سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

زیباتری و معروفترین جزایر یونان

ونان (Greece) کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان است، این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان و در شرق با ترکیه دارای مرز مشترک زمینی است. سرزمین اصلی یونان در جنوب و شرق به وسیله دریای اژه احاطه شده و از غرب به دریای یونان محدود است. «یونان» نام فارسی این کشور است. یونان در محل اتصال سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است و وارث میراث یونان باستان، امپراتوری بیزانس و نزدیک چهار قرن سلطه ترکان عثمانی است.


جزیره Lesvos

Lesvos (یا جزیر? لسبوس) جزیره ای در یونان می باشد که در شمال شرقی دریای اژه واقع شده است. مساحت این سرزمین 1632 کیلومتر مربع می باشد که 320 کیلومتر از آن را ساحل تشکیل می دهد و بدین ترتیب این جزیره سومین جزیر? بزرگ یونانی و بزرگترین جزیره در بین سایر جزایر یونانی می باشد که در دریای اژه پراکنده شده اند. این جزیره توسط تنگ? Mytilini از ترکیه جدا شده است.


جزیره Mykonos

Mykonos (یا جزیر? میکنوس) به عنوان بخشی از جزایر Cyclades، یک جزیر? یونانی است که بین تینوس، سایروس، پاروس و نکسوس قرار گرفته است. این جزیره ناحیه ای به وسعت 85.5 کیلومتر مربع را پوشش می دهد و سطح آن در بالاترین نقطه 341 متر بالاتر از سطح دریا قرار می گیرد. اینجا 9.320 نفر سکنه دارد (تا سال 2001) که اکثر آنها در بزرگترین شهر آن یعنی Mykonos زندگی می کنند که در ساحل غربی واقع شده است. (به Mykonos اصطلاحا Chora هم می گویند که به معنی شهر است. اینگونه نامگذاری در زبان یونانی زمانی اتفاق می افتد که نام یک جزیره با نام شهر اصلی اش یکسان باشد.) Mykonos یکی از جزایر چند ملیتی اروپاست و مقامی سمبلیک در بین گردشگران اروپایی بدست آورده است.


جزیره Santorini

جزیره سنتورینی (Santorini) که با نام "ترا(Thera)" نیز شناخته می شود در200 کیلومتری کشور یونان در دریای اژه قرار دارد. جمعیت این جزیره کمتر از 15000 نفر می باشد و به خاطر محلی که جزیره واقع شده و رنگ خانه های آن معروف شده است. جزیره سانتورینی نمای بسیار زیبایی دارد و از نظر جغرافیایی بی نظیر است که هرکس حداقل یک بار در زندگی اش باید آنرا ببیند علیرغم موج عظیم توریستهایی که در این جزیره ازدحام می کنند. درطول قرنها , یونانیان روستاهایی را بر لبه های تیز آتشفشانهای بلند سانتورینی بنا می کردند. این اجتماعهای فریبنده همراه با نماهای نفس گیراز تخته سنگهای صاف و خلیج آبی عمیق به سانتورینی زیبایی ای می بخشد که همگان را شیفته این منظره ها میسازد. چنانکه امروزه معلوم شده است جزیره سانتورینی در 3500 سال پیش پدید آمده هنگامیکه آتشفشان عظیمی فوران کرده بیشتر قسمتهای جزیره امروزی را به بیرون ریخته است .


جزیره Rhodes

Rhodes (یا جزیر? رودس) جزیره ای در یونان می باشد که در دریای اژ? شرقی واقع شده است. Rhodes از لحاظ جمعیت و وسعت، بزرگترین جزیره از میان جزایر Dodecanese می باشد. جمعیت آن 117.000 نفر است و مرکز آثار باستانی این گروه از جزایر می باشد. قانونا، این جزیره یک شهر مستقل در درون بخش وابست? Rhodes می باشد که همگی جزو محدود? اژ? جنوبی هستند. شهر اصلی این جزیره و محل استقرار شهرداری آن، شهر Rhodes می باشد که 53.709 نفر سکنه دارد (تا سال 2001) و در شمال شرقی جزیر? کرت، جنوب شرقی آتن و جنوب غربی ساحل آنتالیای ترکیه واقع شده است.


جزیره Crete

Crete (یا جزیر? کرت) بزرگترین و پرجمعیت ترین جزیر? یونانی و پنجمین جزیر? بزرگ در دریای مدیترانه است. این جزیره قسمت مهمی از اقتصاد و فرهنگ موروثی یونان را تشکیل می دهد و این در حالیست که خصوصیات فرهنگی و محلی خود را نیز حفظ می کند (مانند لهجه، شعر و موسیقی). همچنین کرت مرکز تمدن Minoan می باشد که از اولین تمدن های اروپا بوده است.

منبع: لست سکند


[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 6:0 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

عجایب هفتگانه کانادا

کانادا سرزمینی زیبا و جذاب برای گردشگران است؛ سرزمینی با جاذبه‌ها و عجایب طبیعی و مصنوعی فراوان که چشم‌نواز و نفسگیرند. طبیعت بکر و زیبای این سرزمین که تلفیقی از جنگل و برف است، سبب می‌شود گردشگران بسیاری به این کشور مسافرت کنند.

 آنچه در ادامه می خوانید، 7 جاذبه مهم و دیدنی این کشور است که به‌نوعی کانادا با آن‌ها شناخته می‌شود و سند هویت آن به شمار می‌آیند.

رشته‌کوه‌های راکی:



رشته‌کوه‌های راکی با زیبایی و مناظر منحصر به فرد خود، از جمله جاذبه‌های زیبا و طبیعی کانادا به شمار می‌آیند و منطقه‌ای مفرح برای انجام فعالیت‌هایی همچون اسکی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری کوهستان و مکانی آرامش‌بخش برای گردشگران محسوب می‌شوند. این ارتفاعات از جاذبه‌های مختلف دیگری همچون یخچال‌های طبیعی، آبشارها، دریاچه‌ها و غارهایی که در آن‌ها می‌توان فسیل‌هایی از حیوانات ماقبل تاریخ را یافت، برخوردارند.



بخش قدیمی کبک:



برخی از جاذبه‌های توریستی شهر کبک را می‌توان در بخش قدیمی آن دید. این شهر در قرن هفدهم میلادی توسط یک کاشف فرانسوی بنا شد و امروز شهرک‌های بالایی و پایینی آن مملو از بناهای تاریخی و قدیمی است که به صورت گسترده زیبایی‌هایی خود را به رخ گردشگران می‌کشند. سبک‌های معماری به کار رفته در ساختمان‌ها و اماکن عمومی این شهر منحصر به فرد و متفاوت و هریک دارای ریزه‌کاری‌های مخصوص به خود است.



کانو:



کانوها را باید بخشی جدا نشدنی از تاریخ و فرهنگ کانادایی‌ها دانست؛ شناورهایی چوبی که در گذشته نقش یک وسیله حمل و نقل مطمئن را برای مسافران و کاشفان ایفا می‌کردند. کانوها تنها وسایلی هستند که در سکوت کامل و با آرامشی مثال‌زدنی گردشگران و مسافران ماجراجو را از مسیرهای آبی با زیبایی‌هایی طبیعی این سرزمین آشنا می‌کنند.



آسمان‌های مزرعه‌ای:



مرغزارها و مزارع کانادا را باید از جمله مناظر وصف‌ناشدنی این کشور برشمرد؛ دشت‌هایی وسیع، رودخانه‌ها و جویبارها، مزراع زیبا با شکوفه‌های زرد که همگی زیر آسمانی آبی و شفاف قرار دارند و طبیعتی زیبا و هیجان‌انگیز را پیش چشم هر بیننده‌ای قرار می‌دهند. طبیعت‌دوستان در این مناطق خواهند توانست به احساس آرامشی خوشایند دست یابند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.



آبشار نیاگارا:



آبشار نیاگارا یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین آبشارهای جهان به شمار می‌آید. زیبایی منحصر به فرد این آبشار آن را به موقعیتی مناسب برای سپری کردن ماه عسل زوج‌های جوان تبدیل کرده است. اما این آبشار در مرز مشترک دو کشور امریکا و کانادا قرار گرفته است، از این رو تنها نیمی از آن متعلق به کاناداست. این آبشار، نام دیگری هم دارد و به آبشار نعل اسبی نیز معروف است.



موزه پیر 21:



پیر 21 موزه ملی مهاجرت کاناداست که در شهر هالیفاکس قرار دارد. این ساختمان که زمانی ترمینال ورود کشتی‌های اقیانوس‌پیما بوده است، دروازه ورود سربازان، پناهندگان و مهاجران به این سرزمین نیز به شمار می‌آید، از این رو می‌توان این موزه را بهترین مکان برای گردشگرانی دانست که علاقه وافری به تاریخچه مهاجران دارند.



خانه اسکیموها:



خانه‌های برفی یا ایگلوها که نمونه‌های آن‌ را می‌توان در قطب شمال به‌وفور دید، از عایق‌کاری پیچیده‌ای برخوردارند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کنند. مهندسی و معماری به کار رفته در ساخت این خانه‌ها بسیار پیچیده است از این رو از آثار دستی زیبای بشر به شمار می‌آیند. در ساخت این خانه‌ها علاوه بر یخ از استخوان نهنگ نیز استفاده می‌شود تا استحکام آن افزایش یابد.

منبع: پارس توریسم


[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 6:0 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

تکه گمشده
 
چند سالی میگذشت که دایره آبی قطعه گمشده خود را پیدا کرده بود.
اکنون صاحب فرزند هم شده بود، یک دایره آبی کوچک با یک شیار کوچک.
 
زمان میگذشت و دایره آبی کوچک، بزرگ میشد.
هر چقدر که دایره بزرگ تر میشد شعاع آن هم بیشتر میشد و
مساحت شیار که دیگر اکنون تبدیل به یک فضای خالی شده بود نیز بیشتر.
 
آنقدر این فضای خالی زیاد شد و دایره ناراحت تر که ناچار برای کمک
به سراغ پدر رفت و به او گفت: پدر شما چرا جای خالی ندارید؟
پدر گفت: عزیزم جالی خالی نه، قطعه گمشده.
هر کسی در زندگی خود قطعه گمشده دارد من هم داشتم،
مادرت قطعه گم شده‌ی من بود. با پیدا کردن او تکمیل شدم.
یک دایره کامل.
پسر از همان روز جست و جوی قطعه‌ی گمشده خود را آغاز کرد.
رفت و رفت تا به یک قطعه‌ای از دایره رسید شعاع و زاویه آن را اندازه
گرفت درست اندازه جای خالی بود ولی مشکل آن بود که قطعه زرد بود.
 
دایره باز هم رفت تا اینکه به یک مثلث رسید که فضای خالی خود
را با قطعه‌های رنگارنگ کوچک پر کرده بود.
 
دایره دیگر از جست و جو خسته شده بود تا اینکه به یک قطعه مربع
گمشده رسید، به او گفت:شما قطعه گمشده من را ندیدید؟
قطعه مربع گریه کرد و گفت: من هستم.
- ولی شما مربع هستید و قطعه گمشده‌ی من قسمتی از دایره.
- من اول قطعه‌ای از دایره بودم یعنی دقیقا بگویم قسمتی از شما
و منتظرتان که یک مربع قرمز آمد.
قطعه‌ی گمشده او مربع بود ولی من گول خوردم و خود را به زور داخل
فضای خالی او کردم، به مرور زمان تغییر شکل دادم و به شکل فضای
خالی مربع در آمدم .
ولی او قرمز بود و من آبی، به هم نمی‌خوردیم. اکنون پشیمانم.
من قطعه‌ی گمشده‌ی شما هستم.
 
دایره که دید قطعه گمشده خود را پیدا کرده سعی کرد او را در فضای
خالی خود جا دهد اما نشد، بنابراین او را با طناب به خود بست و
خوشحال راه افتاد.
حرکت کردن با یک قطعه که سبب بد قواره شدن دایره شده بود
خیلی سخت بود ولی دایره تمام این سختیها را به جان خریده بود و
با عشق حرکت میکرد.
 
رفت و رفت ولی ناگهان گودال را ندید و داخل آن افتاد و گیر کرد.
بخت به او رو کرده بود که قطعه‌ی گمشده‌اش قسمت بالای او بود
و گیر نکرده بود.
قطعه گمشده به او گفت: من را باز کن تا بروم و کمک بیاورم.
 
قطعه‌ی گمشده رفت و هیچ وقت برنگشت.
دایره هم سالها آنقدر گریه کرد تا بیضی شد (لاغر شد) و
توانست از گودال بیرون بیاید.
دلش شور میزد که نکند اتفاقی برای قطعه گم شده افتاده باشد.
دنبال او به هر سو رفت. تا اینکه بالاخره او را پیدا کرد.
کاش هیچ وقت او را پیدا نمی‌کرد.
 
نتیجه گیری اخلاقی : سعی کنید گول تکه های گمشده دروغی رو نخورید.
 
.

[ یکشنبه 91/6/12 ] [ 12:0 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

زنی در اتاق همسرم

مردانشان را با میلی مهار نشده راهی جامعه ای می کنند که گرگان در لباس پری خود را می فروشند، در حقیقت این کار باز گذاشتن درب اتاقشان به روی زنانیست زاییده شهوت…

 


وبلاگ”بانوی هفت اقلیم”نوشت:

* می گوید شوهرش با خانمی رابطه دارد. تقریباً امری مسلم شده است که همچین اتفاقی افتاده است. هرچه می کند همسرش از این کار دست برنداشته و دل از آن زن نمی کند. زندگی شان شده است چیزی شبیه به جهنم! و دغدغه روز و شب این بانو این شده است که چگونه این زن وارد اتاق خواب همسرش شده و او متوجه نشده است!؟!

* متأسفانه همه مان از این موردها دیده ایم یا حداقل شنیده ایم. مظلوم واقعه هم آن زنیست که همسرش او را طرد کرده و ظالم هم آن خانمی که مرد را اغفال نموده است. طبق روال همیشگی نوشته هایم لطفاً دید عمومی نسبت به اینگونه وقایع را کنار گذارید. بی طرف بنگریم.

واقع بینانه که بنگریم، آنکه اغفال شده و به عبارتی از غفلت او سوء استفاده شده مرد نیست بلکه همسر ایشان است. آن زن به عنوان همسر، ناخودآگاه کوتاهی هایی نموده که به مرد جواز این خطا را داده است. کوتاهی در امور زناشویی، رفتار سرد در برخورد با همسر، ابراز نکردن علاقه، ایجاد سوء تفاهم های پی در پی، اهمیت ندادن به عقاید شوهر و گاهی حتی توهین به شعور عاطفی او باعث ترک خانه و جستجوی مأمنی بهتر توسط مرد می گردد. هرچند این ها دلایلی کوچک برای یک خیانت بزرگ است اما واقعیتی است انکار ناپذیر. باید قبول کرد که همه از تربیت صحیح دینی و خانوادگی برخوردار نیستند. همه مردها اهل تزکیه نفس و … نیستند. مردی که قرار است چرخ اقتصادی زندگی را بچرخاند، در این جامعه هم باشد و در عین حال خطا هم نکند نباید افکارش از امیال دیگر، به وسیله محبت همسرش به او، جدا شود تا بتواند هرچه بهتر هدفش را دنبال کند؟

وقتی اینها را کنار هم بگذارید کم کم به یک جامعه ویران می رسید. از یک سو زنانی که در هر جایی که مجال یابند خود را عرضه می کنند و از سویی دیگر مردان سرخورده ای که جویای همچین اراذلی هستند و با این عمل خود به فساد و فروپاشیدگی خانواده خود و دیگران دامن می زنند، و در حقیقت زنان جامعه اند که چنین می کنند. همان زنانی که در خانه می شویند و می پزند و به خود می بالند که لوستر خانه شان (که شاید مرد خانه سالی یکبار هم به آن نگاه نکند) برق می زند از تمیزی، مردانشان را با میلی مهار نشده راهی جامعه ای می کنند که گرگان در لباس پری خود را می فروشند، در حقیقت این کار باز گذاشتن درب اتاقشان به روی زنانیست زاییده شهوت. و مردانی که همیشه از آنها به نام اغفال شده(!!!) یاد می شود، اولین مسیر آسفالت شده با هوس را انتخاب کرده و به سمت تباهی می روند.

* در نتیجه به این گره کور می رسیم که زنانی هستند که فقط خانه دار اند و بچه دار، و گاهی همان هم نیستند و شوهرانی که با یک بی محبتی کوچک میل تنوع طلبی شان گل می کند! زنان را باید توصیه کرد به همسرداری، ابراز عشق و هم قدم شدن با همسر در مسیر زندگی و مردان را باید توصیه نمود به خویشتن داری و صبر در برابر ناملایمات. هر دو عضو جامعه را نیز باید هدایت کرد به سمت فرهنگ خانواده اسلامی، الگوپذیری از ائمه، مطالعه در مورد امور زناشویی و سازش با یکدیگر.

گردآوری : سایت تفریحی فارسی مد


[ شنبه 91/6/11 ] [ 8:0 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

روشندلان


ساخت برچسب ارزان قیمت برای انتقال اطلاعات بی سیم


محققین کره ای روش جدید و ارزانی برای انتقال اطلاعات از اشیا به تلفن های همراه ابداع کرده اند. تا به حال اگر می خواستید چنین کاری انجام بدهید باید سراغ استفاده از "کیو آر کد" می رفتید. فناوری ان اف سی نیز مدتی است که از راه رسیده و سر و صدای زیادی به پا کرده اما تا به حال محدودیتی داشته که سبب می شده آنقدرها هم فراگیر نشود: قیمت گران برای برچسب های انتقال اطلاعات.

حالا محققین کره ای حلقه مفقوده را کشف کرده اند. آنها موفق شده اند برچسب های RFID بسازند که چاپ آنها بسیار ارزان تمام می شود و با گیرنده ان اف سی موبایل ارتباط برقرار می کند. در واقع هزینه ساخت هر کدام از این برچسب ها 1 سنت (یک صدم یک دلار - معادل تقریبا 20 تومان) است.

این برچسب حاوی یک آنتن از نوع Rectenna است که وقتی شما تلفن تان را نزدیک آن می برید، می تواند امواج ارسالی از فرستنده ان اف سی موبایل تان را دریافت و آنها را تبدیل به انرژی الکتریسیته کند. حالا این برچسب می تواند کار انتقال اطلاعات با تلفن را انجام دهد.

جالب تر اینکه این برچسب های نازک و قابل انعطاف هستند و می توان از آنها روی هر چیزی استفاده کرد. از علامت های سطح شهر و پوسترها گرفته تا برچسب قیمت روی لباس و مواد غذایی و ضمنا می توان چند کیلوبایت اطلاعات در آنها ذخیره کرد.

تصورش را بکنید در یک فروشگاه موبایل تان را روی یک ماده غذایی بگیرید تا تمام اطلاعات مربوط به آن ماده شامل کالری، تاریخ مصرف و… ظاهر شود. البته این تازه یک بخش کوچک ماجرا است و کاربردهای بسیار متفاوتی می توان برای این برچسب های کوچک متصور شد.

تیم کره ای 4 سال را صرف ساخت روش جدید کرده اند تا بتوانند مدلی ارزان قیمت و کاربردی تولید کنند. آنها می گوید مزیت بزرگ تکنیک آنها این است که می توان اطلاعات دیجیتال را با جوهر الکترونیک روی برچسب حک کرد و تمام چیزهایی که برای یک ارتباط بی سیم نیاز دارید در یکجا جمع شده است.

منبع : نارنجی




Eyering به روشندلان کمک می کند تا اشیا اطراف را بهتر درک کنند


این روزها با تولد اسمارت فون ها و سیستم عامل های دوست داشتنی شان خیل عظیمی از اپلیکیشن ها وارد زندگی کاربران شده که انجام بسیاری از امور ضروری و زمان بر را برای همه آسان کرده است. اما بی شک استفاده از این وسایل برای روشندلان و کسانی که با اختلالات بینایی مواجه هستند به آسانی دیگران نیست. آنها همیشه باید به دنبال ابزار و یا نرم افزار های واسطی باشند تا بتوانند اطلاعات را آن طور که برایشان قابل استفاده است در اختیار داشته باشند.

یک تیم از محققین سنگاپوری با کمک دانشگاه MIT ، یک ابزار پوشیدنی ویژه نابینایان را طراحی کرده اند. این وسیله که EyeRing نام دارد مانند یک انگشتر قابل پوشیدن است و به کمک دوربین اش از اشیا اطراف خود تصاویری را تهیه کرده و آنها را به یک اپلیکیشن اندرویدی ارسال می کند که در آنجا به اطلاعات شنیداری برای کاربر نابینا تبدیل می شوند.

این دستگاه مجهز به یک دوربین VGA کوچک است. یک میکروپروسسور 16 مگا هرتزی AVR فرایند کنترل نرم افزاری این مجموعه را بر عهده دارد. اطلاعات مربوط به تصاویر تهیه شده از این ابزار پوشیدنی به کمک بلوتوث به اسمارت فون کاربر ارسال می شود. همچنین یک باتری لیتیمی قابل شارژ نیز برای این مجموعه در نظر گرفته شده که برای سهولت فرایند شارژ در آن یک پورت مینی USB نیز تعبیه شده است. جالب اینجا است که آنها بدنه گجت جدید شان را هم با یک پرینتر سه بعدی ساخته اند.

تصاویر توسط لنز دوربین تهیه و به اسمارت فون بلوتوث می شوند. در آنجا به کمک الگوریتم اپلیکیشن پردازش می شوند و نتایج در دو فرمت متنی (برای نمایش بر روی صفحه نمایشگر اسمارت فون) و صوتی (برای شنیدن) آماده می شوند. اطلاعات صوتی از طریق هدفونی که در گوش کاربر است به او اطلاع داده می شود. این سیستم در حال حاضر قادر به تشخیص و پردازش اطلاعاتی پیرامون برچسب قیمت ها، واحد پول، رنگ ها و... است.

پروژه EyeRing فعلا در دست بررسی و توسعه است. تیم طراح در نظر دارد اپلیکیشنی نیز برای سیستم عامل iOS و همچنین ارتقا هایی در بخش سنسور ها، ماژول ها، لنز دوربین و اندازه و ظاهر این وسیله داشته باشد تا بتواند آن را به صورت یک ابزار کمکی همراه و منطبق با نیاز های یک فرد نابینا تبدیل و به زودی آن را به صورت انبوه وارد بازار کند.

منبع : نارنجی


[ شنبه 91/6/11 ] [ 7:0 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

نسل جدید باتریهای لیتیومی IBM با استفاده از هوا شارژ میشوند

نسل جدید باتری‌های لیتیومی IBM با استفاده از هوا شارژ می‌شوند


متخصصان بزرگ شرکت IBM موفق شدند نخستین باتری تنفسی جهان را تولید کنند. این باتری قادر است با یک بار شارژ، انرژی لازم برای خودروهای برقی را تا مسافت 500 مایل در خود ذخیره نماید. این باتری سبک وزن و با چگالی بالا بوده و می تواند با استفاده از گاز‌های موجود در هوا، شارژ شود. اما این باتری عجیب و غریب چگونه کار می کند؟ شرح این ماجرا چندان ساده نیست. بنابراین در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا اطلاعات بیشتری از این باتری‌ها کسب کنید. پروژه باتری‌های تنفسی IBM با هدف ایجاد باتری های مناسب خودورهای الکتریکی در سال 2009 آغاز به کار کرد.

برای اطلاع از پیچیدگی عملکرد این باتری، به تصویر ابتدای مقاله دقت کنید. باتری لیتیومی-تنفسی IBM پس از جذب اکسیژن هوا آن را با عناصر لیتیوم ترکیب کرده و پروکسید لیتیوم و انرژی الکتریکی می سازد. هر زمانی که این باتری شارژ می‌شود، اکسیژن از آن خارج می گردد. به همین خاطر است که به آن باتری تنفسی اطلاق می شود.

از آنجا که اکسیژن مورد نیاز این باتری از هوا قابل جذب است، وزن آن نیز سبک‌تر از سایر باتری‌های مشابه می‌باشد. از سوی دیگر، با وجودی که از دهه 70 میلادی بحث و گفتگو بر سر باتری‌های لیتیومی بالا گرفته است، پرواضح است که اکنون با استفاده از گرافین و نانو لوله‌های کربنی، فن آوری لازم برای ساخت چنین باتری‌هایی را در اختیار داریم.

علاوه بر این، نباید از یاد ببریم که باتری‌های لیتیومی تنفسی در مقایسه با باتری های Li-ion یا Lithium-ion حجم بالاتری از انرژی را در خود ذخیره می‌نمایند. پس می‌توانند جایگزین بهتری برای سوخت های فسیلی به حساب آیند. این باتری‌ها دارای حجم انرژی ماکسیمم معادل 12 کیلو وات بر کیلوگرم هستند که تقریباً 15 برابر باتری‌های Lithium-ion انرژی را در خود جای می دهند.

سئوالی که اکنون مطرح است آنکه باتری های لیتیومی-تنفسی می توانند جایگزین بنزین شوند؟ شاید در آینده نزدیک پاسخ مان آری باشد اما اکنون نه خیر!

منبع : زومیت



[ شنبه 91/6/11 ] [ 12:51 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

عکس از هنرمندان معروف



امیرمحمد زند




آزاده آل ایوب (خاله نرگس)




آزاده نامداری




ارسلان قاسمی




اشکان اشتیاق



امین حیایی و همسرش نیلوفر خوش خلق




امین زندگانی




پرویز پرستویی




جمشید هاشم پور




جواد عزتی و همسرش




حمیدرضا پگاه




عبدالرضا اکبری



[ شنبه 91/6/11 ] [ 11:36 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

تفاوت زندگی مشترک با دوستی های عاشقانه

 

0 , 0

تفاوت زندگی مشترک با دوستی های عاشقانه

تفاوت زندگی مشترک با دوستی های عاشقانه،دوستیهای عاشقانه،تفاوت عشق با زندگی مشترک،دوست دختر،دوست پسر،تفاوت عشق و زندگی،


بسیاری از جوانان تصور می‌کنند که زندگی مشترک وشرایط به وجود آمده در زمان ازدواج مانند شرایطی است که در زمان دوستی یا نامزدی بین دو طرف حاکم بوده است و مقایسه بین این دو شرایط برای تعدادی از زوج ها باعث شده تا بدبینی خاصی نسبت به زندگی مشترک داشته باشند . در حالی که دنیای دوستی و نامزدی دنیای بسیار متقاوتی از زندگی مشترک می‌باشد. دنیای دوستی دنیای رویاها و ایده آل هاست در حالی که زندگی مشترک دنیایی کاملا حقیقی و ملموس است . دنیایی که در آن خوبی ها و بدی ها در کنار یکدیگر است و تنها می‌توان با تلاش و کوشش و صبوری دنیای ایده آلی ساخت .

دنیای دوستی سراسر شیرینی ، امید و شرایط مطلوب است . اینجا مرد مورد علاقه ات کاملا در اختیار توست . برای با تو بودن به اندازه کافی فرصت دارد تنها به تو می‌اندیشد و به همه خواسته هایت تن در می‌دهد . زن مورد علاقه ات به همان گونه است که تو می‌خواهی ، تنها به فکر توست و برای رضایت و خوشنودیت تلاش می‌کند در زمان دوستی از گذشته خود به راحتی صحبت می‌کردی ، از همه خواسته هایت بی پرده سخن به میان می‌آوردی و احساس می‌کردی که گذشته و حالت از خودت می‌باشد و آزاد هستی تا در انتخاب خود تجدید نظر کنی .

همه چیز را عاشقانه می‌نگریستی و از کمی ها و کاستی ها به راحتی می‌گذشتی چون باور داشتی که باید این زندگی رویایی را شیرین نگاه داشت و برای شیرین بودن آن باید از عیب ها گذشت . اما همین که وارد زندگی مشترک می‌شوی شرایط کاملا تغییر می‌کند . اینجا دیگر صحبت از تحمل کردن است . اینجا صحبت از یک عمر زندگی است . اینجا خوبی و بدی، شیرینی و تلخی و زشتی ها و قشنگی ها در کنار همدیگر است ...

بقیه در ادامه مطلب


در دنیای دوستی محبوب تو خود را به شکلی ایده ال به تو ارایه می‌کرد اما در زندگی مشترک تو باید از او یاری ایده آل بسازی دنیای دوستی دنیای نیاز های عاطفی، و نیازهای غریضی است . در این دنیا برای رسیدن به خواسته هایت باید محبوب و مطلوب دوستدار خود باشی . اینجا رفع نیاز هایت در ردیف اول اولویت های زندگیت می‌باشد بنا براین خود را برای برآورده شدن نیاز های عاطفی یا دیگر نیاز های غریضی خود آماده می‌کنی . اما در زندگی مشترک با برآورده شدن این نیازها، مسائل دیگری در اولویت زندگی قرار می‌گیرند .

مردان براساس ساختار مغزی ونوع وظیفه ای که در طول تاریخ آفرینش بر عهده آنها گذاشته شده کار و موفقیت های اجتماعی خود را در راس همه امور قرار می‌دهند . اما زنان ایده آل ترین شرایط زندگی برای آنها زمانی بود که مرد مورد علاقه شان تنها به آنها فکر می‌کرد و هیچ چیز جز زن محبوب شان در اولویت کار آنان نبود اما با ادامه زندگی و هویدا شدن نیاز های اساسی دیگر مرد، زنان از رابطه معشوقانه خود سر خورده شده و تصور می‌کنند که: محبت و عشق مرد مورد علاقه آنها کم رنگ شده است . بنا براین نسبت به همه روابط مشترک حساس شده که این حساسیت تصور سلطه طلبی و زیاده خواهی زنان را در افکار مردان پرورش می‌دهد .

و این مسئله خود باعث می‌شود تا در برابر نیاز عاطفی و احساسی زنان واکنش های منفی از خود بروز دهند . اینجا یک رابطه ساده وعاطفی تبدیل به رابطه ای پیچیده و پر از شک و ظن می‌شود . که حل آنها تنها به دست روانکاوان متبحر انجام می‌پذیرد .

بزرگترین اشتباه زنان در این مرحله از زندگی این است که به حساسیت های خود دامن بزنند . یا بین خود و محبوبشان فاصله ایجاد کنند . یا تصور کنند که اگر با مردی دیگر ازدواج می‌کردند عشق آنها همیشه پر رنگ و ثابت بود . در حالی که همه مردان برای آشنا شدن به روحیات زنان و تطبیق دادن روحیات خود با زنان مورد علاقه شان نیاز به کسب مهارت عشق ورزی دارند که این وظیفه اصلی هر زنی است که مرد مورد علاقه خود را درمهارت بیان احساسات درونی و عشق ورزی متبحر کند . او باید خود را به مرد مورد علاقه خود نزدیک تر کرده و به او بفهمانند که من یک زنم . من کانون عشق و عاطفه هستم . من دوست دارم وقتی با من زیر یک سقف هستی دنیای مردانه خود را فراموش کنی و چون من تو هم به یک کانون عشق و محبت تبدیل شوی .

همچون زمانی که آرزوی با هم بودن را در سر می‌پروراندیم . محبت تو برای من تنها زمانی که نیاز جنسی داری برایم کافی نیست بلکه من باید دایم و پیوسته از تو انرژی محبت و
عشق بگیرم تا بتوانم شاداب و با طراوت زندگی کنم . زنان تصور نکنند که تنها با بیان یک بار این جملات و ظیفه آموزش مرد مورد علاقه خود را به پایان رسانده اند . بلکه این کار نیاز به پشتکار و به کار گرفتن فنون و جذابیت های زنانه است . چون مردان وظیفه مهارت عشق ورزی و بیان احساسات خود را فراموش می‌کنند چون این وظیفه اصلی آنها نیست و نیمکره مغز آنان که وظایف غیر احساسی و عاطفی را به عهده دارد بزرگتر از نیمکره مغزی است که وظیفه عاطفی و احساسی را به عهده دارد . در ضمن مردان موجودات تنوع طلبی هستند که اگر آنان را رها کنید زنی دیگر را همچون شما اسیر نیازهای عاطفی و جنسی خود می‌کنند . در دنیای دوستی همه روابط عاشقانه و بی عیب و ایراد است اما در زندگی مشترک این عشق ها کم رنگ شده و عیب ها خود را نمایان می‌سازند . در این نوع زندگی باید از خرد و اندیشه کمک گرفت و به خود و محبوبمان بفهمانیم که هر انسانی دارای معایب و محاسنی است . و پیدا کردن فردی که فقط خوبی در او باشد محال است همانطور که خودم یا شما دارای نقاط ضعف و عیب هایی هستیم .

گردآوری : پایگاه اینترنتی فارسی مدhttp://www.farsimode.com

 

 


[ شنبه 91/6/11 ] [ 10:7 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

بیچاره پسرا

جوانی می خواست زن بگیرد به پیرزنی سفارش کرد تا برای او دختری پیدا کند. پیرزن به جستجو پرداخت، دختری را پیدا کرد و به جوان معرفی کرد وگفت این دختر از هر جهت سعادت شما را در زندگی فراهم خواهد کرد.

جوان گفت: شنیده ام قد او کوتاه است!

پیرزن گفت:اتفاقا این صفت بسیار خوبی است، زیرا لباس های خانم ارزان تر تمام می شود!

جوان گفت: شنیده ام زبانش هم لکنت دارد!

پیرزن گفت: این هم دیگر نعمتی است زیرا … می دانید که عیب بزرگ زن ها پر حرفی است اما این دختر چون لکنت زبان دارد پر حرفی نمی کند و سرت را به درد نمی آورد!

جوان گفت: خانم همسایه گفته است که چشمش هم معیوب است!

پیرزن گفت: درست است ، این هم یکی از خوشبختی هاست که کسی مزاحم آسایش شما نمی شود و به او طمع نمی برد.

جوان گفت: شنیده ام پایش هم می لنگد و این عیب بزرگی است!

پیرزن گفت: شما تجربه ندارید، نمی دانید که این صفت ، باعث می شود که خانمتان کمتر از خانه بیرون برود و علاوه بر سالم ماندن، هر روز هم از خیابان گردی ، خرج برایت نمی تراشد!

جوان گفت: این همه به کنار، ولی شنیده ام که عقل درستی هم ندارد!

پیرزن گفت: ای وای، شما مرد ها چقدر بهانه گیر هستید، پس یعنی می خواستی عروس به این نازنینی، این یک عیب کوچک را هم نداشته باشه devil


[ شنبه 91/6/11 ] [ 10:0 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

امان از دست این دخترا

امان از دست این دخترا !! – طنز

امان از دست این دخترا ، طنز ، دخترا ، عکس ، عکس دختران ، دختر ، دختر ایرانی ، عکس دختر ایرانی ، مطالب طنز دختران ، مطالب جالب و خواندنی ، مطالب جالب ، طنز دختران ، دانلود طنز ، دانلود دختران ، دانلود ، عکس طنز ، مطالب جالب و خواندنی ، laugh


پسر : عزیزم از وقتی میری ورزش هیکلت خیلی قشنگ شده! blush
دختر : از اولشم هیکلم قشنـــــــــــــــــگ بووووووود …!
پسر : اون که 100% … هیکلت همیشه قشنگ بوده ..
اصلا من هیکلت رو روز اول دیدم خیلی خوشم اومد …!
دختر : یعنی به خاطر هیکلم فقط با من دوست شدی ؟خیلی هیــــــــــــــزی!
پسر : نه عزیزم ، عاشق اخلاقت شدم که باهات دوست شدم ..هیکلت واسم مهم نبودcool
دختر : یعنی چی ؟! پس این همه ورزش میرم برای کی میرم ؟! هیکلم برات مهم نیست ؟!!
پسر : عزیزم ، موقع دوست شدن مهم نبود ، الان که هست ..!
دختر : یعنی الان میرم ورزش برات بی اهمیت میشم ؟!! smiley
پسر : فدات بشم ، همه چیزت ، تمام وجودت ، همه خصوصیاتت برام مهمه! laugh
دختر : یعنی باید همه خصوصیات خوب رو داشته باشم که باهام باشی ؟!!!
پسر:جان مادرت بیخیال شو!! frown

گردآوری : سایت فارسی مد


[ شنبه 91/6/11 ] [ 9:47 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

<      1   2   3   4   5   >>   >
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی