سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سلام آقاجان - خرید و فروش محصولات کشاورزی و عطاری ها

21روش مفید برای غلبه بر تنبلی

21روش مفید برای غلبه بر تنبلی

1-تصمیم بگیرید که واقعآ چه می خواهید؟اگر این واقعیت را برای خودتان روشن کنید اولین قدم را برداشته اید.قبل از آغاز هر کاری هدف ها و تصمیم هایتان را بنویسید.
2-هر کاری را که میخواهید انجام دهید باید از روز قبلش برنامه ریزی کنید.این برنامه ها را روی کاغذ بنویسید.
3-قانون 20/80 را در همه ی کارهایتان به کار ببندید.
80 درصد از موفقیت های شما نتیجه ی 20 درصد از فعالیت های شماست.پس تلاشتان را بر روی این 20 درصد متمرکز کنید.
4-مهمترین کارهای شما آنهایی هستند که بیشترین تاثیر را در زندگی شما خواه چه مثبت و چه منفی خواهند گذاشت.به جای توجه بر روی کارهای دیگر، تمات فکرتان را روی این گونه کارها متمرکز کنید.
5-ابتدا لیست کارهائی زا که باید انجام بدهید تهیه نمائیدو سپس آن را ارزش گذاری نمائید و مطمئن شوید که همیشه در حال انجام دادن مهمترین آنها هستید.
6- نتایج قطعی کارتان را مشخص کنید سپس با پشتکار به دنبال به دست آوردن آنها باشید.
7- هیچ وقت برای انجام دادن همه ی کارها وقت کافی وجود ندارد،ولی همیشه برای برای انجام مهمترین کارها وقت کافی موجود است.
8-قبل از اینکه کاری را آغاز کنید در تدارک مقدمات آن باشیدتا با آمادگی کامل به سراغ آن کار بروید.
9-هر چقدر در رابطه با کاری که انجام میدهید دانش و مهارتتان بالاتر رود می توانید آن کار را سریعتر شروع کنید و زودتر به پایان برسانید.
10-به طور دقیق مشخص کنید که چه کاری را میتوانید خوب انجام دهیدو از پس چه کاری میتوانید در آینده برآیید.
11-عوامل بازدارنده درونی و بیرونی را مشخص کنید. عواملی که باعث میشوند خیلی سریع به هدفهایتان برسید را تعیین نمائید. سپس خود را مجبور کنید تا عوامل بازدارنده موجود را از بین ببرید.
12-اگر کارهایتان را مرحله به مرحله انجام دهید آن وقت خواهید توانست بزرگترین و سخت ترین کارها را انجام بدهید
13- فکر کنید که یک ماه دیگر باید این شهر را ترک کنید حالا طوری کار کنید که انگار مجبور هستید قبل از رفتن،تمام کارهای اصلیتان را به اتمام برسانید.
14-زمانهایی زا که کارآیی ذهنی شما به آخرین حد میرسد را مشخص کنید و سپس مهمترین کارهایتان را در این ساعات انجام دهید. همیشه سعی کنید به اندازه کافی استراحت کنید تا بازدهی شما بیشتر بشود
15-سعی کنید خودتان مشوق خودتان باشید،در هر شرائطی به فکر کسب نتایج عالی باشید.به جای اینکه به مشکلات فکر کنید به دنبال راه حل باشید. سعی کنید همیشه خوش بین باشید.
16-هیچگاه هیچکس نمیتواند تمام کارها را انجام دهد، پس باید یاد بگیرید که بعضی اوقات عمدآ از انجام کارهائی که ارزش کمتری دارند خودداری کنید.با این کار خواهید توانست وقت کافی برای کارهای دیگر در اختیار داشته باشید.
17-با سخت ترین و مشکل ترین کار روزتان را آغاز کنید.این همان کاری است که باعث تحول در زندگی و کار شما خواهید شد پس تا وقتی آن را تمام نکرده اید به سراغ کار دیگر نروید.
18-کارهای بزرگ و پیچیده را خرد کنید تا به کارهای کوچک و ساده تبدیل شوند.سپس هز بار یک قسمت از آن را شروع کنید تا به پایان برسد.
19-برنامه ی روزانه تان را طوری تنظیم کنید تا ربای یک مدت طولانی هر روز وقت کافی برای تمرکز روی کارهای مهم و ضروری را داشته باشید.
20-عادت کنید تا کارهای اصلی خود را خیلی سریع انجام دهید تا از شما به عنوان فردی که کارها را خیلی سریع و دقیق انجام میدهد یاد کنند.
21-ابتدا کارهای اصلی و ضروریتان را مشخص کنید.سپس خیلی سریع و بدون توقف تا اتمام صد در صد آن به پیش روید.این رمز افزایش کارآیی و بهره وری فردی شما است.
اراده کنید و بخواهید که هر روز از این روشها پیروی کنید تا جزئی از عادات روزمره شما شوند. با این عادت های فردی شما به مدیری لایق و فردی کارآمد بدل خواهید شد،که میتوانید آینده تان را تضمین کنید.

[ سه شنبه 91/10/12 ] [ 10:40 صبح ] [ مرتضی قدرتی ]

[ نظرات () ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی