سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

تامین سوخت کشاورزی از مشکلات جدی در شرایط سخت خشکسالی است
023

کد خبر : 51501

تاریخ انتشار : 3:42 ب.ظ - پنجشنبه 1393/11/9 چاپ این نوشته

مسئول دفتر نظام صنفی شاهتور:

تامین سوخت کشاورزی از مشکلات جدی در

شرایط سخت خشکسالی است

مسئول دفتر نظام صنفی شاهتور عدم تحویل آب به موقع و کافی طی این چند سال به حقابه داران شرق اصفهان را از مشکلات بخش کشاورزی شرق اصفهان عنوان کرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از شاهتور: فعالیت نمایشگاه در زمینه فناوری های جدید دامداری و دامپروری، دامپزشکی با حضور واحدهای صنعتی بزرگ برگزار شد. این در حالی است که شرکت های بزرگ به هیچ وجه نمی توانند نیازهای دامداریهای کوچک و روستایی را مرتفع سازند.
اگر حمایت های ویژه از جانب دولت صورت می گرفت، می توانست در آینده همان دامداران کوچک روستای به دامداران صنعتی وسود آور و اشتغال زا تبدیل کرد.
در این نمایشگاه غرفه نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان اصفهان به عنوان حامی و نماینده بخش کشاورزی و دامداری نظر همه مراجعه کنندگان را به خود جلب کرده بود و این خود باعث دل گرمی تمامی کشاورزان ودامداران کوچک و بزرگ علی الخصوص آنهای که ارتباط بیشتری با صنف داشتند، شده بود.
شغل دامداری ازجمله مشاغلی است که ارتباط مستقیمی با کشاورزان دارد. اگر بارندگی صورت گیرد و کشاورزی رونق داشته باشد مناطق بیشتری برای جمع آوری علوفه مورد نیاز دام وجود دارد.
مسئول دفتر نظام صنفی شاهتور در ادامه، گذری به مشکلات مجموعه کشاورزی زد و برخی از مشکلات و خواسته ها را این گونه بیان کرد: عدم تحویل آب به موقع و کافی طی این چند سال به حقابه داران شرق اصفهان، عدم پرداخت خسارت مطابق با ماده 44قانون توزیع عادلانه آب، مشکلات کشاورزان و دامداران در دریافت تسهیلات اعطایی برای بخش کشاورزی و دامداری، کمی میزان پوشش بیمه دام و محصولات کشاورزی از مشکلات این بخش به حساب می آید.
مهندس قدرتی موضوع سوخت را عامل مهمی در بخش کشاورزی عنوان کرد و افزود: موضوع سوخت کشاورزان یکی دیگر از مشکلاتی است که باید برنامه جدی برای تامین آن شود زیرا کشاورزان با توجه به شرایط سخت در این حیطه با مشکل جدی مواجه می باشند.
وی با توجه به دیگر مشکلات تاکید کرد: مدیریت توزیع آب توسط کشاورزان درغالب تعاونی های حقابه داران، استمهال وام کشاورزان، کمک بلاعوض دولت در سامانه جدید آبیاری، یاری رساندن دولت و کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه ایجاد شغل های مقرون به حرفه کشاورزی ودامداری مانند گلخانه ، پرورش سایر گیاهان در شرایط خاص و دامداری های صنعتی و استفاده از روشهای نوین کشاورزی ودامداری، افزایش کمکهای مشیتی کشاورزان ودامداران، بیمه تأمین اجتماعی تمامی کشاوزان و دامدارن از مواردی است که مسئولان باید به ان توجه جدی داشته باشند.


[ سه شنبه 93/11/21 ] [ 8:39 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی