سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

راه صحیح انتخاب همسر چیست؟
راه صحیح انتخاب همسر چیست؟
پرسش
مدتی است که من عاشق دختری شده ام. اصولاً من آدمی مشکل پسند هستم، ولی اولین باری که او را دیدم به دلم نشست. دو سه بار رفتم تا دیدمش ولی حالا تو فکرمه. خودش هم مرا نمی شناسد و نمی داند که من دوستش دارم اصلا شاید از من بدش هم بیاد نمی دونم چه کنم و چگونه با او حرف بزنم ولی واقعاً از فکرم نمیره، آدرس او را هم ندارم و شاید هم از لحاظ مالی در وضعیت بهتری قرار دارند. او تنها کسی است که با دیدنش زندگی من عوض شده، لطفا مرا راهنمایی کنید.
پاسخ اجمالی

خالق مهربان زن را برای مرد و مرد را برای زن آفریده است و رابطه بین آنان را در چارچوب ازدواج پیش بینی کرده است که از روی شناخت و دارای معیار ها و شرایط مورد نظر اسلام باشد. در آموزه های اسلامی ما معیار ها و شرایط متعددی برای انتخاب همسر بیان شده است که رعایت آنها سلامت خانواده و جامعه را تضمین می کند. بعضی از این معیارها عبارتند از: ایمان واقعی، اخلاق خوب، اصالت خانوادگی، سلامت عقل و تفکر، زیبایی و شادابی، تناسب سنی و تحصیلی، عفاف و پاکی از آلودگی‏ها و...

 

پاسخ تفصیلی

خالق مهربان زن را برای مرد و مرد را برای زن آفریده است و فرموده است: "و از نشانه‏هاى او این که همسرانى از جنس خودتان براى شما آفرید تا در کنار آنان آرامش یابید، و در میانتان مودّت و رحمت قرار داد در این نشانه‏هایى است براى گروهى که تفکّر مى‏کنند."[1] اما این همراهی و همسری و زندگی مشترک باید فقط در چار چوب قوانین شرع (ازدواج) باشد. در دین مقدس اسلام ازدواج به عنوان یک عبادت و حافظ دین انسان و وسیله‏اى براى پاک‏دامنى و پاک‏دامن زیستن تلقی شده است.

 

با این حال اسلام هر گونه ازدواجی را درست نمی شمارد زیرا اسلام معتقد است که جامعه ای سالم است که خانواده هایش سالم باشد و خانواده سالم در گرو ازدواجی درست و از روی شناخت ودارای معیار ها و شرایط مورد نظر اسلام است.

 

به جرأت می‏توانگفت بیشترین مشکلاتی که در زندگی مشترک به وجود می‏آید، این است که زن و مرد،همسرمناسب خود را انتخاب نکرده‏اند و پساز چند سال زندگی متوجه می‏شوند مناسب یکدیگر نبوده‏اند.

 

تحقیقات نشان می‏دهد عوامل اصلی طلاق عبارتند از: اعتیاد، دخالت اطرافیان،ناسازگاری، مسائل مالی، فقر فرهنگی و شیوه‏های سنتی انتخابهمسر، که بیشتر متکی بر شانس و تصادف استو به جدائی‏ها دامن می‏زند.

 

انتخابهمسر، سنگ زیربنای یکزندگی موفق است و باید گفت که اکثر شکستها در زندگی مشترک، از بناگذاری نامناسب اینسنگ زیرین ناشی می‏شود. این که یک زندگی شیرین پس از مدتی به تلخی و سردی می‏گراید،این دریافت ویرانگر هر یک از زوجین را در متن خود دارد که «ما اصلاً برای هم مناسبنبودیم»، یعنی به این نتیجه می‏رسند که در مرحله «گزینش» اشتباه کرده‏اند.

 

روانشناسان و متخصصان خانواده معتقدند که هر اندازه زن و مرد قبل از ازدواج،اطلاعات صحیح‏تر و دقیق‏تری نسبت به یکدیگر داشته باشند، بهتر می‏توانند موفقیت ویا شکست زناشویی خود را پیش‏بینی نمایند. بنابراین، این موضوع را نباید سادهانگاشت، بلکه برای آن امر خطیر «انتخابهمسر»لازم است وقت بگذاریم و با دقت ومطالعه کافی، اقدام کنیم. در اینراستا روانشناسان و متخصصان خانواده، ناصحانخیراندیش که راهنمایی نسل جوان را وظیفه خود می‏دانند و برای رهایی دختران و پسرانجوان از یک زندگی سرد و بی‏روح و یا یک جدایی اجتناب‏ناپذیر، دل می‏سوزانند، آنانرا به ریشه‏های مشکلات احتمالی توجه داده‏اند و از این طریق سعی کرده‏اند کهاشتباهات را به حداقل ممکن کاهش دهند. یکی از مهمترین این موارد «انتخاب مناسبهمسر»است. قبل از هر چیزی لازم استهمسری را که برای زندگی آینده انتخابمی‏کنیم به خوبی بشناسیم. اگر این انتخاب درست و هشیارانه صورت بگیرد، مشکلات بعدیکه خواه‏ناخواه در هر زندگی به وجود خواهد آمد، با درایت و گذشت برطرف می‏شود.

 

به هر حال، باید توجه داشت که انتخابهمسر، غیر از انتخاب لباس و یا گزینش نوکرو کلفت است؛ زیرا، شخص با انتخابهمسرمی‏خواهد شریکی در زندگی خانوادگیبرای خود برگزیند؛ شریکی که تا پایان عمر همراه و همراز او باشد و از مصاحبت با اولذت ببرد. می‏خواهد او را شریک مال و زندگی خود و مهم‏تر از همه، محرم اسرار خویشنماید. از این‏رو، عقل سلیم حکم می‏کند که انسان باید دربارههمسرآینده‏اش تحقیق کند و از هرگونهعجله‏کاری و اغماض در جوانب قضیه بپرهیزد، ویژگی‏های اخلاقی و روحیهمسرمورد انتخاب را بشناسد و بنگرد که چهکسی را برایهمسری برمی‏گزیند.از این ‏رو، مرحله بررسی و شناخت جهت گزینشهمسر، اهمیت بسزایی در زندگی انسان دارد؛زیرا، تجربه نشان داده که بیشتر اختلافات خانواده‏ها و طلاقها و از هم‏پاشیدگی‏ها،منشأ آن شتابزدگی در انتخابهمسربوده است.[2]

 

بنابراین، پیشوایان معصوم (ع) درباره این امر خطیر و سرنوشت‏ساز دستورداده‏اند که هنگام انتخابهمسر،ابتدا وضو بگیرید و دو رکعت نماز بجای آورید و آن‏گاه از خداوند مهربان درخواستنمایید کههمسریشایستهکه از لحاظ اخلاق و پاکدامنی ونگه‏داری مال و آبروی شوهر و زیبایی و فرزندآوری سرآمد زنان است، نصیب شما گرداند وسپس به سراغ انتخابهمسربروید[3].

 

این دستور معصوم (ع) بیانگر این است که فکر و اندیشه انسان به تنهایی کافی نیست،بلکه باید در این امر مهم به حق تعالی پناه برد و از او استمداد نمود.

 

شریعت اسلام برای گزینشهمسرمعیارها و ضوابطی را معین کرده است که زن و مرد (جوانان) در انتخابهمسرباید آن معیارها را مراعات نمایند، تا در زندگی مشترک، روابط فی ما بینهمسران بهتر، سالم‏تر، پرجاذبه‏تر،شیرین‏تر و با صفاتر گردد، که در در ذیل به گوشه ای از آن اشاره می شود:

 

1. ایمان واقعی، زیرا چنین شخصی به علت داشتن ارتباط قلبی با خدا، فردی قابل اعتماد است.

 

2. اخلاق خوب، یعنی این که انسان آراسته به صفات، عادات، خُلق وخوهای پسندیده، فضائل، کمالات و اعمال و رفتار نیکو بوده و از صفات زشت، بیماریهایاخلاقی و... دور باشد. زیرا تنها عاملی می‏تواند روح سرکش انسان و غرایز طوفانی و عصیانگر انسان را مهار کند وعلم و صنعت را در راه آرامش عمومی و زندگی مسالمت‏آمیز به کار اندازد، اخلاق واقعیاست که از ایمان حقیقی به خدا سرچشمه می‏گیرد.داشتن اخلاق خوب در زندگی که باعث نشاط و جوانی طرفین و سایر افراد خانواده می شود، در رویات آمده همسر بد اخلاق انسان را به پیری زودرس مبتلا می کند.

 

3. اصالت خانوادگی؛ یعنی این که همسر انسان در دامن پدر و مادر پاک و شایسته متولد و رشد و نما کرده باشد پیامبر (ص)فرموده اند: از سبزه مزبله بپرهیزید. (یعنی زن زیبا در خانواده بد).[4]

 

4. سلامت عقل و تفکر، «سلامت عقل» از مهم‏ترین شرایط یکهمسر شایسته محسوب می‏شود. زیرا تدبیر امور زندگی و برطرفنمودن مشکلات زندگی مشترک و پیمودن راه سعادت و درستکاری کار بزرگی است که نیاز به سلامت عقل و فکر دارد.

 

5. زیبایی و شادابی، همسری که از چنین صفاتی برخوردار باشد، غالبا ضامن جلوگیری همسرش از انحرافات وچشم‏چرانی‏ها می‏گردد و معمولاً این موضوع با خوش‏اخلاقی همراه است. بهتر است زن و مرد در مراسم خواستگاری، با اجازه و رضایت والدین،(با شرایطی که در توضیح المسائل آمده) یکدیگر راببینند و واقعیتها را به هم بگویند یا مرد، مادر یا خواهر و یا یکی از خویشان نزدیک و مورد اعتمادرا برای دیدن انتخاب کند و بفرستد تا زن مورد نظر را خوب ببینند و ویژگی‏هایش رابرای او توضیح دهند.

 

6. تناسب سنی و تحصیلی، در انتخاب همسر توجه به همتایی و تناسب در سن نیز لازم است. تفاوت سن بلوغ جنسیدر دختر و پسر، یک امر طبیعی است، پسر حدود چهار سال دیرتر از دختر به بلوغ جنسیمی‏رسد. از این‏رو، باید تفاوت سن آنها در امر ازدواج نیز حداقل به همین مقدار باشد(پسر بزرگتر باشد) بهتر است چنین باشد، ولی الزامی نیست.

 

7. عفاف و پاکی از آلودگی‏ها، رعایت عفاف در رفتارو گفتار، خانواده را سالم و آسیب‏ناپذیر نگه می‏دارد. زیرا اگر در جامعه‏ای عفافو پاکدامنی به صورت کامل رعایت گردد و تمتعات جنسی به محیط خانواده محدود گردد،جوانان به ازدواج روی آورده و خانواده‏های تشکیل‏شده نیز ثبات بیشتری می‏یابند، بر عکس اگر بی‏بند و باری و بی‏عفتی در جامعه رواج یابد و بهره‏برداری‏های جنسی در خارج ازمحیط خانواده میسر گردد، جوانان زیر بار مسئولیت‏های ازدواج نرفته و خانواده‏هایتشکیل‏شده نیز متزلزل می‏شود.

 

معیارهای دیگری نیز از لابلای روایات و آموزه‏های دینی فهمیده می‏شود که فهرست‏وار به آنها اشاره می‏شود. دوشیزگی همسر، جهت نسل پروری و زایایی او، پاکدامنی و عفت، درستکاری، و در صورتجامعیت معیارهای ذکر شده، زیبایی، هزینه کردن درست و بجا و رعایت اقتصاد،نگهبانی از عرض و مال، میل به استقبال از همسر و مشایعت او در آمد و شد، همراهیو معاونت با همسر و... از جمله معیارهای درجه دو در انتخاب همسر که اگر مراعات شود،زندگی بسیار شیرین می‏شود.

 

پس بنا بر این برای چنین امر مهمی هرگز نباید تنها به یک آشنایی خیابانی آنهم به علاقه یک طرفه بسنده کرد، چه بسا که موجب پشیمانی طولانی گردد.


  http://islamquest.net/fa/archive/question/fa2167



[1]روم،21، مِنْ آیاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَیْها وَ جَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ فی‏ ذلِکَ لَآیاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (21).

[2]عسکری اسلامپور،کریمی، معیارهای گزینش همسر در آموزه‏های اسلامی،مجله پاسدار اسلام مهر 1386 شماره310 ص 19.

[3] محدث نورى، مستدرک الوسائل، ج 14، ص 217، مؤسسة آل البیت علیهم السلام قم، 1408 ه ق.

[4] ثقة الاسلام کلینى، الکافی، ج 5، ص 333،دار الکتب الإسلامیة تهران، 1365 هجرى شمسی.

 


[ چهارشنبه 91/9/22 ] [ 11:12 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

آشنایی با ماسکهای زیبایی

آشنایی با ماسک‌های زیبایی

هر پوستی با توجه به رطوبت , چربی , جوش و منافذی که دارد برای شادابی بیشتر نیاز به تقویت دارد. در زیر با ارائه ماسک های طبیعی که از میوه های گوناگون تهیه می شود, می توانید پوست خود را زنده و با طراوت نگه دارید.
? ماسک انگور: این ماسک برای روشن نگه داشتن پوست صورت مفید است.
? ماسک اسفناج: اسفناج را در روغن زیتون بریزید درست به همان صورتی که بورانی درست می کنید بعد این ماسک را روی صورت پهن کنید.این ماسک برای پوستهای کدر مفید است و باعث درخشش پوست می شود.
? ماسک میخک: مقداری گل میخک را در آب خیس کنید و بعد از 24 ساعت آن را صاف کرده و با مقداری عسل و آب خیار مخلوط کنید به اندازه یک فنجان این مخلوط را میل کنید این کخلوط باعث باز شدن رنگ رخساره و جلای پوستتان می شود.
? ماسک گیلاس: ماسک زیبایی که از دسته های گیلاسی که هسته آن را گرفته اید می توانید روی وست خود بگذارید. این ماسک به پوست خود شما نرمی داده و باعث می شود رنگ رخسارتان باز شود.
? ماسک هلو: ماسک هلو ماسکی است که روی تمام پوستها می توانید استفاده کنید. هلو را رنده و روی پوست بگذارید , جند دقیقه صبر کنید و بعد از شستشو نتیجه آن را ببینید.
? مسدود کردن منافذ صورت: یک قرص اکسیژنه را در مقداری گلاب حل کنید یک قاشق آرد گندمم را به آن اضافه کنید و بگذارید برای 10 دقیقه روی پوستتان بماند.
پوستهایی با منافذ زیاد: 7 عدد زرد آلوی رسیده را قطعه قطعه کنید و له کنید. چند قطره روغن بادام روی آن بچکانید و بگذارید تا برای 20 دقیقه روی پوستتان بماند و بعد آن را با آب نیمه گرم بشویید.
کرم آرایش و زیبایی: کرم مسدود کردن منافذ صورت را روی پوست می مالیم و برای یک ساعت پوست را ماساژ می دهیم تا خوب روی پوست بخوابد. نیم ساعت صبر کنید و بعد صورت را بشویید.
ماسک برای پوستهای معمولی: یک زرده تخم مرغ , یک قاشق مربا خوری آب پرتغال, یک قاشق مربا خوری روغن بادام را با شیره نارگیل اضافه کرده و به صورت بمالید و پس از 20 دقیقه بشویید.
ماسک لک صورت: ماسک زیبایی گرمک برای باز و شاداب شدن چهره مفید است. این ماسک را روی صورت بکشید و بگذارید برای 15 دقیقه بماند. این ماسک برای از بین بردن لکه ها و سر سیاه ها نیز مفید است.
? ماسک عسل و سرکه: مقداری عسل و سرکه را مخلوط کنید و روی لکه های صورت بمالید, کبودی های زیر چشم را با این ماسک بر طرف کنید.
? ماسک هویچ و سیب: هویچ و سیب را رنده کرده و یک قاشق مربا خوری عسل به آن اضافه کرده و روی صورتهایی که لک دارد بگذارید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید.
? ماسک برگ چغندر: برگ چقندر را بکوبید . به صورت ماسک در آورید روی تمام صورت پهن کنید این ماسک برای از بین بردن کک و مک مفید است.
? ماسک چهره های خسته و بی خواب: موز سالم و رسیده را خوب له کنید و به آن نصف قاشق مربا خوری عسل اضافه کنید و خوب آن را به هم بزنید. این مخلوط را به چهره و گردن خود بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید.
? ماسک پوست تیره و آفتاب سوخته: یک هویچ تازه را به قطعات پهن تقسیم کنید و برای نیم ساعت روی پوست بگذارید در این مدت استراحت کنید و بعد صورت را با آب نیمه گرم بشویید.
? ماسک گلگون شدن صورت: باقلا را به صورت آرد در اورید و آن را خمیر کنید و برای 5 دقیقه روی صورت بگدارید و بعد صورت را بشویید.
? ماسک تقویتی : 14 گرم موم سفید را با 84 گرم روغن بادام و 28 گرم لانولین و 28 گرم گلاب تهیه کنید. موم سفید و لانولین را روی بخار آب گذاشته تا با هم آمیخته شود بعد روغن بادام و گلاب را به آرامی در آن ریخته و هم بزنید تا مخلوط شود. این کرم را در ظرف در بسته ای بریزید و هر روز از آن برای نرمی و تقویت پوستتان استفاده کنید.
? ماسک جوش چرکی: برای جوشهای چرکی با قاشقک مخصوص پودر گل ریواس را با یک قاشق ماست مخلوط کنید . هفته ای سه روز روی پوستتان بمالید.
? ماسک جوشهای سر سیاه: ابتدا گل ریواس را با گل بابونه و گل بنفشه می جوشانیم وقتی بخار آن بلند شد صورت را بخور می دهیم و یک قاشق روغن زیتون و زرده تخم مرغ را که قبلا مخلوط کردیم به صورت ماسک روی صورت می گذاریم و بعد از شستن ماسک پنبه الکل زده را به صورت می مالیم تا ضدعفونی شود.
? ماسک چین زیر چشم: سفیده تخم مرغ را خوب به هم زده زیر چشم می گذاریم . برای جلوگیری از چین و چروک پوست لانولینرا می توان عر شب به تنهایی روی پوست بمالید برای اینکه لانولین کاملا جذب پوست شود با انگشت ارام به صورت تلنگر بزنید و صبح آن را بشویید.
? ماسک چروک چشم: روغن کرچک را یک شب روی پوست مالیده و تا صبح می گذارین بماند.

ویدا فاضل ـــ کارشناس تغذیه


[ چهارشنبه 91/9/22 ] [ 9:41 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

چرا بی دلیل چاق می شویم

چرا بدون دلیل چاق می شویم؟ (2)

مطالعات نشان داده اند که یک سری عوامل در محیط پیرامون ما هستند که موجب افزایش وزن می گردند و این طور نیست که افزایش وزن فقط به دلیل زمینه ژنتیکی در یک فرد بروز کند. چاقی روند رو به رشدی را در جوامع امروزی یافته است و بدون شک عوامل محیطی نقش مهمی را در افزایش وزن و شیوع افزاینده چاقی ایفا می نمایند.
اما کدام عوامل از محیط پیرامون موجب افزایش شانس ابتلا به چاقی می گردند؟
_ مقادیر زیاد از غذاهای پر کالری در رژیم غذایی : افزایش وزن نتیجه بر هم خوردن تعادل بین انرژی دریافتی با انرژی مصرفی است در واقع اگر انرژی دریافتی بیشتر از انرزژی مصرفی گردد منجر به افزایش وزن می شود. وقتی مقادیر زیادی از غذاهای پر کالری اطراف ما را احاطه کرده باشند، می توانند عاملی باشند برای اینکه تعادل انرژی به سمت اضافه وزن سوق یابد. وقتی انواع خوراکی های پر کالری نظیر شیرینی جات، چیپس، سرخ کردنی ها، فست فود ها ، نوشیدنی های پرکالری و غیره در مغازه های سوپر مارکت، مراکز خرید و فروشگاه ها ، بوفه ها ، سینما و مکان های تفریحی و... به چشم می خورند و تمام اطراف خود را آکنده از این تنقلات پر کالری می بینیم، شانس اینکه آنها را وارد رژیم غذایی روزانه خود نماییم و مستعد اضافه وزن گردیم زیاد می گردد.
_عدم کنترل بر حجم وعده غذایی: برخی افراد عادت دارند در ظروف بزرگ تر غذا بخورند. برخی رستورانها غذا را در حجم زیاد (و در واقع  اندازه  دو نفر و نه یک نفر) ارائه می دهند. در سال های گذشته حجم برخی خوراکی ها افزایش یافته اند برای مثال حجم نانهای شیرین وکیک ها، چیپس ها  و یا قوطی های نوشابه و غیره  افزایش یافته اند و برای مثال یک لیوان بزرگ از بستنی  آیس پک  را فرض کنید که حاوی حجم زیادی از بستنی و شکلات است .
_فعالیت بدنی ناکافی: امروزه ماشین ها و انواع وسایل نقلیه جای تحرک جسمانی مانند پیاده روی و دوچرخه سواری را گرفته اند. علاوه بر این، نسبت به دهه های گذشته کار کردن جلوی کامپیوتر جای تحرک و فعالیت بدنی در محیط کار را گرفته است. مطالعات بسیاری حاکی از آنند که کمبود فعالیت بدنی کافی در افزایش شانس اضافه وزن سهیم است و حتی گاهی بیشتر از میزان غذای مصرفی اهمیت می یابد.  در جوامع امروزی الگوی زندگی نشسته در افراد سنین 20 تا 65 سال شیوع زیادی یافته  به طوری که در کشوری مانند آمریکا به دو برابر افزایش یافته است و در کشور ما نیز روند رو به رشدی را طی نموده است، اگرچه آمار دقیقی از آن وجود ندارد.
_حذف وعده های غذایی: امروزه حذف وعده های غذایی به ویژه صبحانه رواج زیادی یافته اند و چه بسا افراد چنین تصور کنند که با حذف یک وعده غذایی کالری دریافتی خود را کاهش می دهند . در حالی که حذف وعده غذایی زمینه ساز چاقی است چرا که موجب پرخوری در وعده غذایی بعدی می گردد.  وقتی که شما یک وعده غذایی دریافت نمی کنید، مغز شما پیام هایی مبنی بر گرسنگی و فقدان غذایی را دریافت می کند که منجر به دریافت بیش از حد غذا در وعده های غذایی بعدی می گردد و یا به طور کلی در روز مورد نظر خواهد بود.


[ چهارشنبه 91/9/22 ] [ 9:39 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

غذاهایی که ما را می خوابانند!!

غذاهایی که ما را می خوابانند!!

1- منابع غذایی حاوی تریپتوفان:
همه ما از خاصیت جادویی شیر گرم برای رفتن به سرزمین خواب و رویا مطلع هستیم.بد نیست بدانید که مواد لبنی حاوی مقدار قابل توجهی از تریپتوفان است که نقش موثری در افزایش خواب دارد.سایر منابع حاوی تریپتوفان عبارتند از:عسل،موز،ماکیان و جو.

2- غذاهای غنی از کربوهیدرات:
به عنوان مکمل غذاهای لبنی باعث افزایش مقدار تریپتوفان خون می شود.بنابر این مقدار کمی از این غذاها – نان و پنیر،ماست و نان خشک،شیر و....- کمی قبل از خواب،باعث داشتن خواب راحت تر می شود.اما توصیه می گردد که از خوردن غذاهای بسیار شیرین و کربوهیدارته تنها،اجتناب کنید،زیرا خواب شما را بر هم می زند.

3- غذای سبکی قبل از خواب تناول کنید:
اگر دچار بی خوابی شده اید، خوردن مقدار بسیار جزئی از غذا باعث خواب بهتر می شود. اما توجه کنید که این غذاهای سبک،آغازی برای وعده های سنگین غذا آن هم در آخر شب نشود.پر خوری و کلا غذای سنگین باعث ایجاد فشار بر دستگاه گوارش می شود و خواب و آرامش فرد را بر هم می زند.

4- خوردن غذای سرخ کرده و همبرگر را ترک کنید:
دلیلی دیگر برای صرفه نظر کردن از غذاهای چرب،داشتن خواب راحت است.محققان معتقدند که هرچه قدر در طول روز غذای چرب مصرف کنید،شب هنگام کمتر موفق به خوابیدن می شوید.

5- هشدار در مورد غذاهای کافئین دار:
خوردن یک فنجان قهوه در بعد از ظهر کافی است تا خواب شب را برهم زند.حتی مقدار جزئی کافئین نیز خواب را از بین می برد.بنابر این مراقب سایر غذاهای حاوی کافئین نیز باشید،مثل : شکلات،چای،کولا و....

6- داروهایی که حاوی کافئین هستند:
بعضی از انواع داروهای تجویزی و غیر تجویزی نظیر داروی سرماخوردگی،داروهای مدر،قرص کاهش وزن و مسکن های درد حاوی کافئین هستند.بنابراین قبل از مصرف داروها لطفا برچسب دارو را مطالعه کنید و عوارض جانبی آن نظیر بی خوابی و یا اختلالات خواب را بررسی کنید.

7- از نوشیدن مشروب در آخر مهمانی و اواخر شب اجتناب کنید:
مشروب یا الکل ممکن است باعث شود که سریع به خواب فرو روید،اما به طور متوالی در طول شب بیدار خواهید شد.در واقع الکل باعث سردرد،تعریق شبانه،کابوس و .....می شود.

8- هشدار در مورد مواد غذایی سنگین و چاشنی دار:
دراز کشیدن با شکم پر ناراحت کننده است،زیرا در هنگام خواب دستگاه گوارش کندتر عمل می کند.غذاهای چاشنی دار و سنگین باعث سوزش معده می شود.بنابر این سعی کنید، حداقل 4 ساعت قبل از خواب،خوردن غذاهای سنگین را ترک کنید.

9- هشدار در مورد غذاهای پروتئینه:
خوردن پروتئین برای سلامت و ساختار بدن لازم است.اما خوردن این مواد به عنوان غذای سبک قبل از خواب، انتخاب درستی نیست. زیرا مواد غذایی سرشار از پروتئین هضم سخت تری دارد و بعلاوه حاوی آمینو اسید تیروزین است که باعث افزایش فعالیت مغز می شود.بنابراین از خوردن این غذاها قبل از خواب اجتناب کنید.اکتفا به نان و پنیر و یا نان خشک و ...انتخاب درست تری خواهد بود.

10- خوردن مایعات را بعد از ساعت 8 شب ترک کنید:
مصرف آب و مایعات در طول روز لازم و ضروری است.اما بهتر است قبل از خواب،مصرف مایعات را کمتر کنید. زیرا باعث می شود که در طول شب به طور مکرر برای رفتن به توالت از خواب بیدار شوید.

11- مصرف دخانیات برای کسب آرامش ، روش درستی نیست:
نیکوتین تاثیری مشابه کافئین دارد. بنابر این از کشیدن سیگار قبل از رفتن به بستر و یا بلا فاصله بعد از بیدار شدن در نیمه شب اجتناب کنید.

سپیده فرضی - کارشناس تغذیه


[ چهارشنبه 91/9/22 ] [ 9:38 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

شایعه نابودی دنیا

به گزارش همشهری، انجمن فیزیک ایران در اطلاعیه‌ای با اشاره به شایعات مبنی بر نابودی زود هنگام سیاره زمین و پایان جهان، گفت: "استفاده از ادبیات علمی، استناد به بعضی از وقایع نجومی مانند افزایش لکه‌های خورشیدی (که امری غیر معمول نیست)‌ و ارجاع غلط به وبگاه های معتبر از جمله دلایل جذابیت این شایعات در بین مخاطبان و شیوع آن درجامعه بوده است." 

به گفته انجمن فیزیک ایران ظاهر شبه‌علمی این شایعات ممکن است باعث شود افراد نا آشنا با علم نجوم و فیزیک نتوانند نادرستی آنها را تشخیص دهند، اما "این شایعات هیچ گونه پایه علمی ندارند و جای هیچ گونه نگرانی نیست.» 
   
 
منشا شایعات درباره نابودی کره زمین پایان یافتن یک دوره پنج هزار و 125 ساله موسوم به «شمارش بلند» در تقویم قوم باستانی مایا در مکزیک در 21 دسامبر 2012 است.


[ سه شنبه 91/9/21 ] [ 12:38 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

اس ام اس عاشقانه سری 3

 

اس ام اس عاشقانه سری 3
 

اس ام اس عاشقانه سری 3

 

 

تا تو هستی که دستانم را بگیری،
آرزو میکنماین روزها هوای مرا نداری ،
خفه نمیشوی ؟ بی هوای من !
.
.
.
سفری به دور دنیاست ،
وقتی دستانم تا انتها ، رویت را نوازش می کنند . . .
.
.
.
بعد از گرفتن دست هایت،
تمام دنیا را لمس خواهم کرد تا عشق به همه سرایت کند ...!
.
.
. هر روز زمین بخورم!
کاش تابستانها هم برفی بود !

 

.
.
.

    بهانه های دنیا تو را از یادم نخواهد برد ،
من تو را در قلبم دارم نه در دنیا
.
.
.
نفست باران است
دل من تشنه ی باریدن ابر ,
دل بی چتر مرا مهمان کن !
.
.
.
طلوع کن از سرزمین رویاهایم ای ستاره ی شب های تاریکم !
آسمان دلم را منتظر مگذار

 


 

بی ” تــو " کنار این خاطره ها نشستن دل می خواهد…
که من ندارم….باور کن !

اینقدر…ورق های زندگیم را…
بهم نریز…!
حکم…همان دل است…


*
در بند خویش بودن
معنای عشق نیست
چونان که زنده بودن
معنای زندگی

*

بگذار مرز تنهایی را رد کنم …
ببین…گذرنامه ام فقط مهر لبهایت را کم دارد..

*

من که می دانم…
به کودکی هم اگر برگردم…
تو همان شیشه ی شیر گمشده ام میشوی…

*

مرا ببوس
نه یک بار که هـــــزار بار …
بگذار آوازه ی عشق بازیمان
چنان در شهر بپیچد
که روسیاه شوند
آنها که بر سر جدایی مان
شرط بسته اند …!

*

عشق آن نیست که به هم خیره شویم عشق آن است که هر دو به یک سو بنگریم

*

_آنتونی ولسنت اگزوپری ـ شیفتگی یعنی محو چشمان کسی شوی اما ندانی چشمهای او چه رنگی هستند!

*

_آلفونس دو لامارتین شاعر فرانسوی_

اندکی تاب بیار،

تا تو را رسم کنم!

تا تو را نه …

بودن پیش تو را وصف کنم …

*

دنیای آدم برفی ها دنیای ساده ایست..
اگر برف بیاید هست..
اگر برف نیاید نیست..
مثل دنیای مــن..
اگر تــو باشی هستم..
اگر نباشی …..!

*

بگذار مرز تنهایی را رد کنم …
ببین…گذرنامه ام فقط مهر لبهایت را کم دارد..

*

بی ” تــو "کنار ِ این خاطره ها نشستن دل می خواهد…
که من ندارم….باور کن !

*

زیبایی عشق به سکوت است نه فریاد ، پس با تمام سکوتم دوستت دارم . . .

*

من تو را هنوز مثل تمام شدن مشق شبم دوست دارم

*

زیباترین ستایش ها نثار کسی که کاستی ها و لغزش هایم را میداند
و باز هم دوستم دارد….

*

دلم بی لبت نای ماندن ندارد / لبم بی دلت جای خواندن ندارد / بی لب و بی دل ، توان بود ولی / سرم بی تبت پای ماندن ندارد

*

کسی چه میداند که امروز چند بار فرو ریختم ، از دیدن کسی که تنها لباسش شبیه تو بود

*

تکرار شو شاید ما سهم هم باشیم
شاید به جرم عشق ما متهم باشیم
باز در حضور تو آشفته خویشم
در سفره عشقت درویش درویشم. . .

*

میشه پروانه بود و به هر گلی نشست
اما بهتره مثل تو مهربون بود و به هر دلی نشست . . .

*

ب و هوای دلم آنقدر بارانیست
که رخت های دلتنگی ام را
مجالی برای خشک شدن نیست
اینگونه است که دلم برایت همیشه تنگ است .

*

گر چه عاشقی پر شور بودیم / به خود نزدیک و از هم دور بودیم
شب و روز از جدایی می‌سرودیم / من و تو وصله‌ای ناجور بودیم . . .

*

مبادا مثل برگی زرد باشیم / رفیق مردم بی درد باشیم
مزن بر عاشقان
از پشت خنجر / بیا ای دل همیشه مرد باشیم . . .



[ سه شنبه 91/9/21 ] [ 11:16 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

salam

salam


[ سه شنبه 91/9/21 ] [ 8:32 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

اس ام اس شب یلدا

میان دوستـــان افتاده ای تک / رخت هندونه ،زلفت عین پشمک!

برایت می زنم اینک پیامک / شب یلدای تو ای گــــــل! مبارک!

 

تو میری و من فقط نگاهت می کنم ، تعجب نکن که چرا گریه نمی کنم ، بی تو یک عمر

فرصت برای گریستن دارم ، اما برای دیدن تو همین یک لحظه باقیست ،

تا یلدایی دیگر انتظارت را خواهم کشید . . .

 

چند ساعت بیشتر به آخر پاییز نمونده، جوجه هاتو شمردی!؟

 

توی سرمای این شب طولانی به فکر بی خانه مان هایی که چشم میزنند

زودتر صبح بشه هم هستی ؟

 

شادیتون 100 شب یلدا دلتون قد یه دریا توی این شبای سرما یادتون همیشه با ما

یلدا مبارک . . .

 

روی گل شما به سرخی انار ، شب شما به شیرینی هندوانه ، خندتون مانند پسته و

عمرتون به بلندی یلدا . شب یلدا مبارک . . .

 

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر با هم بودن را

باید جشن گرفت

یلدایتان مبارک.

 

ما منتظر صبح شب یلداییم

دستی به دعا تا فرج فرداییم . . .

 

چون تیر رها گشتـه ز چلّـه شده ایم!

مهمان شمــا در شب چلّـه شده ایم!

از برکت ایـن سفــره ی الــوان شما

تا خرخره خورده،چاق و چلّـه شده ایم!

 

محفل آریائی تان طلائی ? دلهایتان دریائی

شادیهایتان یلدائی ? پیشاپیش مبارک باد این شب اهورائی . . .

 

قیمت پماد سوختگی شب یلدا(چله)خیلی خیلی بالا میره.

اگه نگرفتی زود تر بخرش شاید هندوانه ای که گرفتی سفید در بیاد هااا

اون وقت لازمت میشه!!!

 

تو خوبی!
تو بهترینی!
تو تکی!
.

اینم از هندونه شب یلدات. بذارشون تو یخچال خنک شه ! یلدا مبارک!

 

بیا ای دل کمی وارونه گردیم ، برای هم بیا دیوونه گردیم ، شب یلدا شده نزدیک ای دوست

، برای هم بیا هندونه گردیم . شب یلدا مبارک


[ دوشنبه 91/9/20 ] [ 7:0 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

داروخانه پرودگار

داروخانه پروردگار

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/67020277958292040186.jpg

هویج حلقه شده شبیه چشم انسان است. مردمک و عنبیه و خط نوری که

 به چشم میرسد درست مانند چشم انسان میباشد. تحقیقات نشان میدهد

 که مصرف هویج باعث افزایش جریان خون در عملکرد چشم میشود.

 

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif
 


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/00786383150924351276.jpg
 

وقتی گوجه فرنگی رو از وسط دو نیم میکنید چهار تا خونه میبینید که قرمزه و

 دقیقا مثل قلب هستش که اون هم قرمزه و چهار تا بخش مجزا داره .

 تحقیقات نشون داده که گوجه فرنگی خون رو تصفیه میکنه.

 

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/25482283530577643157.jpg
 

حبه های انگور روی خوشه شبیه قلب هستش و هر دونه اون

 شبیه سلولهای خونی. امروزه تحقیقات نشون داده که

 انگور برای حیات قلب بسیار مفیده.


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/60390354986080997884.jpg

مغز گردو شبیه مغز انسان هستش. نیم کره راست و نیم کره چپ .

 قسمت بالای مغز و پایین مغز. حتی چین خوردگی های و

پیچیدگی های اون هم شبیه نئو کورتکس میباشد .

 در حال حاضر میدانیم که گردو 36 مرتبه نورونهای پیام رسان

 به مغز را گسترش میدهد.

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/13085962770830245322.jpg

تا حالا به لوبیا قرمز دقت کردین؟ درسته... شبیه کلیه انسان هست .

 تحقیقات نشون داده که لوبیا قرمز در بهبود عملکرد کلیه نقش بسزایی داره.

 
http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/04759412232370876798.jpg

 

ساقه کرفس شبیه به استخوان است و این نوع از سبزیجات

 در استحکام استخوان بسیار موثر میباشد. استخوانها تشکیل شده

 از 23? سدیم و کرقس هم 23? سدیم داره . چنانچه

 در رژیم غذایی شما سدیم وجود نداره کرفس میتونه این کمبود رو جبران کنه.

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/29949795855608543682.jpg
 

آوکادو و گلابی و بادمجان برای سلامت سرویکس و رحم در خانمها

 بسیار موثر میباشد. امروزه تحقیقات نشان میدهد که اگر خانمها

در هفته یک عدد آوکادو مصرف نمایند هورمونهای آنها متعادل میشود و

 از بروز سرطان رحم جلوگیری میکند. جالبه که بدونید 9 ماه

 از شکوفه کردن آوکادو تا رسیدن میوه آن طول میکشه.


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/02546201328877400182.jpg
 

انجیر پر از دونه هستش که باعث افزایش تعداد و

حرکت اسپرم مرد و همچنین جلوگیری از عقیم شدن میشود.

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/95321128413225437149.jpg

سیب زمینی استامبولی شبیه لوزالمعده هستش که

 باعث تعادل قند خون در بیماران دیابتی می شود.

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/22904362516254867894.jpg
 

زیتون به سلامت و عملکرد تخمدان کمک میکند.


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/86305990041958571828.jpg

کریپ فروت و پرتقال و انواع مرکبات شبیه غده های شیری هستند و

در سلامت سینه و جنبش غدد لنفاوی در سینه موثر است.


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/26936715361586265201.jpg

پیاز شبیه سلولهای بدن میباشد. امروزه تحقیقات نشان داده است

 که پیاز نقش مهمی در خروج مواد زائد در بدن را داراست و

 باعث ریزش اشک و شستشوی لایه مخاطی چشم میگردد.


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/98113526373015666649.gif


حرکاتی ساده اما اثر بخش با فشار درمانی !

ســرفه

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/02359890251473859471.jpg

به صورت متناوب انگشت شست خود را به مدت یک دقیقه

 طبق تصویر حرکت دهید . سه بار این حرکت را تکرار نمایید.


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif


دردهای فــوقانی

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/13655825091161820745.jpg

طبق تصویر نقطه ی مورد نظر را فشار دهید. دقت نمایید که

 شانه ی چپ را با دست راست و شانه ی راست را با دست چپ فشار دهید.


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif


خستــگی


http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/01135558148516869910.jpg
 

روی ماهیچه ی ساق پا، چهار انگشت پایین تر

 از فرورفتگی زانو، و تقریبا یک انگشت

 به طرف خارج درشت نی را فشار دهید.

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/08409187456439233511.gif

مشکلات معــده

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/19004815532702038656.jpg

 

طبق تصویر دو انگشت بالاتر از اولین چین و

چروک مچ دست را فشار دهید .

 

http://www.iranvij.ir/upload/images_aban91/18431077840680011411.gif


[ دوشنبه 91/9/20 ] [ 11:12 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

برای هفتمین سالگرد درگذشت “آقای خنده ایران”

منوچهر نوذری کار خود در تلویزیون را در برنامه‌ای به نام «هزار برگ، هزار رنگ» که کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه اول بود آغاز کرد. تهیه‌کننده‌ی این برنامه مهناز میرجهانگیری و کارگردان هنری آن حسین فردرو بود.

خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا همزمان با هفتمین سالگرد درگذشت این بازیگر سینما و تئاتر، مجری تلویزیون، دوبلور و گوینده‌ی رادیو، در گفت‌وگو با حسین فردرو، یکی از تهیه‌کنندگان باسابقه‌ی تلویزیون، کنکاشی در زندگی هنری این هنرمند جاودان دارد؛ هنرمندی که همواره با عبارت «به نام یگانه‌ عالم» سخن خود را آغاز می‌کرد و بعدها با نام «آقای خنده ایران» شهرت یافت. برنامه‌های «صبح جمعه با شما» (در نقش آقای ملون) و «مسابقه هفته» او سال‌ها از پر طرفدارترین کارهای تلویزیون و رادیو به شمار می‌آمد.

مرحوم نوذری در اواخر عمرش مدتی هم اجرای برنامه‌ «صندلی داغ» را بر عهده گرفت؛ از آخرین کارهای او هم می‌توان به برنامه‌ای رادیویی با عنوان «پنج‌شنبه شنیدنی» اشاره کرد.

و اما حسین فردرو، کارگردان و تهیه‌کننده تلویزیون به ایسنا می‌گوید: «منوچهر نوذری در برنامه‌ی «هزار برگ هزار رنگ» راوی بود. از این برنامه بود که مطرح شد و راه برای حضورش در تلویزیون هموار شد. اگرچه نوذری با رادیو همکاری داشت اما در تلویزیون، اولین برنامه خود را پس از انقلاب با «هزار برگ، هزار رنگ» آغاز کرد که موفق هم بود. بعدها پس از این برنامه بود که کار منوچهر نوذری در «مسابقه هفته» آغاز شد و از او برای اجرای این کار دعوت کردند.

«مسابقه هفته» را حسین احمدی تهیه‌کنندگی می‌کرد و از آن زمان به بعد بود که هشت سال این مسابقه به طول انجامید. نوذری که به عنوان مجری در این برنامه حضور پیدا کرد، راه را برای خود هموار کرد و پس از این برنامه‌های دیگری را اجرا کرد.»

«مرحوم منوچهر نوذری علاقه زیادی به تاریخ تلویزیون داشت به گونه‌ای که از دستگا‌ه‌ها و ابزارهایی که در طول تاریخ وجود داشت، آرشیوی را برای خود نگهداری می‌کرد.

او یک شخصیت کاملا تلویزیونی بود و علیرغم اینکه سابقه‌اش در رادیو از تلویزیون بیشتر بود، با این حال تلویزیون را خیلی خوب می شناخت و سبکش کاملا با بقیه متفاوت بود.»

حسین فردرو سپس با اشاره به حضور منوچهر نوذری در تلویزیون، از خاطرات او و پسرش یاد می‌کند و می‌گوید: زمانی که نوذری بیمار شد با علیرضا جاویدنیا که خود را شاگرد او می‌داند به بیمارستان برای عیادت او رفتیم. من در آنجا کمتر پسری را دیده‌ام که این قدر پدرش را دوست داشته باشد و احساساتی باشد.

او درباره‌ی حس ایرج نوذری نسبت به پدرش می‌گوید: همیشه تواضعش نسبت به پدرش نمونه بوده است و همیشه با افتخار دست پدرش را بوسه می‌زد. حتی از صمیم قلب حرف‌های او را گوش می‌داد و ده‌ها بار شاهد این بوده‌ام که ایرج نوذری تحت تاثیر پدرش گریه می‌کرد.

فردرو با بیان اینکه روش منوچهر نوذری در اجرا،‌ طنز بود، خاطرنشان می‌کند: ایرج نوذری برخلاف او جدی و مثل بچه‌های 15 ساله با پدرش برخورد می‌کرد و شایعاتی که نسبت به رابطه این پدر و پسر گفته بودند که او از پدرش دلخور است به هیچ وجه صحت ندارد و شاهد آن نبوده‌ام.

وی که ارتباط بیشتری با این پدر و پسر داشت، می‌گوید: روزهای آخر منوچهر نوذری توجه بیشتری به ایرج نوذری داشت. با تمام مشکلات و مریضی‌هایی که داشت در برخی از برنامه از جمله برنامه «ستاره‌ها» از نزدیک شاهد اجرای ایرج بود. البته ایرج توانایی هایش در بخش تیپیک و دراماتیک است اما پدرش طنز دوست داشت. ولی به هر حال موفقیت ایرج به عنوان یک چهره تلویزیونی بر روی پدرش تاثیر خوبی داشت.

حسین فردرو در ادامه از خاطره‌ای که در مسابقه تاریخی «ستاره‌ها» با حضور ایرج نوذری و منوچهر نوذری شکل گرفت، یاد می‌کند و می‌گوید: در مسابقه «ستاره‌ها» از منوچهر نوذری درخواست شد که به عنوان مجری و ایرج نوذری هم به عنوان شرکت‌کننده در این برنامه حضور داشته باشند و آن‌ها نیز حاضر شدند. این مسابقه که در نوروز پخش شد به قدری جذاب و خوب بود که یک جورایی تاریخی محسوب می‌شود.

به گزارش کافه سینما به نقل از ایسنا منوچهر نوذری فعالیت خود را در عرصه‌ی سینما در سال 1338 با فیلم‌هایی مانند «امیر ارسلان نامدار» آغاز کرد و در ادامه در فیلم‌های «گوهر شب چراغ»، «خیالاتی»، «کوچه‌ اقاقیا» ، «عصای پیر»، «باجناق‌ها»، «چند می‌گیری گریه کنی» و «تهران ساعت بیست» به ایفای نقش پرداخت.

او از اواسط مهر ماه 84 به دلیل عوارض قلبی، کلیوی و دیابت بین خانه و بیمارستان در رفت‌ و آمد بود. از اویل آذر ماه به دنبال عفونت کلیوی دربخش دیالیز بیمارستان مدرس بستری شد و سپس 16 آذر 84 در سن 69 سالگی درگذشت. روحش شاد و یادش گرامی باد


[ یکشنبه 91/9/19 ] [ 1:14 عصر ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

<      1   2   3   4   5      >
مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی