضة فقال من الفواحش } و از حکم کسی که با حیوانی جمع شود یا به وسیله مالیدن ، شهوتش را دفع کند، پرسیدند : فرمود : هرکس شهوت خود را به این وسیله و مانند آن دفع کند در حکم زنا کردن است یعنی با گناه زنا برابر می باشد { و فی الموثق فی الرجل ینکح البهیمة او ید لک فقال (ع) کل ما انزل الرجل مائه من هذا و شبهه زنا و المراد بحکمه اثما }  

حضرت صادق (ع) میفرمایند : سه دسته اند که خداوند با ایشان سخن نمی گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی نگرد و پاکشان نفرموده و بر ایشان عذاب دردناکی است ، کسی که موی سفیدش را بکند ( تا نمایش دهد که جوانست ) و کسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند و کسی که با او لواط کرده شود { ثلثة لایکلمهم الله تعالی ولا ینظر الیهم ولا یزکیهم و لهم عذاب الیم الناتف شیبه و الناکح نفسه و المنکوح فی دبره }

رسول خدا (ص) میفرمایند : هرکس ، که با دست شهوتش را بیرون کند ملعون است. { قال (ص) ناکح الکف ملعون } ( نکاح مستدرک صفحه 570 )

صاحب جواهر میفرماید : مستفاد از ادله ، جواز استمناء با زوجه و کنیز است لکن اولی ترک آنست و در مسالک نیز قریب به همین را ذکر فرموده لکن طریق احتیاط ترک آنست.

شیوع استمناء

متاسفانه بواسطه مشکلات بی حد و حساب ازدواج و تجرد جوانان به قرار مسموع این مرض خانمان سوز و گناه کبیره شیوع فوق العاده پیدا کرده و دانسته یا ندانسته بسیاری از جوانان عزیز را به انواع و اقسام بیماریها مبتلا میسازد صرف نظر از عقوبتهای اُخروی که دارد وظیفه پدرها و مادرها است که فرزندان خود را آگاه کنند و مواظب جوانان خود باشند و همچنین در مرتبه دوم وظیفه دبیران و آموزگاران تعلیمات دینی و بهداشت است که جوانان را به عواقب وخیم روحی و جسمی این بلیه با خبر سازند.

در اینجا مقداری از مضرات استمناء را از کتاب (( ناتوانیهای جنسی )) که مجموعه ای از نوشته های متخصصین فن است را نقل می کنیم ( مجموعه ای از نوشته های دکتر استون ، دکتر کینسی ، دکتر هوفمان ، پرفسور گوسولن ، پرفسور باژه ، دکتر پودولسکی { کارشناسان امور جنسی } ) :

مضرات جسمی و روحی استمناء

این عمل مبتلایان را به ضعف قوای شهوانی دچار میکند ، جبون و بی حال بار می آیند ، شهامت و درستی از آنان سلب می شود چه بسا اشخاص هستند که در عنفوان جوانی در اثر مبتلا شدن به جلق (( استمناء )) چنان دچار ضعف قوای روحی و جسمی می شوند که معتادین به تریاک و شیره در مقابل آنا شیر نری به شمار می آیند ، عمل غیر طبیعی جنسی یعنی استمناء یا جلق از لحاظ روابط نزدیکی که با حواس پنجگانه دارد در درجه اول در چشم و گوش اثر می گذارد به دین معنی که ((دید)) چشم را ضعیف کرده و حس سامعه را نیز تا اندازه قابل توجهی از کار می اندازند ، مبتلایان به جلق مخصوصا آنهایی که از لحاظ جسمانی ضعیف می باشند غالبا مگسی جلو چشم خود می بینند که به شدت آنها را ناراحت می کند و حتی وقتی چشمهای خود را می بندند باز نمی توانند از آسیب مگس در امان باشند و چون این عمل هربار چندین دقیقه ادامه پیدا می کند چشمشان سیاهی رفته و دچار سرگیجه می شوند و به زمین می افتند همچنین به طور مداوم صدای ناهنجاری در گوش خود احساس می کنند که بسیار ناراحت کننده است علاوه بر اینها تحلیل رفتن قوای جسمانی و روحانی ، کم شدن خون ، پریدگی رنگ ، نقصان قوای حافظه ، لاغری ، ضعف و سستی زیاد از حد ، بی اشتهائی ، کج خلقی ، عصبانیت دوران سر و هزاران آفت دیگر از بیماریهائی است که گریبان مبتلایان به جلق ( استمناء ) را خواهد گرفت ، البته آنهایی که از لحاظ جسمی قوی هستند ممکن است قدری دیرتر به این بیماری دچار شوند ولی به هر حال عدم ابتلاء به آنها از محالات است و خواه ناخواه همه باید به چنین مصائبی گرفتار شوند.

از بدبختی های مبتلایان به جلق یکی این است که قوه اراده آنان به کلی مختل می گردد و لذا وقتی به عمل خود پی می برند آن قدر اراده ندارند که به ترک کردن آن اقدام نمایند پس اینکه می گوئیم استمناء از لحاظ روحی نیز قوای انسان را فرسوده می کند بی علت نیست.عمل استمناء علاوه بر مضار جسمی از لحاظ جنسی نیز شخص را فرسوده می کند یعنی غدد مترشحه داخلی را از کار می اندازد از جمله این غدد ، غده سازنده منی است که بر اثر جلق رفته رفته کوچک شده و به صورت نخودی در می آید و چون در آن صورت قادر به فعالیت و ساختن منی یا به قول عربها ( ماء الحیات ) یعنی آب زندگانی نیست شخص مبتلا برای همیشه از لذایذ جنسی محروم می گردد و اگر به این صورت از مردی نیفتاد به طور قطع به صورت دیگری مانند سرعت انزال ، کندی انزال ، سیلان منی ، عدم نعوظ ، نعوظ بی دوام و امثال اینها به ناتوانی جنسی مبتلا خواهد شد چه بسا دیده یا شنیده شده که جوانان معتاد به جلق در اندک مدتی دچار چنان حالتی گردیده که به جای ادرار خون از آنها خارج میشد.

باید دانست که اشخاصی که به این حالت دچار می شوند ولو در سنین جوانی باشند خطر مرگ در انتظار آنهاست زیرا بدون احساس شهوانی و بدون اینکه لذتی ببرند بلاانقطاع منی از آنها دفع می گردد و همین امر باعث می شود که در حین راه رفتن دفعتاً زمین بخورند و از هوش بروند.

سری به تیمارستان تهران بزنید از هر ده نفر دیوانه ای که در آنجا سکونت دارند نه نفر معتاد به جلق می باشند یعنی بر اثر ابتلاء به استمناء کارشان به جنون کشیده و به گوشه تیمارستان افتاده اند زیرا عمل مذموم و ناپسند جلق در قوای دماغی تاثیر زیادی دارد و وقتی قوای دماغی شخص مختل شد مسلم است که کارش به دیوانگی خواهد کشید بدون اغراق از هر ده نفر بیمار مسلولی که در آسایشگاه خوابیده اند چهار نفر به علت ابتلاء به جلق به این بیماری خطرناک دچار گردیده اند.اینها ادعا نیست بلکه حقیقتی است که علماء و دانشمندان با دهها سال تجربه به درک آن موفق شده اند. { ناتوانیهای جنسی صفحات 48 تا 52 }

دنیای امروز می گویند : خوب بخور ، در هیچ امری افراط نکن ، قوی باش تا بیمار نشوی ولی معتادین به جلق چون اشتهای خوب خوردن ندارند و در امور جنسی آن هم از راه غیر طبیعی افراط می کنند ناچار ضعیفند (( و چون ضعیف هستند برای ابتلاء به هر نوع بیماری مستعد می باشند ))

به کرات دیده شده که بعضی از مبتلایان بر اثر افراط در این عمل به یک نوع بیماری به نام جنون استمناء که شباهت زیادی به سادیسم دارد مبتلا می شوند و آن وقت حتی با دیدن سگ و گربه هم به فکر استمناء می افتند و بلافاصله مشغول عمل می شوند و چون هیچ مردی حتی پر شهوت ترین اشخاص نمی توانند بیش از پنج یا شش ماه از نیروی جنسی خود آن هم به صورتی که مورد بحث ما است بهره برداری کنند لذا قوای تناسلی آنان به کلی از کار می افتد و یا به وضع دلخراشی به آغوش مرگ پناه می برند. { ناتوانیهای جنسی صفحات 48 تا 52 }

ممکن است بعضی از اشخاص مبتلای به جلق که به علت قوی الجثه بودن و یا از لحاظ مبتدی بودن در این امر تا کنون بیمار نشده و به مضار عمل ناپسند خود پی نبرده باشند مطالبی را که ما در مضرات جلق نوشتیم اغراق پنداشته و با خود بگویند اگر اینطور است چرا ما تا کنون به این بیماری ها مبتلا نشده ایم ؟

در جواب این عده باید گفت اگر امروز مضار جلق گریبان شما را نگرفته علتش این است که قوی الجثه هستید و یا تازه شروع به کار کرده اید و الا چندی دیگر خواه نا خواه به سراغ شما نیز خواهد آمد وانگهی ما ادعا نکرده ایم که هرکس یک هفته مبادرت به استمناء کرد تمام بیماریها یکباره او را احاطه خواهند کرد زیرا حالات اندرونی در اشخاص فرق میکند مثلا ممکن است یک نفر که برای مدتی مبادرت به جلق کرد در وهله اول فقط به سستی اعصاب یا اختلال حس سامعه یا ضعیف شدن باصره یا سرگیجه مبتلا شود ولی بعداً سایر بیماریها یک یک به سراغ او بیایند.

پس جلق هم از نظر شرعی و هم از نظر عُرفی و به طور خلاصه من جمیع الجهات حرام و ناپسند است. . . . . ..

گناهان کبیره جلد 2 صفحه 355 الی 359


[ چهارشنبه 91/6/8 ] [ 8:52 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

تقدیم به تو

عکس


[ چهارشنبه 91/6/8 ] [ 8:45 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

جمله انگلیسی و هفته

I love my EYES when u look into them,

I love my NAME when u say it,

I love my HEART when u love it,

I love my LIFE when u are in it.

چشامو وقتی تو بهشون نگاه میکنی دوست دارم،

اسممو وقتی دوست دارم که تو صداش میکنی،

قلبمو وقتی دوست دارم که تو دوسش داشته باشی،

زندگیم رو وقتی دوست دارم که تو توش هستی .....


 

 

جمـــــــــــــــــــــــــــــــــله هفتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه

 


با زندگی قهر نکن


دنیا منت هیچ کس


و


نمی کشه



[ سه شنبه 91/6/7 ] [ 11:25 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

<      1   2   3   4   5   >>   >
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی