سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

نکته هایی عملی و کاربردی برای مدیریت شروع، یک تجارت موفق

به نام خدای مهربون

سلام!

خب یه تاجر موفق... برای اینکه بشه یه تاجر موفق.. باید یه شروع خوب داشته باشه ... باید شروعش یه مدیریت خوب داشته باشه... من که خیلی دوست دارم این نکته ها رو... شمام بخونین!

نکته هایی عملی و کاربردی برای مدیریت شروع، یک تجارت موفق

 1) آن چیزی را که به آن علاقه دارید انجام دهید

شما برای شروع و ادامه یک تجارت تمام وقت و انرژی خود را صرف آن رشته می کنید، بنابراین شما باید کاری را شروع کنید که واقعا" به آن علاقه مندید زیرا اگربه کاری که هیچ علاقه ای به آن ندارید دست بزنید، بعداز مدتی از آن خسته خواهید شد و دست از کار خواهید کشید .

بنابراین آن مدتی نیز که صرف آن تجارت یا کار کرده اید، به هدرخواهید داد . اما اگر کاری را که به آن علاقه دارید آغاز کنید اگر در آن کار نیزهرچقدر جلو تر روید با انگیزه تر خواهید شد و پیشرفت های زیادی خواهید کرد .

پس آن کار را که واقعا" از ته دل می خواهید، انجام دهید . تا به پیشرفت های مالی و موقعیتی برسید .

" من که واقعن با این حرفش موافقم... من همیشه میگم  که با انجام دادن کاری که دوستش نداریم داریم فرصت ها رو از اون کاری که دوسش داریم میگیریم... "

*** 

2) وقتی که کارمندید، شروع به تجارت کنید .

البته این به این معنی نیست که شما برای تجارت باید استخدام باشید . و اگر استخدام نباشید نمی توانید شروع به تجارت کنید . این بدین معنی است که برای شروع تجارت باید یک تکیه گاه مالی داشته باشید و بعداز آن اقدام کنید . این طور نباشد که اصلا" پول نداشته باشید . و در این حین به یک کار تجاری خیلی بزرگ اقدام نمایید . پس حتما" برای شروع یک تجارت که منجر به موفقیت شود شما نیازمند یک پشتوانه مالی هستید تا شما را در آغاز ودر طول مدت تجارت ساپورت و حمایت نماید .

" اینم ینی اینکه... دوست عزیزم... منتظر نباش یه شبه و یه روزه پولدار بشی... هر کاری... هر موفقیتی یه پشتوانه میخواد.... پشتوانه ی تجارت موفق هم حمایت مالیه!‌"

*** 

3) تنهایی انجام ندهید .

شما حتما" به یک حمایت کننده که ممکن است یک فرد یا یک تیم یا یک گروه باشد نیاز خواهید داشت . البته فقط در آغاز نیست بلکه در طول مدت تجارت نیز نیازمند خواهید بود اما برای شروع بیشتر نیازمندید یک دوست صمیمی یا یکی از اعضای فامیل یا خانواده که بتوان به راحتی و بدون دغدغه در مورد امور تجارت با او صحبت کرد و او هم با دلسوزی به حرفهای شما گوش کند و شما را آرام نماید خیلی بهتر می تواند در رفع استرسها و فشارهای آغازین تجارت موفق موثر واقع شود . پس یک دوست صمیمی و واقعی را هیچ وقت از دست ندهید . اگر هم ممکن باشد او را به استخدام شرکت خود در آورید .

" منم فقط میگم که تنهایی انجام ندهید"

*** 

4) مشتریاتنتان را قبلا" پیدا کنید .

قبل از اینکه تجارتتان را آغاز کنید حتما" مشتریان را پیدا کنید . این طور نباشد که با خود فکر کنید که اول باید شرکت را تاسیس کنیم و فعالیت آن را شروع کنیم ، . بعد اقدام به جذب مشتری کنیم بلکه باید سعی شود مشتری را در هر حالت جذب کرد حتی اگر قبل از تاسیس باشد . زیرا که سیستم تجارت شما وابستگی تام و تمام به مشتری دارد و خواهد داشت . پس جزء جدا نشدنی تجارت خود (مشتری) را از دست ندهید آگهی های متفاوت و متنوع به شبکه های مختلف مثل اینترنت بدهید.

همیشه انتظار نداشته باشید که به این زودی مشتری یا بی خواهید کرد ، شاید گاها" خیلی زمان بر باشد .

" به نظر من قبل از اینکه اصلن برید دنبال اینکه مشتری پیدا کنین... یه مطالعه و تحقیق راجع به روش های مشتری یابی و بازاریابی داشته باشید... خیلی به دردتون میخوره... حتی روش برخورد با مشتری و... "

*** 

5) طرح تجاری برای خود بنویسید.

طرح تجاری باعث خواهد شد که شما تمامی مراحل تجاری خود را روی کاغذ بیاورید و از دوباره کاری ها و هدر دادن وقت و زمان خود جلوگیری خواهید کرد.

اولین فایده یک طرح تجاری این است که شما را به یک تجارتی که به موفقیت ختم می شود رهنمود می سازد

"یکی دیگه از فایده هاش هم اینه که ایرادای طرحتون خیلی قشنگ خودشونو نشون میدن... رو کاغذ مسیر عوض کردن خیلی راحت تره تا در عمل!"

*** 

مواظب خودتون و دلای پاکتون باشید

یا علی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


[ سه شنبه 92/6/5 ] [ 8:35 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی