سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

حمایت از کار و سرمایه ایرانی

v

 

حمایت از کار و سرمایه ایرانی را با تبعاتش بپذیریم

 

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی‌شان در حرم حضرت امام رضا (ع)، استراتژی اصلی امسال را تعیین کردند که همانا "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی"ست. طبق این رهنمود رهبری، ما موظف به این هستیم که تا حد امکان، کالای ایرانی بخریم و در شرایطی که جنس داخلی وجود دارد، به سمت اجناس خارجی نرویم.

در مقوله‌ی گرایش به سمت تولیدات ایرانی، لازم است تا دو نوع کالای ایرانی را از هم قابل تفکیک‌ کنیم: یک دسته از این کالاها که از لحاظ کیفیت و قیمت، نسبت به اجناس مشابه خارجی بهتر هستند و طبیعتاً گرایش مشتری‌ها به سمت آنها امری عادی‌ست. اما دسته‌ی دیگری از کالاهای ایرانی را می‌توان شناسایی کرد که به هر دلیلی، از مشابه خارجی خود در سطح پایین‌تری قرار دارند. حال، یا این وضعیت به کیفیت آنها برمی‌گردد و یا در شرایط کیفی یکسان، از قیمت بالایی برخوردارند.
در اینجا سوال بسیار مهمی مطرح می‌شود و آن اینکه آیا مصداق رهنمودهای رهبر انقلاب در خرید تولیدات داخلی، تنها کالاهای ایرانی هستند که از هر لحاظ بهتر از مشابه نمونه‌ی خارجی هستند و یا اینکه این رهنمود، به تمامی اجناس داخلی تسری پیدا می‌کند؟ به عبارت دیگر، آیا نباید کالاهای ایرانی قرار گرفته در سطح پایین‌تر از کالاهای خارجی را بخریم؟
آنچه از مجموع فرمایشات رهبر انقلاب در این خصوص به ذهن می‌رسد آن است که باید از هم? کالاهای ایرانی، با هر سطح کیفی حمایت کنیم و قرار نیست صرفاً از اجناس برتر ایرانی، حمایت شود. اما این جهت‌دهی رهبری با توجه به شرایط تفکیک دو نوع کالای ایرانی که ذکرش در بالا رفت، نشان‌دهند? آزمونی سخت ا‌ست که پیش‌پای همه‌ی ما ایرانی‌ها قرار دارد. آزمونی که البته صرفاً مخصوص امسال نیست و امری همیشگی‌ بوده و به نوعی، می‌تواند پشتوانه‌ی اقتصاد ملی باشد. زیرا با تداوم آن می‌توان انتظار افرایش کیفیت و کمیّت صنعت و اقتصاد ایرانی را داشت.
اما چرا آزمون سخت؟ چه چیزی باعث می‌شود تا موقعیت اقتصادی فعلی را میدان برتری آنهایی قرار دهد که مرد روزهای دشوار هستند؟



[ سه شنبه 93/1/26 ] [ 10:35 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

هدف ما حل ریشه ای و قانونی مشکلات کشاورزان است

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: اعضای صنف از خود مردم و شرایط پیش روی آنها را دارند ولی بهتر است هر کاری با روش قانونی و اصولی حل شود و در این راستا صنف پیگیر مشکلات کشاورزان می باشد.

فاطمه شیرانی در گفتگو با اصفهان شرق با دعوت مردم به آرامش اظهار داشت: مردم در انتخابات صنف کشاورزی به ما اعتماد کرده و رای دادند و ما نیز در راستای مشکلات از آنها کمک گرفته و آنها را پشتبان و همکار اعضای صنف می دانیم و لیکن کشاورزان میبایست توجه داشته باشند که ما از خودشان هستیم و شرایط خشکسالی موجود در راستای کشت نشدن زمین ها شامل حال ما هم می شود به هر حال می بایست هر کاری باروش قانونی حل شود تا نتیجه مثبت دهد.

وی با اشاره به حل ریشه ای و اصولی مباحث پیش روی کشاورزان افزود: در راستای جلسات متعدد با مسئولین به دنبال حل اصولی در رابطه با مباحث کشاورزی می باشیم تا در مواجه شدن با خشکسالی راه حل آماده و مناسب در این زمینه وجود داشته باشد و بتوان خسارت سالهای خشکسالی را به نحو شایسته به کشاورز آسیب دیده از خشکسالی پرداخت کرد.

شیرانی با ذکر بیمه بیکاری کار فرما به پیگیری های مستمر در این زمینه اشاره و تصریح نمود : با توجه به شرایط ویژه و خشکسالی موجود صنف در راستای تحقق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان تلاش مستمر می کند و مقامات و مسئولین استان هم در این زمینه قول پیگیری جهت واگذاری بیمه به کشاورزان را داده اند.

عضو هیئت مدیره صنف کشاورزی شهرستان اصفهان جلسه ی دهه سوم فروردین را پیرو جلسه ی قبل از عید با معاونین وزیر نیرو مهم خواند و اظهار داشت: کمیته ی 5 نفره به دستور استاندار اصفهان شامل مسئولین و مقامات جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، فرمانداری و استانداری و صنف کشاورزی تشکیل و طبق وعده ای که قبلا داده شده در دهه سوم فروردین 93 این جلسه تشکیل خواهد شد تا پیرو جلسات قبل از عید پیگیری های لازم در رابطه با مبحث توزیع آب پاییزه و مشخص شدن تاریخ و نحوه ی دقیق آن به کشاورزان صورت گیرد تا بتوان با توجه به ذوب برف روی ذخیره سد برنامه ریزی دقیق تری داشت.


[ سه شنبه 93/1/19 ] [ 11:23 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

اعلام خسارت حق آبه داران و تجمع کشاورزان شرق اصفهان

با سلام و خدا قوت خدمت تمامی کشاورزان اصفهانی

با پیگیریهای متوالی مسئولان صنف کشاورزی شهرستان اصفهان و فرمانداری اصفهان طی جلساتی روزانه و شبانه و صبوری کشاورزان عزیز نتایج خوبی  از جمله دادن معیشت و خسارت تا حدود مبلغ قابل توجه و کارشناسی شده و جاری شدن آب برای کشت پاییزه  بدست آمده که در اسرع وقت بصورت کامل به سمع کشاورزان عزیز رسانده می شود لذا با توجه به پیشرفت عالی جلسات از کشاورزان عزیز خواهشمندیم  پیرو و حامی نمایندگان منتخب خود در نظام صنفی کشاورزی باشید -قبلا از همکاری کشاورزان گرامی نهایت سپاس را داریم.

دفتر صنف کشاورزی اسلام آباد(شاتور)

03126443059

09139667901


[ سه شنبه 93/1/19 ] [ 11:12 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مشکلات کشاورزان ودامداران و حق آبه داران زاینده رود برای پیگیری

سلام بر  بازدید کنندگان عزیز بویژه کشاورزان و دامداران گرامی هرآنچه تجربه دارید-

مشکلات ،انتقادات و بویژه پیشنهادات خود را در خصوص کشاورزی ودامداری ایران  در قسمت نظرات وارد نمائید یا

با شماره تلفن 09139667901 (قدرتی) تماس بگیرید یا

با ایمیل (aftab_mg65@yahoo.com) مکاتبه نمائید.

منتظر یاری شما عزیزان برای رسیدن به کشاورزی پایدار هستیم


[ شنبه 93/1/16 ] [ 10:39 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

سیزده بدر

این چه رسمی ست ؟
چه کس گفته چنین : با گره سال خود آغاز کنیم ؟
از هزاران گره مانده به راه
تو بیا تا گره ای باز کنیم !


سلام - سیزدتون بدر غم هاتون دربه در
شادباشید -التماس دعا


[ چهارشنبه 93/1/13 ] [ 8:51 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی