سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

خیانت

روانشناسی خیانت و روابط پنهانی

روانشناسی خیانت و روابط پنهانی | Www.FarsiMode.CoM

واقعیاتی در مورد خیانت

 

 

* در جـوامع غربی در ازدواجها پدیده خیانت مشاهده میگردد.

* در ازدواجـهـایـی کـه یـکـی از زوجـین دست به خیانت زده احتمال طلاق افزایش یافته است.

* خیانتهای جنسی به طلاق کشیده میشود.

* ماهیت خیانت عشقی با خیانت جنسی تفاوت دارد.

* زنان و مردان برای خیانت عشقی خود دلایل یکسان اما برای خیانتهای جنسی خود دلایل متفاوتی دارند.

* زنان و مردان جوامع غربی در دوره تاهل و زندگی مشترکشان بیش از 4 رابطه جنسی نامشروع دارند.

* از افرای که مرتکب خیانت جنسی شده اند همسر پیشین خود را طلاق داده و با معشوقه خود ازدواج میکنند.

* از افرادی که به قصد ازدواج با معشوقه خود همسر پیشین خود را طلاق داده اند از کرده خود پشیمان میگردند.

* بیشتر رابطه های پنهانی معمولا 3-2 سال بطول می انجامد اما برخی ممکن است مادام العمر باشد.

* عامل خوشبختی در زندگی زناشویی احتمال خیانت را منتفی نمیکند.

* پر مشغله بودن همسر عامل ناتوان کننده ای برای نداشتن رابطه پنهانی وی نمیباشد.

 

بطور کلی 3 نوع خیانت و یا رابطه پنهانی وجود دارد:


1-رابطه عشقی


2-رابطه جنسی


3-رابطه اینترنتی


تعریف خیانت عشقی: یک رابطه پنهانی میباشد که در آن یک پیوند احساسی و جنسی صمیمانه میان یک فرد متاهل با فرد دیگری که همسر قانونی وی نمیباشد برقرار میگردد.

تعریف خیانت جنسی: یک رابطه پنهانی میباشد که در آن یک فرد متاهل با فرد دیگری که همسر قانونی وی نمیباشد رابطه جنسی برقرار میکند. در این نوع رابطه عنصر علاقه و یا وابستگی احساسی وجود ندارد.

تعریف خیانت اینترنتی: شامل گفتگو و تبادل تصاویر و مشخصات یک فرد متاهل با فرد دیگری که همسر قانونی وی نمیباشد از طریق اینترنت و چت. محتوای گفتگوها و تبادل تصاویر و مشخصات عموما در رابطه با مسایل جنسی و صمیمانه میباشد.

 

عمده نیازهایی که فرد در یک رابطه نامشروع و پنهانی سعی در تامین آنها دارد به قرار زیر میباشد:

مورد نیاز بودن -رفاقت-درک شدن-از سوی فردی دوست داشته شدن-یک ریسک لذت بخش و مفرح-احساس آزادی – استقلال-سرگرمی- برآورده ساختن نیازهای جنسی-تقویت اعتماد بنفس-سلطه جویی-تجربه تازه-ماجراجویی-القاء داشتن استحقاق و شایستگی-رقابت-شیطنت-پر کردن خلاء تنهایی-برتری جویی-انتقام جویی-تعلق پذیری-احساس امنیت-مورد پذیرش واقع شدن-هیجان-لذت جویی-احساس جوانی کردن-تنوع طلبی-خود شناسی.
خیانت عشقی: این نوع رابطه پنهانی در ابتدا از یک صحبت کوتاه آغاز شده و به تدریح به یک رابطه عمیق و شدید بدل میگردد. در پایان نیز چیزی جز ندامت و از هم پاشیدن زندگی فرد ثمری در پی ندارد. انگیزه اصلی آن افزایش اعتماد بنفس فرد میباشد اما بطور کاذب. به انواع رابطه عشقی خیانت آمیز توجه کنید:

رابطه عشقی کورکورانه: در این نوع رابطه پنهانی فرد به نوعی به عشق اعتیاد دارد. وی به احساسی که در هنگام عاشق شدن به وی دست میدهد که همان افزایش ترشح آمفیتامین در بدنش میباشد اعتیاد دارد. که معمولا فرد را غیر منطقی و شیفته میگرداند. یک شهوت کورکورانه نسبت به یک فرد میباشد که در آن عشق بصورت وسواسی، غیر واقعی، آتشین و بی پروا نمود پیدا میکند. فرد در این نوع عشق خود را به مخاطره انداخته و به آب و آتش میزند که به وصال معشوق خود برسد. هنگامی که معشوق در کنار فرد عاشق نباشد احساس عذاب میکند و هنگامی که معشوق حضور دارد احساس وجد. این نوع رابطه عشقی میتواند از چند هفته تا چند چندین سال بطول انجامد. اما پس از گذشت زمان هر دو فرد پی میبرند که آنطور که تصور میکردند یکدیگر را نمیشناسند و با یکدیگر سازگاری و تفاهم ندارند. در این نوع رابطه فرد از همسر و یا شریک پیشین خود معمولا جدا میگردد.

رابطه عشقی تفننی: این نوع رابطه پنهانی بر مبنای دوستی، تفاهم و مراقبت دو جانبه از یکدیگر شکل میگیرد. این نوع رابطه به نوعی گریختن از وظایف، مسئولیتها و فشارهای زندگی روزمره و پناه آوردن به یک فرد جدید میباشد. در این نوع رابطه دو فرد بطور قابل ملاحظه ای احساساتی میباشند و ممکن است که با هم رابطه جنسی برقرار کنند و یا هیچگونه رابطه جنسی با یکدیگر نداشته باشند. در این نوع رابطه دو فرد اعتقاد دارند که فرصتی برای خود شناسی، رابطه جنسی، تجربه اندوزی، مشاوره و مورد پذیرش قرار گرفتن در اختیار آنان قرار میدهد. دو فرد در این نوع رابطه بسیار محرم یکدیگر بوده و رازدار میباشند. میتواند سالها بطول انجامد و یا حتی مادام العمر ادامه یابد. فرد ممکن است از همسر و یا شریک پیشین خود جدا نگردد و حتی اعتقاد داشته باشد که رابطه پنهانی وی و برآورده گشتن نیازهای وی از این طریق سبب تحکیم زندگی مشترکش میگردد.

رابطه عشقی مقطعی: این نوع رابطه پنهانی در دوران تغییر و تحول و عبور از یک مقطع به مقطع دیگر زندگی فرد به وقوع می پیوندد. میان دو فردی که خواهان تجارب غیر جدی، سرگرم کننده و افزایش دهنده عزت نفس میباشند. بیشتر در هنگام رویدادهای مثبت مانند ارتقاء مقام، ترفیع، پاداش، یافتن شغل جدید توسط همسر، فرزند دار شدن و یا نقل مکان به یک خانه جدید حادث میگردد. در زمان موفقیت در فرد نوعی احساس شایستگی و کفایت پدید می آید که در فرد توقع یک پاداش ویژه را ایجاد میکند. مانند رابطه برقرار کردن با یک فرد تازه که هم سرگرم کننده باشد و هم زیاد سختگیر و مشکل پسند نباشد. این حالت در زمانهای ناخوشایند نیز میتواند به وقوع بپیوندد. زمانی که فرد خواهان فردی است که قادر باشد ناکامی، شکست و ناراحتی وی را درک کرده و تسلی خاطر و پشتیبان وی باشد. این نوع رابطه کلا زود گذر میباشد و عمرش کوتاه است. شاید کمتر از یک سال و بندرت زندگی مشترک فرد را از هم میگسلد. این رابطه برای فرد نیازهای امنیت، اختیار داشتن، تعلق پذیری، عاشق و معشوق بودن، مورد پذیرش بودن و اعتماد بنفس را تامین میکند.

رابطه عشقی انتقامجویانه: برخی از زنان از مردان و برخی مردان نیز از زنان نفرت دارند. آنها لذت را در آزار دادن، فریب دادن و بازی دادن دیگران میبینند. آنها دروغگویان ماهری نیز میباشند. آنها قربانیان خود را معمولا از میان افراد آسیب پذیر، ساده لوح و معصوم شناسایی و انتخاب میکنند. آنها در ابتدا وعده های خوشایندی به طرف مقابل میدهند اما در انتها چیزی جز ناکامی، رنجش خاطر و تحقیرشدگی برای قربانی باقی نمیگذارند. فرد ابتدای آشنایی خیلی با حیله گری و ظرافت به قربانی نزدیک میگردد. ممکن است خود را فرد بسیار موفق و یا سرشناس معرفی کند و یا آنکه خود را یک قربانی رقت انگیز جا زده و حس ترحم قربانی را بر بینگیزد. اما پس از گذشت زمان بتدریج قربانی را نا امید، تحقیر و مطیع خود میگرداند. پول، وقت، انرژی و اعتماد بنفس قربانی خود را میگیرد. در اینگونه افراد با سلطه جویی و کنترل کردن فرد دیگر نوعی احساس امنیت در فرد پدید می آید. فرد در این رابطه پنهان از همسر و یا شریک پیشین خود جدا نمیگردد.

خیانت جنسی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

رابطه جنسی رفاقتی: در این نوع رابطه پنهانی دو فرد با یکدیگر رابطه جنسی داشته و از یکدیگر مانند دو دوست مراقبت میکنند. با اینحال زیاد با یکدیگر صحبت نمیکنند. آنها با یکدیگر خوش بوده و با یکدیگر بودن لذت میبرند. آنها میپندارند که این نوع رابطه پنهانی نه تنها هیچ لطمه ای به زندگی مشترک با همسرشان نمیزند بلکه تاثیر مثبتی نیز بروی آن میگذارد. این نوع رابطه ممکن است سالها بطول انجامد. این رابطه عزت نفس، حس پذیرش، هیجان، خیالپردازی، لذت، شیطنت، اشتیاق وارضای تمایلات جنسی فرد را برآورده میسازد.

رابطه جنسی ماجراجویانه: در این رابطه پنهانی نیز رابطه جنسی وجود دارد. یک رابطه مفرح و شیطنت آمیز میباشد. دو فرد برخی اوقات تصور میکنند کودک بوده و طرف مقابلشان اسباب بازی میباشد که به فرد دیگری تعلق دارد. هر دو فرد در این رابطه خود محور بوده و در جستجوی لذت خویش میباشند. معمولا نیز دارای شریک جنسی فراوانی هستند. برای فرد رابطه جنسی یک بازی رقابتی و وسیله ای برای کنترل و سلطه جویی میباشد. این نوع رابطه به فرد عزت نفس، حس شایستگی ،رقابت، هیجان، شیطنت و زیرکی میبخشد ولی در نهایت باعث از هم گسستگی زندگی و شرمساری او خواهد گردید.

رابطه جنسی مرض گونه: برخی روابط جنسی پنهان تنها یک شب بطول می انجامد. حتی فرد نام معشوقه خود را نیز به خاطر نمی سپارد. اینگونه افراد تنها می خواهند چیزی را اثبات کنند و تنها انگیزه آنان ارضاء جنسی میباشد. در جستجوی روابط جنسی بودن مکرر آنان آشکار کننده احساس تردید به خویش، خشم، انتقامجویی و یاغیگری مفرط آنان میباشد. در این نوع رابطه فرد از همسر خود جدا نمیگردد چون نیازی به این کار ندارد. این نوع رابطه به فرد احساس عزت نفس و قدرت توام با غرور، تسکین، خصومت، تنهایی، برتری، و انتقامجویی میبخشد.

منبع : سایت مردمان

گردآوری : سایت تفریحی فارسی مد


[ چهارشنبه 91/6/15 ] [ 6:0 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

عکس -اقوام ایرانی

پرتره های زیبا از اقوام ایرانی:


[ سه شنبه 91/6/14 ] [ 5:0 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

چگونه گونهها و لبهای خود را بهطور طبیعی برجسته کنیم؟
نکته مهم برای گونه‌گذاری یا برجسته کردن لب‌ها این است که پزشک متبحر ابتدا با توجه به تجربه خویش و سن هر فرد به طور اختصاصی با وی مشورت کرده و به او توصیه کند که آیا برایش تزریق ژل هیالورونیک قابل جذب بهتر است یا تزریق چربی، تا نتیجه کاملا مطلوب باشد
برترین مجله اینترنتی ایران


 برترین ها:  نکته حائز اهمیت برای گونه‌گذاری یا برجسته کردن لب‌ها این است که پزشک متبحر ابتدا با توجه به تجربه خویش و سن هر فرد به طور اختصاصی با وی مشورت کرده و به او توصیه  کند که آیا برایش تزریق ژل هیالورونیک اسیدی قابل جذب بهتر است یا تزریق چربی، تا نتیجه کار کاملا مطلوب باشد


گونه‌ها ولب‌های هر شخص 2 جزء بسیار مهم در صورت (face) وی می‌باشد؛ به طوری که در میزان برجسته کردن و فرم برجسته کردن آنها فوق‌العاده باید دقت داشت. زیرا فرم دادن و حجم دادن به لب‌ها و گونه‌های یک فرد باید کاملا با شخص دیگری تفاوت داشته باشد، زیرا این 2 جزء نقش بسیار مهمی در زیبایی کلی صورت دارند. به‌طوری که مثلا یک فرم خاص برجسته کردن لب‌ها ممکن است در صورت یک شخص جلوه بسیار زیبایی داشته باشد ولی همین فرم خاص برای شخص دیگری به هیچ‌وجه زیبایی نداشته باشد، بنابراین در برجسته کردن لب‌ها یا حجیم کردن گونه‌ها (گونه‌گذاری) باید فوق‌العاده آگاهانه هارمونی و هماهنگی سایر اجزای صورت ازجمله بینی و چشم‌ها از نظر فاصله و زاویه‌های آنها با لب‌ها و گونه‌ها را شناخت و به صورت کاملا علمی و دقیق عمل کرد تا نتیجه کار مانند یک نقش هنرمندانه شود. برای درک بهتر مطالب صحبت?های دکتر داوود مقامی متخصص جراحی عمومی را در این زمینه می?خوانیم.



  چه نکاتی باید در برجسته‌کردن لب‌ها و گونه‌ها مورد توجه قرار گیرد؟
  •  توجه بسیار زیاد به نوع فرم دادن و مقدار (حجم) برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها به‌طوری‌که در عین زیبایی حالت غیرطبیعی و مصنوعی نداشته باشد.
  •  باید توجه داشت عمق تزریق دقیق و صحیح باشد تا عارضه‌ای برای فرد ایجاد نشود.
  •  درتزریق ژل‌ها استفاده از ژل‌های جدید قابل جذب هیالورونیک اسید تاکید می‌شود زیرا اگر توسط پزشک باتجربه و متبحر تزریق شود، عارضه‌هایی مانند گلوله‌شدن، جابه‌جا شدن، عفونت، آلرژی و... نخواهد داشت.
  •   باید دقت شود شکل ایجاد شده لب‌ها و گونه‌های جدید تناسب با بقیه اجزای صورت،‌ سن شخص، موقعیت اجتماعی و شغلی فرد داشته باشد به‌طوری که حالت مصنوعی نداشته و حالت طبیعی (natural) ظاهر شخص حفظ شود.
  •  مقدار تزریق باید به نحوی باشد که فرم کلی صورت شخص را به هم نزند.



  روش‌های معمول و متداول امروزی برای برجسته کردن لب‌ها و گونه‌گذاری کدامند؟


پرکننده‌‌های (Filler) معمول و مرسوم امروزی 2دسته‌اند:
  •  ژل‌ها: بهترین و مطمئن‌ترین نوع ژل‌ها، ژل‌های هیالورونیک اسیدی قابل جذب هستند. مهم?ترین نکته آن است که از مارک‌های معتبر و موردتأیید سازمان FDA استفاده شود.
 اگرچه مدت ماندگاری این نوع ژل‌ها بین یک سال تا یک سال و نیم است ولی در عوض عارضه?هایی‌مانند (گلوله شدن، جابه‌جایی و عفونت)را ندارند اما درگذشته ژل‌هایی که به کار می‌رفتند، غیرقابل جذب بوده و عوارضی از جمله جابه‌جایی، گلوله شدن و عفونت داشتند که امروزه تقریبا منسوخ شده‌اند و ژل‌‌های جدید که قابل جذب هستند جایگزین برتر آنها شده‌اند، چون کاملا سازگار  با بافت طبیعی بدن انسان ساخته شده‌اند و هیچ نوع عارضه‌ای برای شخص ایجاد نمی‌کنند.
  •  تزریق چربی: همان‌طور که در مقالات پیشین گفته شد از بافت چربی طبیعی بدن خود فرد برای حجم دادن و برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها می‌توان استفاده کرد.


   یک توصیه مهم:

تجربه نشان داده که بهتر است برای گونه‌گذاری یا برجسته‌کردن لب‌ها در جلسه اول از مقدار کمی تزریق شروع کنیم زیرا اگر شما قصد افزایش حجم آنها را داشته باشید توانایی و قدرت مانور پزشک برای افزایش حجم آنها زیاد است و در نهایت یک لب یا گونه دلخواه و طبیعی حاصل خواهد شد که از نظر زیبایی، تناسب و طبیعی بودن آن رضایت‌ بیمار را کسب می‌کند

چگونه خط خنده و خط سن(خط افتادگی صورت) را ازروی صورت خوداز بین ببریم؟

     نکاتی که باید درباره خط‌خنده دانست 


برای از بین بردن خط خنده (Nasolabial fold) و خط سن (Marionet line) که باعث پیرتر نشان دادن صورت شخص و بالا نشان دادن سن فرد می‌شود، مناسب?ترین روش تزریق چربی یا تزریق ژل‌های قابل جذب و هیالورونیک اسید است. از  بین بردن این خطوط باعث جوان‌تر شدن صورت شخص می‌شود. البته نکته فوق‌العاده حائز اهمیت که باید درنظر داشت این است که در انتخاب ژل و چربی تشخیص پزشک باتجربه و متبحر بسیار مهم است، زیرا پزشک در انتخاب نوع پرکننده باید مسائل مهمی از جمله:  سن فرد، دلیل ایجاد این خطوط، میزان و حجم تزریق،عمق تزریق ، طبیعی بودن و... را مورد توجه قرار دهد تا نتیجه کار کاملا رضایت‌بخش باشد.


[ سه شنبه 91/6/14 ] [ 2:0 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

تست عشق

آیا در رابطه عشقی تان یک قربانی هستید ؟ – تست عشق

 

آیا در رابطه عشقی تان یک قربانی هستید ؟ - تست عشق | Www.FarsiMode.CoM

 

آیا عاشق هستید ؟ آیا احساس می کنید در رابطه تان ، این شما هستید که قربانی هستید ؟
آزمونی که در زیر آمده، به شما کمک میکند تا دریابید در قربانی شدن عشق، چه اندازه، جدی هستید:

این آزمون، شامل ده نشانه ی خطر است که به شما در شناسایی قربانیان عشق کمک میکند ، می توانید آزمون را براساس رابطه ای که هم اکنون دارید و یا بر اساس روابط گذشته خود پاسخ دهید.


یک قلم و کاغذ آماده کنید و هریک از جمله های خبری این آزمون را بر حسب این که تا چه حد در مورد شما صدق می کند، با یکی از گزینه های (بسیار زیاد، اغلب، گاه به گاه و به ندرت) صادقانه پاسخ دهید.


سیستم امتیازدهی:


بسیار زیاد : 0

اغلب : 4

گاه به گاه : 8

به ندرت : 10


ممکن است این که پیش خودتان اعتراف کنید، برایتان خوشایند نباشد. روبه رو شدن با این حقیقت، اولین قدم در جهت تغییر آن میباشد.


1- احساس می کنید می بایست در نزدیکی نامزد یا همسرتان، پاورچین پاورچین راه بروید تا مبادا او را ناراحت کنید ؟


2- احساس می کنید نامزد یا همسرتان، با شما با احترام رفتار نمیکند ؟


3- در محل کار یا هنگامی که با دوستان خود هستید، با اعتمادبه نفس و از موضع قدرت بیش تری برخورد میکنید ؟


4- از این که انرژی منفی به نامزد یا همسرتان بدهید، احساس امنیت و راحتی نمیکنید ؟


5- از این که نیازها و خواسته های تان را از نامزد یا همسرتان مطالبه کنید، مردد هستید و بعضی اوقات نگران اید که مبادا بیش از حد محتاج جلوه کنید ؟


6- احساس میکنید رفتار نامزد یا همسرتان با شما، به مراتب بدتر از رفتار شما با اوست ؟


7- هنگامی که نامزد یا همسرتان رفتار مهربانانه ای با شما ندارد، به امید جلب محبتش، تلاش می کنید تا هرچه بیش تر با او مهربان باشید ؟


8- احساس میکنید برای این که به نامزد یا همسرتان نشان دهید که از عشق، محبت، آزادی و برابری سهمی دارید، باید خیلی تلاش نمایید تا او متقاعد گردد ؟


9- بیش تر اوقات مجبورید در مورد رفتار همسر یا اوضاع و شرایط زندگی تان، برای دیگران عذر و بهانه بیاورید و از او دفاع کنید ؟


10- به خاطر دست کم گرفتن و زیرپا گذاشتن عزت نفس خود در مقابل همسرتان، بیش تر اوقات از دست خودتان عصبانی می شوید، گرچه به خودتان قول داده بودید هرگز چنین رفتاری نکنید، اما هم چنان اجازه میدهید با عشق و محبت، کم تر از آن چه به راستی استحقاقش را دارید، با شما رفتار کنند ؟

 


حال امتیازهای خود را جمع ببندید:

امتیاز بین 80 تا 100 :

شما در رابطه ی خود، از موضعی برابر با همسرتان برخوردارید و هرگز آن چه و آن که هستید را به خاطر عشقِ بیش تر، فدا نمی کنید ؛ به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در آینده، روی مواردی که امتیاز کم تری گرفته اید، کار کنید.


امتیاز بین 60 تا 79 :

شما یک قربانی عشق با مشکل جدی نیستید اما در بسیاری از جاها، در روابط خود از موضع ضعف برخورد می کنید. توجه نمایید که ترس از دست دادن و تأیید، شما را از درخواست آن چه استحقاقش را دارید، بازمی دارد. سعی کنید در راستای عشق ورزیدن، با خودتان کار کنید.


امتیاز بین 40 تا 59 (خطر) :

چه بخواهید و چه نخواهید، اعتراف کنید که در روابط خود با همسرتان، قربانی عشق هستید زیرا اجازه می دهید با شما بدرفتاری کنند. به منظور احقاق حق خود، در مقابل همسرتان نمی ایستید و چنان در فداکردن خود، جهت عشق بیش تر، متخصص شده اید که دیگر از یاد برده اید راحت بودن کنار دیگری، به چه معناست و چگونه احساسی می باشد. اندکی از این عشق را به خودتان هدیه دهید.


امتیاز بین صفر تا 39 (اورژانسی) :

شما یک قربانی عشق حرفه ای هستید. به احتمال زیاد نسبت به خود، از احترام شخصی بسیار ناچیزی برخوردارید و یا اصلاً از آن برخوردار نیستید؛ با توجه به رفتارهای بسیاری بدی که در زندگی با شما می شود، می توان گفت که اعتمادبه نفس تان نیز بسیار پایین است. تا زمانی که خود را دوست ندارید، انتظار نداشته باشید به شما عشق بورزند. وقت آن رسیده که برخیزید و مانند یک فرد قوی باشید. مشاوره و کمک حرفه ای بگیرید و از فداکردن خود، دست کشیده و عزت نفس تان را دوباره بازیابید.


[ دوشنبه 91/6/13 ] [ 5:0 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

تصاویری زیبا از طبیعت 1

[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 5:0 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

جملات الهام بخش برای زندگی (1)

[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 11:0 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

خاطـره ای تفـکربرانگیـز از پـروفسور حسـابی

خاطـره  ای تفـکربرانگیـز از پـروفسور حسـابی

 پروفسور حسابی؛ ملقب به پدر فیزیک ایران بعد از ملاقاتی که با انیشتین داشتند و پس از آنکه انیشتین به ایشان نوید می دهند که نظریه شما در آینده ای نه چندان دور، علم فیزیک را در جهان متحول خواهد کرد، به پروفسور پیشنهاد می دهد که برای تکمیل نظریه خود در آزمایشگاه مجهز دانشگاه شیکاگو به کار خود ادامه دهد. در ادامه ایمیل خاطره ای بسیار آموزنده از ایشان در دانشگاه شیکاگو نقل شده که هر ایرانی را به فکر وا می دارد. امیدوارم شما دوستان هم فرصت خوندنش رو از دست ندهید ...

 دانشگاه شیکاگو بسیار پیشرفته بود. مهم تر از هر چیزی آزمایشگاه های متعدد و معتبر آن بود.

 من در لابراتوار بسیار پیشرفته اپتیک، مشغول به کار شدم. در خوابگاه دانشگاه هم اتاق مجهزی برای اقامت، به من داده بودند.

 از نظر وسایل رفاهی، مثل اتاق یک هتل بسیار خوب بود. آدم باورش نمی شد، این اتاق در دانشگاه باشد. معلوم بود که همه چیز را، برای دلگرمی محققین و اساتید، فراهم کرده بودند.

 نکته خیلی مهم و حائز اهمیت، آزمایشگاه ها و چگونگی تجهیزات آن بود. یک نمونه از آن مربوط به میزی می شد که در آن آزمایشگاه به من داده بودند. این میز کشوی کوچکی داشت.

 از روی کنجکاوی آنرا بیرون کشیدم و با کمال تعجب، چشمم به یک دسته چک افتاد. دسته چک را برداشتم و متوجه شدم تمام برگه های آن امضا شده است!

 فوراً آنرا نزد پروفسوری که رئیس آزمایشگاه ها و استاد راهنمای خودم بود بردم. چک را به او دادم و گفتم: ببخشید استاد، که بی خبر مزاحم شدم. موضوع بسیار مهمی اتفاق افتاده است. ظاهراً این دسته چک مربوط به پژوهشگر قبلی بوده و در کشوی میز من جا مانده است. و اضافه کردم، مواظب باشید، چون تمام برگ های آن امضا شده است، یک وقت گم نشود.

 پروفسور با لبخند تعجب آوری، به من گفت: این دسته چک را دانشگاه برای شما، مانند تمام پژوهشگران دیگر دانشگاه، آماده کرده است، تا اگر در هنگام آزمایش ها به تجهیزاتی نیاز داشتید، بدون معطلی به کمپانی سازنده تجهیزات اطلاع بدهید. آن تجهیزات را، برای شما می آورند و راه می اندازند و بعد فاکتوری به شما می دهند. شما هم مبلغ فاکتور شده را روی چک می نویسید و تحویل کمپانی می دهید. به این ترتیب آزمایش های شما با سرعت بیشتری پیش می روند.

 توضیح پروفسور مرا شگفت زده کرد و از ایشان پرسیدم: بسیار خوب، ولی این جا اشکالی وجود دارد، و آن امضای چک های سفید است؛ اگر کسی از این چک سوء استفاده کرد، شما چه خواهید کرد؟با لبخند بسیار آموزنده ای چنین پاسخ داد: "بله، حق با شماست. ولی باید قبول کنید، که درصد پیشرفتی که ما در سال بر اساس این اعتماد به دست می آوریم، قابل مقایسه با خطایی که ممکن است اتفاق بیفتد نیست."

 "این نکته، تذکر یک واقعیت بزرگ و آموزنده بود. نکته ای ساده که متاسفانه ما در کشورمان نسبت به آن بی توجه هستیم."

 یک روز که در آزمایشگاه مشغول به کار بودم، دیدم همین پروفسور از دور مرا به شکلی غیر معمول، نگاه می کند. وقتی متوجه شد که من از طرز دقت او نسبت به خودم متعجب شده ام، با لبخندی بسیار
 جذابی کنارم آمد و گفت: آقای دکتر حسابی، شما تازگی ها چقدر صورتتان شبیه افراد آرزومند شده است؟ آیا به دنبال چیزی می گردید، یا گم گشته خاصی دارید؟

 من که از توجه پروفسور تعجب کرده بودم با حالت قدرشناسی گفتم: بله، من مشغول تجربه ی نظریه ی خودم در مورد عبور نور از مجاورت ماده هستم. برای همین، اگر یک فلز با چگالی زیاد، مثل شمش طلا با عیار بالا داشتم، از آزمایش های متعدد، روی فلزهای معمولی خلاص می شدم و نتایج بهتری را در فرصت کمتری به دست می آوردم؛ البته این یک آرزوست.

 او به محض شنیدن خواسته ام، گفت: پس چرا به من نمی گویید؟

 گفتم آخر خواسته من، چیز عملی نیست. من با شمش آلومینیوم، میله برنز و میله آهنی تجربیاتی داشته ام. ولی نتایج کافی نگرفته ام و می دانم که دستیابی به خواسته ام غیر ممکن است.

 پروفسور وقتی حرف های مرا شنید از ته دل خنده ای کرد و اشاره کرد که همراه او بروم.

 با پروفسور به اتاق تلفنخانه دانشگاه آمدیم. پروفسور با لبخند و شوق، به خانمی که تلفنچی و کارمند جوان آنجا بود، سفارش شمش طلا داد و خداحافظی کرد و رفت.

 من که هنوز باورم نمی شد، فکر می کردم پروفسور قصد شوخی دارد و سربه سرم می گذارد. با نومیدی به تعطیلات آخر هفته رفتم.

 در واقع 72 ساعت بعد، یعنی روز دوشنبه که به آزمایشگاه آمدم، دیدم جعبه ای روز میز آزمایشگاه است. یادداشتی هم از طرف همان خانم تلفنچی، روی جعبه قرار داشت که نوشته بود امیدوارم این شمش طلا، به طول 25 سانتی متر و با قطر 5 سانتی متر با عیار بسیار بالایی به میزان 24، که تقاضا کرده اید، نتایج بسیار خوبی برای کار تحقیقی شما بدست دهد.

 با ناباوری ولی اشتیاق و امید به آینده ای روشن کارم را شروع کردم. شب و روز مطالعه و آزمایش می کردم تا بهترین نتایج را بدست آورم.

 حالا دیگر نظریه ام شکل گرفته بود و مبتنی بر تحقیقات علمی عمیق و گسترده ای شده بود.

 بعد از یکسال که آزمایش های بسیار جالبی را با نتایج بسیار ارزشمندی به دست آورده بودم، نزد آن خانم آوردم و شمش طلای خرده شده و تکه تکه را که هزار جور آزمایش روی آن انجام داده بودم را داخل یک
 جعبه روی میز خانم تلفنچی گذاشتم.

 به محض اینکه چشمش به من افتاد مرا شناخت و با لبخند پر مهر و امیدی، از من پرسید: آیا از تحقیقات خود، نتایج لازم را بدست آوردید؟

 فوراً پاسخ دادم: بلی، نتایج بسیار عالی و شایان توجهی، بدست آوردم. به همین دلیل نزد شما آمده ام که شمش را پس بدهم، ولی بسیار نگران هستم. زیرا این شمش، دیگر آن شمش اولی نیست، و در جعبه را باز کردم و شمش تکه تکه شده را به او نشان دادم و پرسیدم حالا باید چه کار کنم؟ چون قسمتی از این شمش را بریده ام، سوهان زده ام و طبیعتاً مقداری از طلاها دور ریخته شده است.

 خانم تلفنچی با همان روی خوش لبخند بیشتری زد و به من گفت: اصلاً مهم نیست، نتایج آزمایش شما برای ما مهم است. مسئولیت پس دادن این شمش با من است.

 وقتی با قدم های آرام و تفکری ژرف از آنچه گذشته است، به خوابگاه می آمدم، به این مهم رسیدم، که علت ترقی کشورهای توسعه یافته، همین اطمینان خاطر و احترام کارکنان مراکز تحقیقاتی می باشد و بس، یعنی کافیست شما در یک مرکز آموزشی، دانشگاهی و یا تحقیقاتی کار کنید، دیگر فرقی نمی کند که شما تلفنچی باشید یا استاد.

 چون تمام مجموعه آن مراکز در کشورهای پیشرفته دارای احترام هستند و بسیار طبیعی است که وقتی دست یک پژوهشگری در امر تحقیقات و یا تمام تجهیزات باز باشد و دارای احترامی شایسته باشد، حاصلی به جز توسعه علمی در پی نخواهد داشت.

 منبع: کتاب استاد عشق تالیف ایرج حسابی


[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 10:44 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

عروسکهای دیدنی نوئل کروز
عروسکهای دیدنی نوئل کروز  

 

Noel Cruz is one of the most versatile & distinguished repaint artists in the doll community. He is most recognized for his character & celebrity based dolls due to their uncanny resemblance to the people they portray. His dolls are derived from several models like Gene, Tyler, Sydney, etc, by various doll-makers such as Robert Tonner & Franklin Mint.

نوئل کروز یکی از با استعداد ترین افراد در ساخت عروسک است. معروفیت او بیشتر بخاطر عروسکهای او که از روی شخصیت ها و ستاره های مشهور ساخته است ،می باشد. کافیست به او عروسکی کارخانه ای را بدهید تا او با طراحی روی چهره عروسک ، آنرا به شخصیت معروفی تبدیل کند!

نکته جالب درباره عروسکهای نوئل این است که این عروسکها دارای چهره هایی با جزئیات فراوان و بسیار شبیه به یک شخصیت واقعی هستند.


[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 9:58 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

تصاویری زیبا از طبیعت 2

[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 9:0 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

روابط جنسی زن و شوهر

0 , 0

روابط جنسی زن و شوهر

روابط جنسی زن و شوهر

تعاریف زیادی از خانواده شده است. بر اساس یکی از این تعاریف خانواده زیربنایی ترین بنیان جوامع بشری است که بر اساس پیوند مقدس زن و مرد و به علت کشش جنسی دو جنس ایجاد می شود، طبق این تعریف رابطه جنسی همسران علت تشکیل خانواده و هویت یک زندگی مشترک است.

به گزارش آژانس خبری روز(دی نا)؛ مسوول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد با بیان اینکه «روابط جنسی زن و شوهر هویت زندگی مشترک است و فراتر از کارکرد یک خانواده است.» گفت:«توصیه کلی و اساسی این است که زوجین تا جایی که می توانند برای تمام اختلافات خود راه حلی پیدا کنند یا لااقل دامنه این اختلافات را به ارتباطات جنسی خود سرایت ندهند چرا که تنها چیزی که می تواند، زندگی مشترک زوجین را از فروپاشی کامل، نجات دهد روابط جنسی خوب و مستمر میان زوجین است.»…

 

دکتر محمد حسین اخوان تقوی در گفت و گو با سلامت نیوز گفت:«زندگی مشترک میان زن و شوهر به دو قسمت داخل بستر و خارج از بسترخواب تقسیم می شود و اگرچه بخش کوچکی از زندگی زن و شوهر شامل داخل بستر می شود اما بسیار با اهمیت است و عامل استحکام، قوام ودوام زندگی است .»

وی درادامه گفت:«وقتی صحبت از رابطه جنسی زن و شوهر می کنیم رابطه ای است که توام با عشق و تعهد و پایبندی است و برداشت ما از رابطه جنسی به عنوان یک رویداد کوتاه مدت نیست بلکه برنامه ای است که اوج آن داخل بستر است و بسیار عمیق و پایداراست و باید به آن توجه زیادی شود چرا که روابط جنسی زن و شوهر هویت زندگی مشترک است و فراتر از کارکردهای یک خانواده است.

مسوول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد گفت:«تعاریف زیادی از خانواده شده است. بر اساس یکی از این تعاریف خانواده زیربنایی ترین بنیان جوامع بشری است که بر اساس پیوند مقدس زن و مرد و به علت کشش جنسی دو جنس ایجاد می شود، طبق این تعریف رابطه جنسی همسران علت تشکیل خانواده و هویت یک زندگی مشترک است.»

وی در ادامه گفت:«یک خانواده دارای کارکردهای مختلفی است از جمله کارکرد اقتصادی به عنوان مثال زن خانواده سعی در مدیریت اقتصادی خانواده دارد و یا کارکرد تربیت نسل سالم آینده و تحویل آن به جامعه، اما نقص در هریک از این کارکردها اصل زندگی مشترک را زیر سوال نمی برد اما روابط جنسی زوجین در بطن تعریف تشکیل خانواده گنجانده شده و بقا و ادامه زندگی بدون آن سوال برانگیزاست.»

مسوول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد افزود:«اگر روابط جنسی زن و شوهر اینقدر مهم است که استحکام و دوام زندگی مشترک در گرو آنست باید مراقبت نمود که روابط جنسی زن و شوهر دستخوش ناملایمات و دغدغه های رایج زندگی نشود.»

دکتر محمد حسین اخوان تقوی گفت:«وقتی به هر دلیلی میان زن وشوهر در خارج از بستر اختلافی بوجود بیاید این اختلافات هر چه باشد به صورت تصاعد حسابی میان زن و شوهر فاصله می اندازد اما اگر اختلافات از نوع جنسی باشد این اختلافات به صورت تصاعد هندسی و لگاریتمی میان آنان شکاف می اندازد.

البته باید توجه کرد که نشانه های اختلافات زناشویی در خارج و داخل بستر خواب با هم متفاوت است در مشاجرات و بگو مگوهای زن و شوهر هردو کم و بیش از دلخوری هم و تاحدودی علت آن آگاهند اما اختلافات داخل بستر را می توان به کوه یخی تشبیه کرد که شاید بخش کوچکی از آن بیرون آب باشد و به نظر کوچک برسد اما بخش اعظم آن در زیر آب قرار داشته و دیده نمی شود به عبارت دیگر در اختلافات جنسی گاهی همسر متوجه نارضایتی طرف مقابل نمی شود و زمانی متوجه می شود که دیر شده و عوارض این اختلافات بروز کرده است.

به عنوان مثال زن با فرزندش بدرفتاری می کند و یا مرد به سمت اعتیاد کشیده شده و یا رابطه خارج از چارچوب خانواده رخ داده است به عبارت دیگر وقتی این نوع اختلافات سرباز می کند که یک عارضه شدید دامنگیر زندگی شده است.»

وی در ادامه گفت:«گاهی هم اختلافات جنسی زن و شوهر با نشانه های غیرمستقیم و غیر اختصاصی مانند عصبانیت و پرخاشگری ناموجه ، بهانه جویی ها و غرزدن های ظاهرا بی دلیل، سردرد یا دردهای مزمن و پراکنده بدون علت مشخص، بدبینی ها و نظایر اینها بروز می کند.»

دکتر اخوان درباره تفاوت دیگر اختلافات داخل و خارج بستر خواب گفت:«اگرعلت تقاضای متارکه بر اساس اختلافات خارج از بستر باشد شاید بتوان زن و شوهر را با هم آشتی داد اما اگر اختلافات بر اثر مشکلات ناشی از روابط جنسی باشد بازگرداندن زوجین به زندگی مشترک معمولا سخت تر خواهد بود.»

وی تاکید کرد:«معمولا اگر روابط جنسی زن و شوهر خوب باشد زمانی که زوجین دچار برخی اختلافات و مشاجراتی می شوند که راه حلی برای آن پیدا نمی کنند بر اثر این رابطه جنسی خوب این مشاجرات تامدت ها فروکش می کند و در واقع روابط جنسی خوب جنبه پیشگیرانه داشته و تسکینی برای کل زندگی است.»

مسوول آموزش کلینیک سلامت خانواده دانشگاه شاهد توصیه کرد:«توصیه کلی و اساسی این است که زوجین تا جایی که می توانند برای تمام اختلافات خود راه حلی پیدا کنند و در آن به تفاهم برسند و اگر این مشکل آنها حل نمی شود سعی کنند آتش اختلافات را گسترش ندهند و به روابط جنسی خود سرایت ندهند چرا که گاهی تنها چیزی که می تواند زندگی مشترک زوجین را از فروپاشی کامل، نجات دهد روابط جنسی خوب و مستمر میان زوجین است.»

گردآوری : پایگاه اینترنتی فارسی مد


[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 8:0 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

<      1   2   3   4   5   >>   >
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی