سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

نگاهى به آموزه‏هاى تربیتى در زندگى حضرت خدیجه علیهاالسلام
- فضائل اخلاقى و علمى

مطالعه تاریخ زندگى حضرت خدیجه علیهاالسلام نشان مى‏دهد که او هم در دوران جاهلیت و هم بعد از بعثت ‏خاتم الانبیاء داراى فضائل اخلاقى و کمالات معنوى بوده است. او در جامعه خود به عنوان یک الگوى زن برتر، تاثیر بسزایى در گسترش صفات نیک انسانى داشته است. سخاوت، کرامت، ایثار و فداکارى، عفت و پاکدامنى، دوراندیشى و درایت و توجه به مستمندان، عطوفت و مهربانى و صبر و استقامت، از جمله فضیلت‏هاى پسندیده ایست که صفحات تاریخ این زن نمونه را نشان مى‏دهد .

به همین جهت آن بانوى یگانه در میان زنان رسول خدا شرایط هم کفو بودن را احراز نمود و یک همتاى واقعى براى حضرت محمد صلى الله علیه و آله بود. عدم ازدواج مجدد پیامبر اکرم در زمان حیات خدیجه کبرى علیهاالسلام نشانگر جاذبه‏هاى معنوى و فضائل اخلاقى بى‏شمار در وجود آن حضرت است، که بدون تردید برخوردارى از آن صفات نقش مهم و اساسى در زندگى رسول خدا داشته است. به همین جهت پیامبر این بانوى تربیت‏یافته را از برترین زنان بهشتى شمرده و مى‏فرماید: «افضل نساء اهل الجنة خدیجة بنت ‏خویلد و فاطمة بنت محمد و مریم بنت عمران و آسیة بنت مزاحم امراة فرعون (2)؛ بهترین زنان اهل بهشت عبارتند از: خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد و مریم دختر عمران و آسیه دختر مزاحم [یعنى] زن فرعون.»

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/16 ] [ 12:7 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

نگاهی به اعمال ماه مبارک رمضان

نگاهی به اعمال ماه مبارک رمضان

نگاهی به اعمال ماه مبارک رمضان

  ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.

ماه رمضان ماه خداوند، ماه نزول قرآن و از شریف‌ترین ماه‌های سال است. در این ماه درهای آسمان و بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شود، و عبادت در یکی از شب‌های آن ( شب قدر ) بهتر از عبادت هزار ماه است.پس با نیت‌ های درست و دلی پاکیزه،‌ پروردگارتان را بخوانید تا شما را برای روزه داشتن و تلاوت قرآن توفیق دهد. بدبخت کسی است که از آمرزش خدا در این ماه عظیم محروم گردد. با گرسنگی و تشنگی در این ماه، به یاد گرسنگی و تشنگی قیامت باشید.»

ادامه مطلب...

[ شنبه 93/4/7 ] [ 10:21 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران صدیق
امام خمینی(ره): ایشان را من بیست سال بیشتر می‌شناختم، مراتب فضل ایشان و مراتب تفکر ایشان و مراتب تعهد ایشان بر من معلوم بود و آنچه من راجع به ایشان متأثر هستم‌، مظلومیت ایشان در این کشور بود. من او را یک فرد متعهد، مجتهد، متدین، علاقه‌مند به ملت، علاقه‌مند به اسلام و به دردبخور برای جامعه خودمان می‌دانستم

راهی که بهشتی رفت ...درباره شهید بزرگوار آیت الله دکتر بهشتی هر چه بگوییم کم گفته‌ایم؛ «یک ملت بود برای این ملت ما»؛ این جمله معروف امام خمینی(ره)، بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در وصف سید شهیدان انقلاب، آیت الله بهشتی است که همه وجود خویش را وقف اسلام کرد و در این راه نیز به شهادت رسید. از این روی در تاریخ‌ هر کشور و ملتی، چهره‌های برجسته‌ای هست که‌ شناخت‌ آنها برای فهم‌ و درک‌ هویت‌ تاریخی‌ و فرهنگی‌ هر جامعه‌ بدون‌ آنها ممکن‌ نیست‌. شهید مظلوم دکتر‌ بهشتی از چهره‌های درخشان فکری و سیاسی این مرز و بوم بود که انقلاب اسلامی ایران به تاریخ اسلام هدیه کرده است.
ادامه مطلب...

[ شنبه 93/4/7 ] [ 9:47 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

شهید محمد تورجی

عاشق بود عاشقی دل سوخته چهره ای ملکوتی داشت مظهر تمام خوبی ها بود همه ی وجودش با محبت حضرت زهرا(س)عجین شده یود .

مداحی دل سوخته بود با صدایی بسیار زیبا و دلنشین .هنوز هم نوای ملکوتی او دلها را  آسمانی می کند.

در لشکر امام حسین(ع)گردانی بود به نام یا زهرا(س)فرماندهیش را او به عهده داشت .محمد بر دلهای بسیجیان فرماندهی می کرد .

رزمندگان عاشقش بودند...

در سخت ترین ماموریت ها و عملیات ها حاضر می شد.با توسل به حضرت زهرا و عنایت های ایشان این مراحل را با پیروزی پشت سر می گذاشت .

نوروز 66 در سفر مشهد برات شهادتش را گرفت!!!!!!!!!

حتی مکان و زمان آن را می دانست !!!!!!!!!

محل مزار خود را هم مشخص کرد!!!

 گفت:روی قبرم بنویسید :یا زهرا(س)

در کربلای 10 حماسه بزرگی خلق کرد .

پنجم اردیبهشت بود .یک گلوله خمپاره سفر او را به آسمان آغاز کرد .

محمد رضا تورجی زاده با ترکشهایی که به پهلو،سر و بازویش اصابت کرد به مادرش اقتدا نمود!!!!!!!

قرآن شهدا را زنده خوانده است .

حضور محمد پس از شهادت بیشتر حس می شود!!!!!!!

مزار او اکنون در گلستان شهدای اصفهان دار الشفاء عشاق است ! زیارتگاه عارفان و دلسوختگان است!

کسانی به سراغ او می آیند که حتی جنگ را ندیده اند .

او دوست داشت مشکلات مردم را حل کند و حالا این گونه است!!!!!!!

 جدا کننده متن, جدا کننده متن جدید, جدا کننده متن زیبا, انواع جدا کننده متن, عکس جدا کننده متن

محمد رضا مصداق کلام نورانی امام عزیز این ملت است .

آنگاه که تربت شهدا را تا قیامت دار الشفاء خوانده است

http://www.torajizade.blogfa.com/                                 وبلاگ بزرگ یاران امام زمان عج


[ شنبه 93/4/7 ] [ 8:20 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

با چه معیارهایی همسر آینده خود را انتخاب کنیم؟

اگر شما در این موقع حساس یعنی انتخاب همسر اینقدر دچار استرس و دودلی شده اید کاملا طبیعی است. بیاد دارم قبل از اینکه ازدواج کنم آنقدر در این مورد حساس بودم که تقریبا تمام کتابهایی که آن زمان در رابطه با ازدواج به زبان فارسی منتشر شده بود را خوانده بودم. جالب است بدانید در فروردین 75 یک مقاله نسبتا طولانی در مورد تفاوت های کلامی زن و مرد نوشتم و آن را برای روزنامه همشهری ارسال کردم. آن زمان مباحث اینچنینی هنوز رایج نشده بود. از آن مقاله خیلی استقبال شد ولی نکته جالب این بود که آن زمان از شبکه 3 سیما تماس گرفتند و می خواستند که نویسنده آن مقاله به عنوان کارشناس ازدواج در برنامه شرکت کند. آنها تصورشان این بود که نویسنده یک آدم جا افتاده و شاید هم مسن باشد و البته متاهل! ولی واقعیت این بود که من هیچکدام از آنها نبودم ولی آنقدر مطالعه کرده بودم که کاملا مثل یک انسان که ده ها سال ازدواج کرده و به مسائل زناشویی مسلط است به نظر می رسیدم. حتی بیاد دارم که همسر چند نفر از دوستانم وقتی مقاله را خوانده بودند با تعجب پرسیده بودند: مگر آقای مالکی تا به حال ازدواج کرده؟!!

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 93/4/2 ] [ 10:13 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی