سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

دختران بخت بسته یا خواستگاران بخت برگشته

دختران بخت بسته یا خواستگاران بخت برگشته

من دختری 22ساله و همین ترم کارشناسی رو تموم کردم و قراره به زودی کارمند بانک بشم. خانواده تحصیلکرده و نسبتا مذهبی دارم با وضعیت مالی خوب و قیافه معمولی نسبتا خوب. من تا حالا شخصیتم اجازه نداده که بخواهم با پسری دوست باشم و درعین اینکه در خانه و جمع دوستام خیلی شوخ هستم ولی همیشه جلوی یک پسر متانتم را حفظ کردم من از جنبه های زیادی واقعا نیاز به یک همسر دارم که با او به آرامش برسم و دوست دارم به این نیازم از راه شرعی اش پاسخ بدهم ولی من یک دخترم! حق اینکه بروم سراغ کسی که می دانم همسر مناسبی می تواند برایم باشد را ندارم. سؤالم از شما این است که چرا دختر وقتی احساس نیاز به ازدواج می کند مثل پسر نمی تواند اقدام کند و کسی را که مطابق میلش هست انتخاب کند؟ چرا باید آنقدر صبر کند تا شاید یکی بیاید خواستگاریش و آن هم اگر نروند و پشت سرشان را هم نگاه نکنن! من با شرایط نسبتا خوبی که دارم خواستگاری ندارم و تکلیف من چیست؟ مگر خدا خودش نمی گوید که اگر نیازی در وجود شما قرار دادم راه ازدواج هم برای پاسخگویی به این نیاز شما قرار داده ام؟! حتما این فقط راجع به پسرها صدق می کند که می توانند بروند خواستگاری دختر مورد علاقیشان نه ما دخترها که اگر پیشنهاد از طرف ما باشد از چشم هرچه پسر و آدمه می افتیم و محکوم می شویم به خیلی چیزها.


 


با نگاه به اطرافیان و دوستان و هم کلاسی هام کم کم دارم به این نتیجه میرسم که دختر هرچه بیشتر خودش را زیباتر نشان بدهد یا سر و زبون دار باشد یا عشوه­ بیشتر بیاید و اهل دوست پسر باشد بیشتر طرفدار پیدا میکند! بیشتر دخترهایی مثل من که اهل هیچکدام از اینها نیستند باید همیشه تنها باشند! چرا؟ من موافقم که خواستگاری از طرف دختر واقعاً بعدها به ضررش تموم میشه، اما تکلیف من چیه؟
سلام ممنونم از اعتمادتون
شاید از عنوان تعجب کنید. دختران زیادی وقتی خواستگاران می آیند و می روند و پشت سرشان را هم نگاه نمی کنند احتمال می دهند بختشان را بسته باشند و یا سحرشان کرده باشند. در واقع این چنین نیست. بسیاری از خواستگاران خودشان بخت برگشته هستند و خودشان با نافرمانی خدا لگد به بخت خودشان زده اند. خواستگاران بخت برگشته وقتی به خواستگاری دختر متدین و معنوی ای می روند، خودشان یا خانوادة آنها شرم می کنند که ادعا کنند خواستگار همتا و همنفس و هم پرواز آن دختر هست بنابراین ترجیح می دهند برودند و پشت سرشان را هم نگاه نکنند.
قرآن می فرماید انسان های پاک برای انسان های پاک و انسان های پلید برای انسان های پلید هستند پاکی و پلید بودن درجاتی دارد. اگر حیا و متانت اجازه میداد از پسران خواستگاری کنید، دختران پاکی مثل شما، دور بسیاری از آنها خط می-کشدید و سراغشان نمی رفتید. که گفته اند کبوتر با کبوتر باز با باز. دختر مؤمن و خدا دوست، تمایل قلبی ندارند از پسری خواستگاری کنند که با زن و دختر مردم بگو بخند دارد، خوش و بش می کند، نام دختران زیادی را در گوشیش داره، هر روز در فضای حقیقی یا مجازی، دنبال یکی است، معتاد به همراهی با دوستان ناباک و دیدن فیلم های مبتذل و رقص است. برخی از دختران که ابتدا خوشی ها و لذت های آنی و لهوی برایشان امتیاز محسوب می شود، بعد از این که با این افراد ازدواج می کنند تازه می فهمند که شوهرشان چشم و دل و ذهن شان از

هنرپیشه ها و رقص ها و خوانندگان پر است. و جایی برای او در قلب و ذهنش ندارد. خیلی از این افراد در مشاوره ها اینها را از سر دردی که نمی توانند پیش هرکسی بگویند بیان می کند و می گویند: خودم کردم که لعنت بر خودم باد. دختران به خاطر طبیعت و روحیاتی که دارن تمایل دارند نازشان را بکشند تا ناز بکشد. دختری که با هزار امید سراغ مرد دلخواه خودش می رود و آن مرد با بی رغبتی به او پاسخ رد می دهد یا پاسخ مثبت می دهد و در زندگی پیوسته به رخ دختر می کشد تاب و تحمل خود را از دست خواهد داد و احساس سرشکستگی و خرد شدن و تحقیر خواهد کرد. دختری که به خواستگاری پسری می رود، اعتبارش نزد مادر و شوهر خواهرش نسبت به دختری که مادر شوهر ازش خواستگاری کرده به مراتب پایین تر است.
می گویند مگر حضرت خدیجه از پیامبر خواستگاری نکرد؟ مگر حضرت شعیب برای دخترانش از موسی(ع) خواستگاری نکرد؟ بله خواستگاری کردند ولی کار نیکان را قیاس از خویش نکنیم. بله اگر واقعاً مردی از نظر باور و سجایای اخلاقی موسی و محمدوار(ع) یافتید سلام ما را به ایشان برسانید و در خواستگاری کردن از ایشان شک نکنید چون اگر شما هم کفو همتایش باشید، جواب مثبت می دهد و در طول زندگی به رخت نمی کشد و به تعبیر امروزی ها برای خود کلاس نمی گذارد که بله تو التماسم را کردی و به پایم افتادی و هزاران دختر برایم صف کشیده بودند. اگر همتایش نباشید چنان انسان وار عمل می کند که شما بدانید که از پیوند زناشویی به صلاحتان نبوده و تحقیر که نمی شوید هیچ، بلکه خوشحال هم می شوید.
چه باید کرد؟
1. همیشه زود ازدواج کردن به معنی خوشبختی نیست. افراد زیادی هستند که زود ازدواج کرده اند هر روز اختلاف و مشاجره دارند و چیزی که نمی چشند مزه آرامش است.
2. اگر خواستگاران برود و پشت سرشان را هم نگاه نکنند به معنی این نیست که شخصیت شما خرد شده باشد، خود را لایق و همتای گوهر وجود معنوی شما نیافته اند. هیچ طلا فروشی با رفتن مشتری ای که توان خریدن طلا ندارد، احساس بی احترامی نمی کند. آیا می دانید حضرت معصوم(س) به دلیل نداشتن همتا و هم کفو اختیارا مردی را به همسری قبول نکرد؟
3. برنگشتن خواستگار برای ادامه مذاکرات خواستگاری علل مختلف مادی و معنوی دارد: گناه مانع رزق و نعمت ها از جمله ازدواج می شود..، بی نمازی، داشتن بدگو و کارشکن، سوء تفاهم ها، همتا نیافتن خود و خانواده ها، انتظارات زیاد دختر و خانواده اش، انتظارات زیاد مرد از زن، مسکوت گذاشتن طولانی مدت داستان خواستگاری و طاقچه بالا گذاشتن و ناز کردن و کلاس گذاشتن که دختر خواستگار پشت خواستگار براش می آید، همتا نبودن در سبک تربیتی و فرهنگی، شلختگی دختر و خانواد، داشتن فرد معتاد در منزل، داشتن دختران بیوه و طلاق گرفته، سحر و جادو و.... سحر و جادو حقیقت دارد، ولی افراد کمی هستند که علم سحر و جادو کنند و اغلب افراد مدعی دروغگو شیاد اند. اغلب مردم به جایی این که بر علل دیگر تمرکز کنند و آن عایق ها را رفع کنند مستقیم گمان می کنند سحر و طلسم شده اند. آیت الله بهجت درباره باطل کردن سحر فرمودند، این موارد را مراعات و عمل کنید تا ان-شاء الله مشکل برطرف گردد:
• قرآن کوچکی را همیشه همراه داشته باشید.
• معوذتین را بخوانید و تکرار نمایید.
• آیت الکرسی را بخوانید و در منزل نصب نمایید.
• چهار قل را بخوانید و تکرار کنید، خصوصا وقت خواب.
• در موقع اذان با صدای نسبتا بلند، اذان بگویید.
• روزی 50 آیه از قرآن کریم با صدای نسبتا بلند بخوانید.
4. از آیت الله بهجت سؤال شد: ازدواج جوانی سر نمی گیرد و به اصطلاح عوام بختش باز نمی شود و از شما راهنمایی می خواهد؟ پاسخ دادند: نماز جعفر طیار علیه السلام بخواند و پس از آن دعایی که در کتاب زادالمعاد مجلسی آمده [این دعا از امام جعفر صادق علیه السلام توسط مفضل بن عمر روایت شده است و در مفاتیح الجنان در ضمن نماز جعفر طیار ذکر شده است] که در این هنگام خوانده شود، بخواند و در پی آن به سجده رود و تلاش کند که حتما گریه کند گر چه به مقدار کم و همین که چشمش را اشک گرفت حاجتش را از خدا بخواهد.
5. این عمل را تا زمانی که حاجتش روا شود انجام دهد، و اگر نشد بداند که یا کم خوانده و یا با اعتقاد کامل نخوانده است.
6. اگر دیر ازدواج کنید و با فرد همتای خود ازدواج کنید، بهتر از این است که ازدواج کنید و هر روز اختلاف و ناسازگاری داشته باشید. خانمی می گفت 8 ساله ازدواج کرده ایم دختر شش ساله دارم. همسرم نام همکارانش در گوشی همراهش است با آنها پیامک بازی می کند وقتی فهمیدم رمز برایش گذاشته، بعد فهمید در فیس بوک با آنها ارتباط دارد و به بهانه مأموریت تفریح می رود او وسائل خودش را قفل می کند و....
7. در برابر پسری هم می گفت: همسرم خوشگلی و زیبایی و دلبری برایم ندارد. در شغلم هر روز با زنانی ارتباط دارم که آرایش های مختلف می کنند و از همسرم سر هستند. گاهی نسبت به همسرم دلزده می شوم. اهل گناه نیستم که با دختران و زنان راحت باشم و ارتباط گناه آلود داشته باشم. احساس می کنم اگر دنبال ازدواج موقت بروم به او خیانت کرده ام همیشه دعا می کنم خدا مهرش را در دلم بیندازد برای این که عشقم کم رنگ نشود کار در مغازه را به شاگردم می سپارم تا با زنان روبرو نشوم و....
8. خب به نظر شما کدام یک از این دو مرد مناسب زندگی است؟
9. آیا زنانی که عشوه می آیند و دلربایی می کنند احتمال به دست می آورن شوهری مثل مرد اول را دارند یا دوم؟ اگر زنی زود شوهری مثل مرد اولی به دست آورد، آیا در دنیا و آخرت زیان کار نشده؟ اگر دختری صبر کند و تلخی انتظار را تحمل کند تا به گنج برسد و مردی از نمونه دوم گزینش کند، آیا برنده در این گزینش نشده است؟
10. به هرحال قبول داریم مجرد بودن سبب مشکلات ذهنی و عاطفی و معنوی می شود، اما باید با برنامه های مختلف ورزشی و فرهنگی و آموزش مهارت های زندگی و زنانگی و خانه داری و....سبب شوید از رکود بودن رها شوید و چون چشمه و رود در جریان زلال. دخترانی که پویا و سرزنده و اجتماعی و اهل کار و هنر هستند و به خدا توکل می کنند و اهل توسل به ائمه هستند فرصت ازدواج موفق بیشتری خواهند داشت
11. خداوند فرموده: اگر تقوا داشته باشید از جایی که فکرش را هم نمی کنید رزق و روزی تان( ازدواج، آرامش و..) می دهم به این رفیقم مان خدا اعتماد کنیم
12. همیشه دعای تان این باشد: خداوندا مرا آن ده که آن به.[1]

پی نوشت :
1.ماهنامه خانه خوبان ویژه خانواده ها، ، اردیبهشت و خرداد 1392، ش56


[ چهارشنبه 93/11/29 ] [ 7:50 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی