سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

حمایت از کار و سرمایه ایرانی

v

 

حمایت از کار و سرمایه ایرانی را با تبعاتش بپذیریم

 

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی‌شان در حرم حضرت امام رضا (ع)، استراتژی اصلی امسال را تعیین کردند که همانا "تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ی ایرانی"ست. طبق این رهنمود رهبری، ما موظف به این هستیم که تا حد امکان، کالای ایرانی بخریم و در شرایطی که جنس داخلی وجود دارد، به سمت اجناس خارجی نرویم.

در مقوله‌ی گرایش به سمت تولیدات ایرانی، لازم است تا دو نوع کالای ایرانی را از هم قابل تفکیک‌ کنیم: یک دسته از این کالاها که از لحاظ کیفیت و قیمت، نسبت به اجناس مشابه خارجی بهتر هستند و طبیعتاً گرایش مشتری‌ها به سمت آنها امری عادی‌ست. اما دسته‌ی دیگری از کالاهای ایرانی را می‌توان شناسایی کرد که به هر دلیلی، از مشابه خارجی خود در سطح پایین‌تری قرار دارند. حال، یا این وضعیت به کیفیت آنها برمی‌گردد و یا در شرایط کیفی یکسان، از قیمت بالایی برخوردارند.
در اینجا سوال بسیار مهمی مطرح می‌شود و آن اینکه آیا مصداق رهنمودهای رهبر انقلاب در خرید تولیدات داخلی، تنها کالاهای ایرانی هستند که از هر لحاظ بهتر از مشابه نمونه‌ی خارجی هستند و یا اینکه این رهنمود، به تمامی اجناس داخلی تسری پیدا می‌کند؟ به عبارت دیگر، آیا نباید کالاهای ایرانی قرار گرفته در سطح پایین‌تر از کالاهای خارجی را بخریم؟
آنچه از مجموع فرمایشات رهبر انقلاب در این خصوص به ذهن می‌رسد آن است که باید از هم? کالاهای ایرانی، با هر سطح کیفی حمایت کنیم و قرار نیست صرفاً از اجناس برتر ایرانی، حمایت شود. اما این جهت‌دهی رهبری با توجه به شرایط تفکیک دو نوع کالای ایرانی که ذکرش در بالا رفت، نشان‌دهند? آزمونی سخت ا‌ست که پیش‌پای همه‌ی ما ایرانی‌ها قرار دارد. آزمونی که البته صرفاً مخصوص امسال نیست و امری همیشگی‌ بوده و به نوعی، می‌تواند پشتوانه‌ی اقتصاد ملی باشد. زیرا با تداوم آن می‌توان انتظار افرایش کیفیت و کمیّت صنعت و اقتصاد ایرانی را داشت.
اما چرا آزمون سخت؟ چه چیزی باعث می‌شود تا موقعیت اقتصادی فعلی را میدان برتری آنهایی قرار دهد که مرد روزهای دشوار هستند؟



[ سه شنبه 93/1/26 ] [ 10:35 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی